REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ewolucja na rynku magazynowym dzięki tymczasowym konstrukcjom

Magazyn tymczasowy
Magazyn tymczasowy
Neptunus

REKLAMA

REKLAMA

Sposobem na problemy przedsiębiorstw poszukujących wolnych hal magazynowych na krótki okres, mogą być tymczasowe konstrukcje. Dzięki nim można postawić magazyn w dowolnym miejscu, ograniczając powierzchnię do takiej, na którą rzeczywiście jest popyt. `

Potrzeby przedsiębiorców stale rosną. Coraz częściej poszukują oni rozwiązań szytych na miarę, wygodnych i najbardziej opłacalnych dla prowadzonego biznesu. Tymczasowe obiekty produkowane przez firmę Neptunus pozwalają na wybudowanie magazynu w dowolnym miejscu, dopasowanego do potrzeb, z możliwością demontażu i przeniesienia w inne miejsce. Rozwiązanie to kierowane jest zarówno do dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw, które potrzebują magazynu na własny użytek. Tego rodzaju hale powstają w systemie Evolution II, który pozwala na szybki montaż i demontaż oraz dopasowywanie powierzchni do aktualnych potrzeb. Hale składają się z aluminiowej konstrukcji i obudowy ściany szczytowej z PCV oraz izolowanego termodachu. Dzięki zastosowaniu systemu hydraulicznego, cała konstrukcja dachowa, łącznie z pokryciem i zintegrowanym systemem rynien, może być́ wzniesiona w bardzo krótkim czasie bez użycia dźwigu. Hala Evolution II ma charakter modułowy i szerokość́ samonośną na poziomie od 10 do 60 m. W zależności od potrzeb może być wyposażona dodatkowo m.in. w panele szklane, półpiętro, drzwi przesuwne i klimatyzację.

REKLAMA

Zobacz też: Kontenery elastyczne - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Magazyn w kilka dni

REKLAMA

Czas potrzebny do wzniesienia tymczasowego magazynu jest zależny od jego rozmiarów i stopnia skomplikowania. Należy także wziąć pod uwagę czas przygotowania podłoża, na którym ma stanąć hala. Standardowo magazyn średniej wielkości może powstać nawet w kilka dni. W równie krótkim czasie może zostać zdemontowany.

Podłoże oraz warunki klimatyczno-pogodowe to kolejny istotny punkt przy planowaniu budowy tymczasowej hali magazynowej. W tej kwestii budowa demontowalnych obiektów podlega takim restrykcjom, jak budowa obiektów stałych. Opisana już konstrukcja Evolution, ze względu na swoją elastyczność i wytrzymałość, nadaje się nawet do budowy obiektu w trudnych warunkach. Przygotowanie podłoża pod budowę tymczasowej budowli przebiega w sposób standardowy, z zachowaniem norm budowlanych i może stać po stronie firmy Neptunus lub firmy zlecającej. Co ważne, tego rodzaju obiekty można stawiać także na trudnym podłożu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opakowania wielowarstwowe dla produktów spożywczych

Podłączenie mediów w halach tymczasowych

Kolejnym krokiem po wzniesieniu magazynu jest wyposażenie go w podstawowe media. Koszty podłączenia prądu i wody kształtują się różnie w zależności od umiejscowienia tymczasowego magazynu. Podłączenie mediów podlega takim procedurom, jak w przypadku budynków stałych. Obiekty tymczasowe są izolowane w inny sposób niż budynki stałe, ale końcowy efekt jest taki sam. Nowoczesne rozwiązania Neptunusa charakteryzują się klasą energetyczną A, co sprawia, że użytkowanie obiektu jest ekonomiczne. Poza podstawowymi mediami istnieje także możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja.

Trwałość magazynów tymczasowych

Demontowalne konstrukcje budowane charakteryzuje wysoka jakość. Zachowanie najwyższych standardów oraz dbałość o szczegóły sprawia, że takie obiekty mogą funkcjonować jako magazyny dystrybucyjne nawet przez 20 lat. Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa, po upływie określonego czasu użytkowania, zależnego od przeznaczenia magazynu, zleca się jego badania kontrolne. Jeśli to konieczne wykonywane są prace konserwacyjne oraz wymiana pojedynczych paneli.

Evolution w praktyce

REKLAMA

Z tymczasowych konstrukcji skorzystała m.in. firma Valeo Vision produkująca  oświetlenie dla branży motoryzacyjnej, która potrzebowała dodatkowej przestrzeni magazynowej w Belgii. Belgijski oddział to część międzynarodowej firmy, która ma ponad 60 fabryk na całym świecie. Wymagania dotyczące obiektu stawiane przez firmę były bardzo wysokie, m.in. zamontowanie specjalnej instalacji przeciwpożarowej i ogniotrwałych ścian oraz zastosowaniu konstrukcji dachu z odpornością na ciężar dużo wyższą niż stanowią wymagane w Belgii normy. System Evolution okazał się najbardziej odpowiednim rozwiązaniem, spełniającym wszelkie obostrzenia budowlane stawiane przez Valeo Vision.

Kolejnym przykładem wykorzystania tymczasowych konstrukcji na rynku magazynowym jest centrum dystrybucyjne dla firmy MediaMotion, zajmującej się m.in. dystrybucją płyt CD i DVD w holenderskim Uden. Specyfika planów użytkowania obiektu wymagała poza powierzchnią magazynową, także organizacji powierzchni biurowych. W tym przypadku również do realizacji projektu użyto systemu Evolution, który dzięki jego właściwościom można było idealnie dopasować do potrzeb – zarówno w części magazynowej, jak i biurowej, zapewniając najwyższy komfort pracy. Dzięki temu rozwiązaniu i trwałości systemu, firma mogła w szybkim czasie dostosować się do rynku stawiając nowe centrum dystrybucyjne, z którego może korzystać przez wiele lat, a w razie potrzeby zdemontować i przenieść w inne miejsce, czy też zmodyfikować zmniejszając lub zwiększając przestrzeń użytkową.

Z tymczasowych rozwiązań skorzystała także firma Volvo Trucks. W okresach zwiększonej produkcji, firma potrzebowała dodatkowej powierzchni, którą po szczytowym okresie można zdemontować i ponownie postawić gdy zajdzie taka potrzeba. W belgijskim oddziale firmy powstały trzy konstrukcje Evolution o łącznej powierzchni 3550 m2. Największy z nich miał powierzchnię 1800 m2, a najmniejszy 750 m2. Do budowy zastosowano solidną, wzmocnioną konstrukcję dachową, odporną na obfite opady śniegu oraz system podłóg przystosowany do obciążenia do 2500 kg. Odpowiednia podłoga była jednym z najważniejszych wymagań przy budowie hali produkcyjnej samochodów ciężarowych. Kolejnym warunkiem była niska emisja dwutlenku węgla. Obiekty Evolution mają doskonałe właściwości termiczne i klasę energetyczną A w klasyfikacji zgodnej z wymogami Unii Europejskiej. Całość projektu została zrealizowana przez ekipę Neptunusa w 2 tygodnie.

Zobacz też: Wprowadzenie magazynowego systemu informatycznego (WMS) - case study

Szeroka gama zastosowań magazynów tymczasowych

Rozwiązania tymczasowe są przeznaczone zarówno dla małych jak i dużych przedsiębiorstw, rozwiniętych i początkujących firm. Nowoczesne rozwiązania spełniają najwyższe normy budowlane, a elastyczność pozwala na maksymalne dostosowanie do potrzeb i możliwości.

Kiedy warto pomyśleć o tymczasowych konstrukcjach?

• w sytuacji, gdy dostępne na rynku magazyny nie spełniają oczekiwań – za równo ze względu na położenie, jak i powierzchnię
• kiedy obecna sytuacja nie pozwala na pewne umiejscowienie firmy w jednym miejscu – dzięki systemowi Evolution konstrukcję w razie potrzeby można zdemontować i przenieść w inne miejsce
• kiedy potrzebna jest przestrzeń magazynowa maksymalnie dostosowana do potrzeb
• na początku działalności – gdy możliwości finansowe nie pozwalają na inwestycję w stały obiekt, lub gdy firma nie chce przywiązywać się na stałe do jednego miejsca
• gdy zachodzi potrzeba dodatkowej, tymczasowej przestrzeni, dodatkowego lub zastępczego budynku
• na czas remontu stałego obiektu lub jego odbudowy po utracie w wyniku klęski żywiołowej

Tego rodzaju rozwiązania są coraz popularniejsze na Zachodzie, w niedalekiej przyszłości będą się pojawiały również i u nas. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom oraz indywidualnemu podejściu do każdego klienta, konstrukcje tymczasowe są w stanie spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Obiekty tymczasowe pozwalają firmom swobodnie rozwijać biznes i szybko reagować na zmiany. W całej Europie Neptunus buduje kilka tymczasowych magazynów na rok.

Źródło: Neptus

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA