Kategorie

AMB Property Corporation i ProLogis finalizują fuzję

ProLogis Park Szczecin fot. ProLogis
ProLogis Park Szczecin fot. ProLogis
AMB Property Corporation (NYSE: AMB) i ProLogis (NYSE: PLD) ogłosiły zakończenie fuzji w wyniku której powstała spółka ProLogis, Inc., globalny właściciel, operator i deweloper nieruchomości przemysłowych.

Od 3 czerwca 2011 roku akcje nowej spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Nowym Jorku pod sygnaturą PLD.

- W wyniku fuzji dwie wielkie firmy stworzyły jeszcze potężniejszą globalną spółkę działającą na rynku nieruchomości przemysłowych – powiedział Hamid R. Moghadam, prezes i jeden z
dwóch dyrektorów naczelnych nowego podmiotu. - Z entuzjazmem przystępujemy do realizacji strategii w mającej na celu wykorzystanie możliwości rozwoju firmy na całym świecie dzięki
znakomitemu portfolio nieruchomości logistycznych, doświadczeniu w lokowaniu prywatnego kapitału, doskonałej kondycji finansowej i wybitnym kadrom.

- Przyszłość ProLogis rysuje się w bardzo jasnych barwach-  – powiedział Walter C. Rakowich, drugi z dyrektorów naczelnych. - Dzięki bezkonkurencyjnej globalnej sieci nieruchomości,
wybitnemu zarządowi oraz kompetentnej kadrze menedżerskiej będziemy nadal dostarczać produkty i usługi doskonałej jakości naszym klientom, umożliwiać rozwój zawodowy
pracownikom i zapewniać rentowność godną lidera zgodnie z obietnicą złożoną akcjonariuszom.

Akcje ProLogis

W wyniku fuzji każda dotychczasowa akcja zwykła ProLogis została zamieniona na prawo poboru 0,4464 nowo wyemitowanej wspólnej akcji połączonych spółek. Każda akcja zwykła
AMB pozostanie jedną wspólną akcją połączonych spółek. Dotychczasowi posiadacze zwykłego kapitału akcyjnego ProLogis posiadają około 60 procent zwykłego kapitału akcyjnego
połączonych spółek, a udział dotychczasowych posiadaczy zwykłego kapitału akcyjnego AMB wynosi około 40 procent.

Efektem transakcji będzie synergia i natychmiastowy przyrost wartości księgowej. Do końca roku 2012 oczekiwane oszczędności kosztów ogólnych i administracyjnych powinny wynieść
80 milionów USD rocznie. Firma przewiduje, że niższy koszt kapitału w połączeniu z większą elastycznością finansową i obecnością na większej liczbie rynków zaowocuje możliwościami
uzyskiwania wyższych przychodów pozwalającymi na skuteczniejsze zaspokajanie potrzeb klientów.

Kierownictwo ProLogis

Hamid R. Moghadam, były dyrektor naczelny AMB, i Walter C. Rakowich, były dyrektor naczelny ProLogis, będą jednocześnie sprawować funkcje dyrektorów naczelnych połączonej
spółki do 31 grudnia 2012 roku, po czym Rakowich przejdzie na emeryturę, a Moghadam zostanie wyłącznym dyrektorem naczelnym.

Do tego czasu Hamid R. Moghadam będzie się zajmował przede wszystkim kształtowaniem wizji i strategii firmy oraz sprawami związanymi z lokowaniem prywatnego kapitału, a Walter C. Rakowich – działalnością operacyjną, w tym w szczególności integracją obydwu platform oraz optymalizacją procesów synergii wynikającej z fuzji. Ponadto Moghadam zostanie także prezesem zarządu, a Rakowich – przewodniczącym komitetu wykonawczego.

Siedziba główna spółki będzie się znajdowała się w San Francisco, z kolei siedziba operacyjna – w Denver. Nowa spółka będzie miała strukturę podmiotu typu UPREIT („parasolowy fundusz
powierniczy inwestujący w nieruchomości”).

Oprócz Hamida R. Moghadama i Waltera C. Rakowicha w Zarządzie zasiądą: Lydia H. Kennard, J. Michael Losh, Jeffrey L. Skelton i Carl B. Webb z byłego zarządu AMB oraz George L.
Fotiades, Christine N. Garvey, Irving F. Lyons III, D. Michael Steuert i William D. Zollars z byłego zarządu ProLogis. Stanowisko głównego niezależnego członka zarządu (lead independent director) obejmie Irving F. Lyons III.

Doradcą finansowym ProLogis przy transakcji była firma Morgan Stanley, a doradcami prawnymi – firmy Greenberg Traurig oraz Mayer Brown. Spółka AMB natomiast korzystała z
usług doradcy finansowego J.P. Morgan Securities LLC oraz doradcy prawnego Wachtell, Lipton, Rosen & Katz.

O firmie Prologis, Inc.

ProLogis, Inc., jest właścicielem, operatorem i deweloperem nieruchomości przemysłowych, działającym na rynku globalnym oraz na rynkach regionalnych w obu Amerykach, Europie i Azji. Według stanu na 31 marca 2011 roku i danych pro forma z uwzględnieniem efektu fuzji ProLogis jest właścicielem lub inwestorem (w ujęciu skonsolidowanym lub poprzez nieskonsolidowane spółki joint venture) nieruchomości i projektów deweloperskich o oczekiwanej łącznej powierzchni 55,7 miliona metrów kwadratowych w 22 krajach. Wśród ponad 4500 klientów, którym firma wynajmuje nowoczesne obiekty dystrybucyjne, są między innymi przedsiębiorstwa produkcyjne, firmy z branży handlu detalicznego, firmy transportowe, zewnętrzni dostawcy usług logistycznych oraz inne przedsiębiorstwa.

źródło: ProLogis

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.