REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ponad 10 proc. spadek ładunków w transporcie morskim w 2010 r.

REKLAMA

REKLAMA

W 2010 r. polscy przewoźnicy morscy przewieźli 8362,3 tys. ton ładunków (spadek o 10,8% w porównaniu do roku 2009), wykonując pracę przewozową 19,8 mld tonokilometrów tj. o 17,1% mniejszą w porównaniu z rokiem poprzednim.

Jak informuje Główny Urząd Statystyczny, morska flota transportowa polskich armatorów i operatorów na koniec 2010 r. liczyła 121 statków (stanowiących polską własność lub współwłasność) o łącznej nośności 2941,5 tys. ton i pojemności brutto GT 2110,5 tys. (przed rokiem 120 statków o łącznej nośności 2661,7 tys. ton i pojemności brutto GT 1950,8 tys.).

REKLAMA

Więcej statków w transporcie morskim

W porównaniu z rokiem 2009 przybyło 12 statków o nośności 468,2 tys. ton i pojemności brutto GT 292,8 tys., ubyło natomiast 11 statków o nośności 188,3 tys. ton i pojemności brutto GT 133,1 tys. (dodatkowe zmiany parametrów statków są efektem przeklasyfikowań).

Liczebność floty morskiej w 2010 r. zwiększyła się o 0,8%, nośność – o 10,5%, a pojemność brutto – o 8,2%.

REKLAMA

Na koniec 2010 r. pod polską banderą pływało 15 statków o łącznej nośności 27,3 tys. ton i pojemności brutto GT 42,8 tys. Statki te stanowiły 12,4% ogólnej liczby jednostek, 0,9% nośności i 2,0% pojemności brutto morskiej floty transportowej.

W 2010 r. eksploatowano 2 statki morskie dzierżawione od armatorów zagranicznych o łącznej nośności 19,2 tys. ton i o pojemności brutto GT 12,1 tys. Średni wiek statku wyniósł 22,5 lat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mniej ładunków

W 2010 r. polscy przewoźnicy morscy przewieźli 8362,3 tys. ton ładunków (spadek o 10,8% w porównaniu do roku 2009), wykonując pracę przewozową 19,8 mld tonokilometrów tj. o 17,1% mniejszą w porównaniu z rokiem poprzednim.

W żegludze regularnej przewieziono 6038,6 tys. ton ładunków (w tym 90,0% promami w zasięgu bałtyckim), tj. o 17,1% mniej niż w 2009 r.; natomiast w żegludze nieregularnej – przewieziono 2323,7 tys. ton ładunków, tj. o 10,8% więcej niż przed rokiem.

W relacji z portami polskimi przewieziono 6165,2 tys. ton ładunków (tj. o 10,0% mniej w stosunku do roku 2009), a pomiędzy portami obcymi odnotowano 1990,1 tys. ton ładunków (14,3% mniej niż w 2009 r.). W porównaniu z rokiem poprzednim z polskich portów morskich wywieziono statkami morskiej floty transportowej mniej niż w roku poprzednim o 16,2%, a przywieziono o 4,2% mniej ładunków.

Pomiędzy portami polskimi przewieziono 206,9 tys. ton, co stanowi wzrost o 1,9% w porównaniu z 2009 r.

Przewozy ładunków w polskim handlu zagranicznym dokonane przez polskich przewoźników morskich stanowiły w 2010 r. 21,5% przewozów ładunków ogółem żeglugą morską. W porównaniu do roku 2009 odnotowano spadek o 30,3%, w którym udział ładunków polskiego handlu zagranicznego w przewozach ogółem wyniósł 27,5%.

źródło: GUS

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA