reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Rynek paliw > e-petrol.pl: Decyzje mogą pobudzić konkurencyjność

e-petrol.pl: Decyzje mogą pobudzić konkurencyjność

Kolejny komunikat PKN ORLEN, a także analogiczna decyzja Grupy LOTOS mają istotną szansę poruszyć cenowe poziomy na rodzimym rynku. Ile może potanieć olej napędowy? Realnie może on uplasować się poniżej 4,99 zł/l.

Ostatnie notowania e-petrol.pl wskazały na poziom 5,02 zł/l jako średni dla oleju napędowego w całej Polsce. Tym samym ciągle pozostaje on na stosunkowo wysokich pozycjach, nie schodząc poniżej psychologicznej bariery 5 zł.

Ten tydzień jednak może okazać się przełomowy, bowiem decyzje Orlenu i Lotosu dotyczące kształtowania się cen na stacjach własnościowych danych koncernów na maksymalnym poziomie 4,99 zł/l mają realną szansę wpłynięcia na ceny i „ustawienia rynku” właśnie w odniesieniu do tych stawek.

Na światowym rynku cały czas mamy do czynienia z rozbudzoną falą optymizmu przed jutrzejszym wystąpieniem szefa Fed, które może w częściowy przynajmniej sposób zastymulować popyt na ropę w USA. Wydaje się jednak, że nadzieje te są nieco przedwczesne, a tak naprawdę sytuacja nie ulegnie zbyt szybkiej poprawie.

To z kolei polskim kierowcom pozwala mieć nadzieję na utrzymanie się cen, albo nawet na ich dalsze obniżanie w kolejnych tygodniach.
Sytuacja ostatnich tygodni wakacji może dodatkowo pobudzić popyt na polskich stacjach, co z kolei może przekładać się na przynajmniej minimalne redukcje marż i utrwalanie nieco niższego poziomu cenowego – nawet bliższego 4,90 zł/l w pierwszej połowie września.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Europejski Fundusz Leasingowy

Europejski Fundusz Leasingowy SA powstał w 1991 roku, jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama