REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek pracy dla młodych w branży TSL

REKLAMA

REKLAMA

Branża TSL poważnie podchodzi do zatrudniania absolwentów wyższych uczelni. Firmy z branży logistycznej organizują Akademie, w których kształcą sobie pracowników.

W branży TSL liczy się doświadczenie pracownika, czy świeże podejście?

REKLAMA

REKLAMA

Rynek pracy w TSL jest często określany jako bardzo hermetyczny. Firmy, poszukując pracowników na stanowiska managerskie czy specjalistyczne, są zainteresowane zatrudnianiem osób z konkretnym, kilkuletnim doświadczeniem w kluczowym z punktu widzenia obowiązków obszarze. Takie podejście wpływa korzystnie na szybkość wdrożenia pracownika (podobni klienci, procedury, partnerzy biznesowi), jednocześnie jednak mocno ogranicza liczbę potencjalnych kandydatów. W efekcie blokowany jest napływ "świeżej krwi", co może mieć negatywny wpływ na poziom innowacyjności i kreatywności w organizacji.

Z perspektywy czysto biznesowej wydawałoby się, że doświadczenie pracownika jest najważniejsze. Czas wdrożenia w obowiązki jest skrócony do minimum, szansa, że nie sprawdzi się na danym stanowisku jest niewielka, mówiąc kolokwialnie, jest to kandydat "kopiuj - wklej". Jednak oprócz tych zalet, doświadczenie zawodowe może być obciążone wadami typu: rutyna, schematyczne myślenie, zmęczenie podobnymi obowiązkami, a nawet wypalenie zawodowe.
Jeszcze do niedawna wbrew wszystkiemu ważniejsze okazywało się doświadczenie. Ostatnimi czasy jednak coraz częściej się to zmienia i pojawiają się próby implementacji specjalistów spoza branży. Rynek pracy jest szeroki i funkcjonują na nim osoby ambitne, o ponad przeciętnym poziomie motywacji, które nie pracowały wcześniej w branży TSL. Można pozyskać specjalistów z doświadczeniem w innych segmentach rynku B2B lub nawet B2C. Okres wdrożenia jest dłuższy i wymaga większego wysiłku ze strony pracodawcy, ale nowe spojrzenie często skutkuje wprowadzeniem skuteczniejszych rozwiązań. 

Programy rozwojowe dla osób bez doświadczenia w branży TSL

Drugim widocznym trendem jest tworzenie programów rozwojowych dla osób bez doświadczenia lub z niewielkim stażem w TSL – studentów ostatnich lat czy absolwentów studiów wyższych. Firmy inwestują w "młode kadry", by budować potencjał na przyszłość.
Wprawdzie w związku ze zmniejszeniem tempa rozwoju gospodarczego, rynek pracy w logistyce stracił nieco na dynamice, jednak firmy, w tym ROHLIG SUUS Logistics, nie zaprzestały poszukiwania nowych talentów. Z naszych obserwacji wynika, iż na przełomie 2013 i 2014 roku nastąpi wzrost zapotrzebowania na pracowników w branży. Jest to zatem dobry moment na przefiltrowanie rynku i znalezienie odpowiednich osób na wybrane stanowiska. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Akademia Sprzedaży – sposób na karierę

REKLAMA

W ROHLIG SUUS Logistics od wielu lat inwestujemy w młode talenty poprzez programy praktyk letnich i całorocznych czy współpracę z wyższymi uczelniami. Dodatkowo, od kwietnia br., uruchomiliśmy specjalny program o nazwie „Akademia Sprzedaży”. Jest to swoista kuźnia talentów dla osób wykazujących się ponadprzeciętnymi zdolnościami komunikacyjnymi i orientacją na sukces. Poszukujemy przede wszystkim kandydatów zainteresowanych pracą w sprzedaży, zorientowanych na osiąganie wyznaczonych celów, realizację kolejnych zadań i pojmujących sukces jako wynik wysiłku i pracy. Podczas rekrutacji w „Akademii Sprzedaży” największą uwagę zwracamy na miękkie predyspozycje kandydatów w myśl hasła "Personality makes the difference", które towarzyszy naszej marce od kilku lat. Posiadanie praktyki zawodowej nie jest konieczne.
Program skierowany jest głównie do studentów ostatniego roku oraz absolwentów szkół wyższych z pierwszymi doświadczeniami w spedycji lub bez nich. Najlepszym kandydatom zaproponujemy pracę w dziale sprzedaży w oparciu o umowę o pracę, system szkoleń produktowo-sprzedażowych oraz możliwość rozwoju zawodowego. Proponujemy zatem realne zatrudnienie, a nie jedynie czasowe praktyki czy staże.
W ROHLIG SUUS Logistics cenimy młodych ludzi i tym najbardziej utalentowanym zapewniamy interesującą ścieżkę rozwoju i kariery. Koronnym przykładem jest droga zawodowa jednego z obecnych członków Zarządu, który rozpoczynał swoją karierę w ROHLIG SUUS od stanowiska spedytora. 

"Stażysta kserujący dokumenty i parzący kawę dla przełożonego to przeszłość. Branża TSL coraz częściej inwestuje w młode talenty, a ROHLIG SUUS Logistics organizuje Akademię Sprzedaży dla studentów ostatniego roku i absolwentów studiów wyższych" – powiedział Jacek Głowacz, HR Partner.

Źródło: Materiały prasowe ROHLIG SUUS Logistics

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA