REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rohlig Suus Logistics: Dlaczego build-to-suit?

Daniel Franke

REKLAMA

REKLAMA

ROHLIG SUUS Logistics zrealizował drugą inwestycję typu build-to-suit. W Tarnowie Podgórnym koło Poznania powstał nowoczesny kompleks logistyczny o powierzchni niemal 12 500 m2. Dlaczego operatorzy decydują się na realizację wielomilionowych inwestycji budowlanych? Daniel Franke, członek zarządu odpowiedzialny za logistykę kontraktową, dystrybucję krajową i rozwiązania IT w ROHLIG SUUS Logistics.

Często uważa się, iż koszt budowy nowego, dopasowanego pod indywidualne potrzeby budynku jest nieproporcjonalnie wysoki względem korzyści jakie przynosi operatorowi. Twierdząc tak, zapomina się jednak, że adaptacja istniejącego obiektu, np. przestrzeni deweloperskiej, jest niekiedy równie kosztowna, a przy tym trudniejsza i wbrew pozorem wcale nie oznacza oszczędności w czasie. Z reguły standard budynku deweloperskiego jest wypadkową doświadczeń i założeń inwestora.

REKLAMA

Sam obiekt musi być na tyle uniwersalny, by sprostać oczekiwaniom klientów z różnych branż, nie tylko TSL. Dlatego też nie daje on tak dokładnego dopasowania do potrzeb i specyfiki działania jak obiekt, który od początku budowany jest zgodnie ze specyfikacją operatora. 

Jakie zatem widzę najważniejsze przewagi obiektów typu build-to-suit nad gotowymi powierzchniami do wynajęcia?

Możliwość efektywnego wykorzystania powierzchni

REKLAMA

Decydując się na obiekt build-to-suit, mieliśmy dużo większą dowolność przy wyborze lokalizacji, gdyż nie ograniczały nas oferty deweloperów. Dodatkowo, byliśmy w stanie tak zagospodarować teren, by znajdujące się na nim place manewrowe, parkingi i główny obiekt maksymalnie wykorzystały dostępną powierzchnię działki. Bardzo ważną korzyścią był też fakt, iż już na etapie projektów mogliśmy dostosowaliśmy wielkość obiektu i jego rozkład do charakteru przeprowadzanych przez nas operacji logistycznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przykład Poznań jest jednym z naszych strategicznych punktów przeładunkowych, połączeniem z Europą Zachodnią, dlatego też zakończona niedawno inwestycja w Tarnowie Podgórnym musiała być wyposażona w dużą liczbę doków (jest ich 39), terminal cross-dockowy, magazyn nowoczesnego składowania oraz rampę załadowczą. Dzięki odpowiedniemu zagospodarowaniu przestrzeni, w jednym momencie do rozładunku i załadunku może podjechać nawet 45 aut ciężarowych. Wszystko to pozwala nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie – tak pod względem czasu, jak i jakości.

Ekologia i oszczędność w jednym

W naszych działaniach od zawsze dużą wagę przywiązujemy do rozwiązań proekologicznych, które w mojej opinii nie są tylko odpowiedzią na aktualne trendy konsumenckie, ale muszą mieć także racjonalne podstawy biznesowe. Ekologiczność inwestycji staje się istotna zwłaszcza wtedy, kiedy idzie w parze z oszczędnościami, a te wiążą się z większą konkurencyjnością firmy. Decydując się na nowe kompleksy logistyczne, nie mogliśmy zatem pominąć tej kwestii. Niestety, mało która oferta dewelopera spełniała nasze wszystkie wymagania pod tym względem. W dużym stopniu wpłynęło to na naszą decyzję, by zainwestować w obiekty „szyte na miarę”. 


Podczas budowy centrum logistycznego koło Poznania zastosowaliśmy nowoczesne rozwiązania technologiczne, które w znacznym stopniu ograniczają zużycie energii elektrycznej oraz maksymalnie wykorzystują światło dzienne. Dla przykładu 12% naszego całego oświetlenia stanowią świetliki, gdzie w standardowych obiektach jest ich zazwyczaj 2,5%. Oszczędnościowy system oświetleniowy, czyli m.in. wspomniane energooszczędne źródła światła czy czujniki ruchu sterujące oświetleniem są nie tylko proekologiczne, ale także obniżają koszty utrzymania obiektu. Podobne funkcje spełnia także zastosowana grubsza, dwukrotnie przewyższająca standard warstwa izolacyjna, dzięki której łatwiej utrzymać wymaganą temperaturę wewnątrz pomieszczenia przy niższych nakładach grzewczych czy też klimatyzacyjnych.

Dostosowanie do rozwoju

REKLAMA

Decydując się na zwiększenie powierzchni logistycznej, chcieliśmy, aby nowe obiekty były dopasowane do naszych potrzeb, optymalne kosztowo w użytkowaniu i co najważniejsze – zorientowane na przyszłość, czyli przystosowane do dalszego wzrostu wolumenu przeładunków oraz wykorzystujące najnowocześniejsze rozwiązania technologiczno-budowlane dostępne na rynku. Za przykład niech posłuży system monitoringu, który zainstalowaliśmy w kompleksie w Tarnowie Podgórnym. Kamery o wysokiej rozdzielczości pracują w technologii opartej o sieć IP, a nie o tradycyjny system analogowy.

Dzięki integracji monitoringu z systemem rejestrującym moment skanowania przesyłek, w przyszłości będziemy w stanie otrzymywać jednoczesny podgląd wejścia i wyjścia przesyłek na wszystkich terminalach w rozdzielczości pozwalającej na jednoznaczną identyfikację zdarzenia i ocenę wyglądu przesyłki. Weryfikacja trasy i kontrola jakości obsługi ładunku na terminalach zajmie dosłownie kilka chwil.

Patrząc w przyszłość

Nieruchomości typu build-to-suit wymagają sporych nakładów finansowych, ale także wiedzy i doświadczenia, jak również precyzyjnego przedstawienia oczekiwań. Dlatego też operator ściśle współpracuje z wykonawcami, wspierając ich już na etapie wyboru lokalizacji i projektu nieruchomości. W perspektywie jednak, tak finanse jak i praca zaowocują wieloma korzyściami.

Daniel Franke, członek zarządu odpowiedzialny za logistykę kontraktową, dystrybucję krajową i rozwiązania IT, ROHLIG SUUS Logistics.
fot. Rohlig Suus Logistics
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA