REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W dobie kryzysu istotne jest, na ile narzędzia IT będą wspomagać optymalizację kosztów

Marcin Figlarek, konsultant ds. logistyki i systemów WMS, Consafe Logistics
Marcin Figlarek, konsultant ds. logistyki i systemów WMS, Consafe Logistics

REKLAMA

REKLAMA

Firmy, mające duże magazyny potrzebują skomplikowanych systemów, które zoptymalizują procesy zachodzące w magazynie. Mniejsze spółki, najczęściej potrzebują podstawowych funkcjonalności WMS.

REKLAMA

Rynek magazynowy jest dość zróżnicowany jeżeli chodzi o wymagania pod względem rozwiązań IT. Większe firmy, posiadające duże magazyny, potrzebują bardziej skomplikowanych systemów, które zoptymalizują procesy zachodzące w magazynie, a w połączeniu z pozostałą infrastrukturą IT będą oddziaływać na wszystkie procesy zachodzące w przedsiębiorstwie. Mniejsze spółki, najczęściej potrzebują zaledwie podstawowych funkcjonalności WMS.

REKLAMA

Systemy klasy WMS, również na polskim rynku, powoli stają się elementem niezbędnym w wyposażeniu każdego magazynu. Jakkolwiek znajdziemy niewielkie magazyny, które cały czas funkcjonują przy pomocy „kartki i ołówka”, tak te nowo powstałe są standardowo wyposażane w WMS. Warto zauważyć, że nowoczesne rozwiązania tego typu (np. Astro WMS Consafe Logistics), są w pełni skalowalne i indywidualnie dostosowywane pod potrzeby klienta. Zaletą tego typu rozwiązań jest to, że ich moduły można rozszerzać wraz ze wzrostem firmy, która z niego korzysta.

Dostawcy rozwiązań WMS oferują także bardziej budżetowe rozwiązania, dla firm o mniejszym potencjale rozwoju. Są to gotowe aplikacje, których implementacja wymaga pewnej zamiany ról. Mianowicie w tym przypadku to klient musi przemodelować procesy we własnej firmie, tak, żeby WMS okazał się w pełni efektywny. Wdrożenie tego typu jest dużo tańsze i implementowane jest niemal natychmiastowo.

Radio Frequency IDentification

Rozwiązania WMS rozwijają się przede wszystkim pod kątem zapewnienia jeszcze większego przyśpieszenia i optymalizacji wykonywanych procesów, eliminowania błędów i jak największego ułatwienia użytkowania. Perspektywą rozwoju branży jest z pewnością technologia RFID wykorzystywana w rozwiązaniach WMS. Radio Frequency IDentification to system do kontroli przebiegu towarów za pomocą fal radiowych z wykorzystaniem specjalnych układów elektronicznych (tzw. tagów), przytwierdzonych do przedmiotów. Wadą tego rozwiązania są dość wysokie koszty w stosunku do tradycyjnych kodów kreskowych, jednak w najbliższym czasie możemy spodziewać się stopniowego rozwoju systemów RFID, głównie dzięki zmniejszającym się cenom tagów i możliwości ich wielokrotnego użycia. Warto zauważyć, że niektóre przedsiębiorstwa widzą w tej technologii przewagę konkurencyjną ze względu na wyższy poziom bezpieczeństwa i dostępności informacji, a także innowacyjność i dodatkowe możliwości płynące z jej zastosowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozwój systemów głosowych

Ponadto, coraz większym zainteresowaniem u menedżerów magazynów cieszą się systemy głosowe. Technologia ta służy do wymiany danych pomiędzy WMS-em a operatorem za pomocą komend głosowych, bez konieczności używania klawiatury lub czytnika terminala. Technologie głosowe wprawdzie nie mają na celu zastąpienia popularnych rozwiązań stosowanych w magazynach, lecz są skutecznym i wygodnym uzupełnieniem ich funkcjonowania. Ich zadaniem jest uproszczenie i przyspieszenie obsługi niektórych procesów magazynowych, takich jak np. kompletacja czy wysyłka towaru.
Kolejną innowacją w branży WMS jest graficzna ilustracja stanów magazynowych, która służy ułatwieniu odczytania aktualnej sytuacji w magazynie. Rozwiązania tego typu korzystają z technologii trójwymiarowych, podobnych do tych z gier komputerowych, dzięki czemu możliwy jest wirtualny podgląd magazynu. W ten sposób użytkownicy uzyskują wgląd do każdej jednostki paletowej. Ponadto można sprawdzić poziom zapełnienia magazynu z lotu ptaka, co pozwala szybko i precyzyjnie zorientować się w sytuacji na magazynie. Wizualizacje znacznie podnoszą łatwość korzystania z rozwiązania WMS. Mają też duży wpływ na zwiększenie wydajności. Pozwala to na znaczne ulepszenia w zakresie zapobiegania, wykrywania błędów i łagodzenia zatorów w magazynie.

Tekst: Marcin Figlarek, konsultant ds. logistyki i systemów WMS, Consafe Logistics

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA