REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
STILL
STILL

REKLAMA

REKLAMA

Najczęstszą przyczyną wypadków w magazynach są błędy ludzkie. Stosowana od lat edukacja pracowników w zakresie BHP to oczywiście niezbędny element poprawiający bezpieczeństwo pracy w magazynach. Ale „w walce” o bezpieczne magazyny, bardzo pomocny okazuje się także rozwój nowoczesnych technologii.

Od wielu lat wiodącą przyczyną wypadków przy pracy w naszym kraju są nieprawidłowe zachowania personelu. W 2015 roku spowodowały one 59,2% niepożądanych incydentów. Przewinieniami skutkującymi największą liczbą zajść są: niedostateczna koncentracja uwagi na wykonywanej czynności, zaskoczenie niespodziewanym zdarzeniem oraz nieznajomość zasad BHP, niewłaściwe tempo pracy i brak doświadczenia. Czy da się skutecznie niwelować ryzyko występowania wypadków wynikających z błędów ludzkich? W jaki sposób adresować tego rodzaju problemy? Jakie narzędzia są najbardziej skuteczne?

REKLAMA

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie

STILL

STILL

Zobacz też: Moment powstania przychodu przy sprzedaży towaru w ramach magazynu konsygnacyjnego

Jak poprawić bezpieczeństwo w magazynie – rola transportu wewnętrznego

Według wstępnych danych GUS za 2016 rok, łącznie 56,4% czynności wykonywanych przez osoby poszkodowane jest powiązanych z poruszaniem się (35,1%) oraz transportem (14,7% - ręcznym; 6,6% - kierowaniem środkami przewozu wewnętrznego). Niemal połowa wydarzeń powodujących urazy wynika ze zderzeń bądź uderzeń – czy to z nieruchomymi, czy ruchomymi obiektami (odpowiednio 25,7 oraz 20,8%). – W związku z charakterystyką wypadków w miejscu pracy, obszarem działalności, w którym powinno się szukać miejsca do poprawy bezpieczeństwa, jest transport wewnętrzny – mówi Paweł Włuka, jeden z prowadzących zajęcia w ramach Akademii Bezpieczeństwa STILL. – W długofalowym ujęciu, najbardziej skutecznym sposobem eliminowania problemów związanych z zachowaniem przez pracowników zasad BHP w transporcie jest ciągła edukacja i promowanie wśród nich pozytywnych postaw. By nauka była skuteczna, musi jednak być podparta bliskimi uczestnikom przykładami. W parze z nią powinna iść także wspierająca poprawne nawyki kultura organizacyjna – dodaje. Dlatego coraz częściej jako kompleksowy element oferty, dostawcy wózków widłowych i rozwiązań dla floty intralogistycznej proponują usługi szkoleniowe.

Zobacz też: Magazyn bez włączników świateł

Jak poprawić bezpieczeństwo w magazynie - edukacja i motywacja

Ponadobowiązkowe szkolenia dla operatorów urządzeń transportu wewnętrznego cieszą się rosnącą popularnością. W ich trakcie poruszane się takie zagadnienia, jak: prawidłowa eksploatacja pojazdów techniki magazynowej, sytuacje zagrożenia w logistyce czy przyczyny wypadków i przeciwdziałanie ich występowaniu. Coraz częściej działania rozwojowo-uświadamiające w tych obszarach postrzegane są jako metoda zwiększania wydajności pracy i budowania przewagi konkurencyjnej. – Mamy poczucie, że regularne, „ponadprogramowe” szkolenia z zakresu bezpieczeństwa mają istotne przełożenie na funkcjonowanie procesów logistycznych w naszym przedsiębiorstwie – komentuje Dariusz Pięta z BSH, pierwszego laureata konkursu „Lider Bezpiecznej Pracy w Magazynie”. – Przypominamy dzięki nim o najważniejszych zasadach związanych z prawidłową eksploatacją maszyn i informujemy o technologicznych nowościach. Jeszcze ważniejszym efektem jest jednak pokazanie pracownikom, jak ważne jest dla nas zminimalizowanie liczby kolizji i wykształcenie proaktywnej postawy zapobiegania zagrożeniom. Działania te wymiernie przekładają się na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu wewnątrzzakładowego – podsumowuje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Prognoza dla stawek czynszu za wynajem powierzchni magazynowych w 2017 r.

Uzupełnieniem programu rozwoju kompetencji może być zbudowany w oparciu o wskaźniki bezpieczeństwa system motywacyjny. Wiarygodne miary skuteczności operatorów można uzyskać z automatycznej ewidencji aktywności wózków. Archiwizowane w programach flotowych dane umożliwiają rzetelną i trafną ocenę wydajności. Dzięki gromadzonym informacjom wiadomo: jaka część czasu pracy jest efektywnie wykorzystywana, z jakimi prędkościami poruszają się pojazdy i jakie dystanse pokonuje codziennie każdy z nich. Znani są także sprawcy wszystkich kolizji. Wiedza ta pozwala na wdrożenie nagród bazujących na wymiernych wskaźnikach, jak najbezpieczniejsza jazda czy najlepsze wykorzystanie czasu. Z drugiej strony, umożliwia wskazanie osób wymagających dodatkowego przeszkolenia. Istotnym w tym kontekście czynnikiem jest również wzrost świadomości operatorów co do oczekiwań pracodawcy. Fakt, że efekty są porównywane, a wyniki mają przełożenie na ocenę zatrudnionych osób działa motywująco i pomaga wytworzyć postawę zwiększonej odpowiedzialności za sprzęt i swoje działania.

Jak poprawić bezpieczeństwo w magazynie - automatyzacja dla koncentracji

Jak wynika z raportu GUS za 2015 rok, co czwarty wypadek był spowodowany niedostateczną koncentracją uwagi na wykonywanej czynności. To najczęstsza przyczyna niepożądanych zdarzeń w miejscu pracy. Narzędziem pozwalającym na ograniczenie jej występowania może być włączenie do procesów transportu wewnętrznego elementów automatyzacji. – Testy iGo neo CX 20, wózka do kompletacji poziomej samodzielnie poruszającego się za operatorem, wykazały, że wykonywanie zadań przy jego użyciu jest o 30% bardziej wydajne – mówi Paweł Włuka, Dyrektor Marketingu STILL Polska. – Efekt ten osiągnięto eliminując konieczność sterowania pojazdem, pozwalając człowiekowi skoncentrować się na pobieraniu towarów – tłumaczy. W świetle danych na temat przyczyn wypadków w pracy, logicznym wydaje się, że wdrożenie tego typu rozwiązań pozytywnie wpłynie także na bezpieczeństwo. Urządzenie nie tylko przestrzega wszystkich zasad ruchu, zachowując pożądaną odległość od innych wózków, pieszych oraz infrastruktury magazynu, ale także nieustannie skanuje otoczenie, poszukując potencjalnych zagrożeń i dostosowując zachowanie do sytuacji. Daje przy tym możliwość pełnej koncentracji na zadaniu, bez rozpraszania się aktywnościami pobocznymi.

Źródło: Materiały prasowe STILL

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
STILL
STILL
Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
STILL
STILL
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA