REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy maksi skuter Yamaha X-Max 400

Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400

REKLAMA

REKLAMA

Nowym graczem w segmencie maksi skuterów jest Yamaha X-Max 400. Poniżej prezentujemy szczegóły dotyczące nowego pojazdy Yamahy.

Modelem, który stanowi punkt odniesienia w całym segmencie maksi skuterów, jest Yamaha TMAX, wprowadzony na rynek kilka lat przed stworzeniem rodziny X-MAX. Oferując osiągi motocyklowe, samochodową wygodę i praktyczność skutera, TMAX otworzył całkowicie nowy rynek. Przełomowe, osiągi modelu TMAX nie tylko zmieniły metodę korzystania ze skutera, lecz również sposób patrzenia na ten środek transportu przez kierowców samochodów i motocykli, którzy nagle zobaczyli w maksiskuterze alternatywę godną rozważenia.

REKLAMA

Kolejna odsłona modelu X-MAX

Za całkowitą przemianę stale rozwijającego się i powiększającego rynku maksiskuterów są odpowiedzialne modele Yamahy TMAX i X-MAX. Wielu dzisiejszych kierowców skuterów klasy średniej szuka modeli o zwiększonych osiągach silnika, które jednak zachowują kompaktowe rozmiary i sportową konstrukcję na wzór koncepcji reprezentowanej przez obecny model X-MAX.

W celu zaspokojenia tego popytu Yamaha postanowiła stworzyć kolejną odsłonę maksiskutera X-MAX, czego efektem jest inauguracja modelu X-MAX 400.

Zobacz też: Znaki drogowe o zmiennej treści

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedną z kluczowych właściwości, które cechują rodzinę MAX, i która nadaje wyrazistości nowemu X-MAX 400, jest wysokiej jakości nadwozie z naszymi firmowymi panelami bocznymi „boomerang”. Znajdujące się po obu bokach skutera, począwszy od przedniej części podłóg aż po boczne partie siedziska, panele nadwozia w kształcie bumerangu akcentują dynamiczny styl modelu X-MAX 400 i przywołują natychmiastowe skojarzenia z unikalną rodziną MAX.

Podwójne reflektory z LED-owymi światłami pozycyjnymi oraz LED-owym światłem tylnym

Dwa potężne reflektory jeszcze bardziej podkreślają wygląd tej maszyny. LED-owe światła pozycyjne i nowe LED-owe światło tylne poprawiają bycie widocznym przez innych użytkowników dróg. X-MAX 400 jest pierwszym skuterem marki Yamaha, posiadającym pozycyjne światła LED-owe, które oprócz swoich praktycznych funkcji podkreślają także nowoczesną konstrukcję skutera i wzmacniają ogólne wrażenie wysokiej jakości tego skutera.

Zobacz też: Jak zregenerować stalowe felgi?

Oprzyrządowanie w stylu samochodowym

Deska rozdzielcza i kanapa nowego modelu X-MAX 400 zostały  tak  stworzone, aby stanowić wzór w swojej klasie, a jakość i dbałość o detale są pierwszej klasy. Dopasowanie, wykończenie i wrażenie dotykowe materiałów jest porównywalne do odczuć, jakie oferuje prestiżowy samochód, dzięki czemu X-MAX 400 wyróżnia się spośród konkurencji. Całkowicie nowe oprzyrządowanie w stylu samochodowym zawiera analogowy wskaźnik obrotów i komputer pokładowy, które podkreślają wiodącą specyfikację techniczną modelu X-MAX 400, oferując doskonałą równowagę sportowych osiągów i eleganckiego wzornictwa.

Potężny silnik o pojemności 400 cm3

Nowy, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik DOHC modelu X-MAX 400 jest kolejnym etapem ewolucji sprawdzonej i niezawodnej konstrukcji, która obecnie napędza popularny model Majesty 400. Osiągając 23,2 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr/min, ten kompaktowy i szybko reagujący silnik wytwarza o ponad 54% więcej mocy niż jednostka wykorzystywana obecnie w X-MAX 250. Znaczący wzrost mocy oraz o 60% większy moment obrotowy sprawiają, że nowy X-MAX 400 jest najpotężniejszym modelem X-MAX w dziejach.

Wszechstronny skuter o wysokich osiągach

Pomimo znacznego wzrostu mocy nowy model o pojemności 400 waży tylko 211 kg z płynami. Ta nieduża waga w połączeniu z kompaktowymi rozmiarami sprawia, że wszechstronny X-MAX 400 zwinnie porusza się w miejskim terenie.

Zobacz też: Czy autobusy komunikacji miejskiej zawsze mają pierwszeństwo?

Jedną z najważniejszych właściwości nowego modelu X-MAX 400 jest jego zdolność do spełniania wielu różnych funkcji. X-MAX 400 został stworzony, aby zapewniać doskonałą równowagę między stylem, funkcjonalnością i osiągami. Jego lekkie, kompaktowe zawieszenie oferuje łatwe i zwinne prowadzenie przy niskich prędkościach, podczas gdy duże koła ze stopu i nowe, dynamiczne, chroniące przed wiatrem nadwozie nadają stabilności przy większych prędkościach i na dłuższych trasach.

Opcja z ABS dostępna w drugiej połowie 2013 roku

Nowy X-MAX 400 będzie dostępny w salonach dealerskich od lipca 2013 roku, a w kolejnych miesiącach pojawi się jego wersja wyposażona w ABS.

Gama akcesoriów

REKLAMA

Jako wiodący producent innowacyjnych maksiskuterów, Yamaha jest w stałym kontakcie z naszymi klientami i doskonale zna ich potrzeby i aspiracje, dlatego opracowaliśmy linię akcesoriów, która pozwoli im stworzyć swój własny, unikatowy model X-MAX, lepiej odzwierciedlający ich styl życia.

Dla tych klientów, którzy pragną wzmocnić sportowy potencjał tego zaawansowanego technicznie skutera, Yamaha ma do zaoferowania liczne  akcesoria, takie jak sportowa owiewka, sportowe podłogi, tłumiki Akrapovič typu slip-on, stylowy uchwyt na tablicę rejestracyjną czy oparcie dla pasażera.

Opracowaliśmy także gamę funkcjonalnych akcesoriów, takich jak 50-litrowy kufer centralny, wysoka owiewka i osłony nóg dla kierowców pokonujących długie dystanse, którzy oczekują dodatkowego komfortu i przestrzeni bagażowej.

Zobacz też: Czy dodanie współwłaściciela pojazdu należy zgłosić w urzędzie skarbowym?

Opcje kolorystyczne X-MAX 400

Absolutna Biel (Absolute White)

Matowa Szarość (Matt Grey)

Czerń Północy (Midnight Black)

Cena: 23 900 PLN brutto

X-MAX 400

Silnik

Typ silnika

Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC

Pojemność

395 cm3

Średnica x skok tłoka

83,0 mm x 73,0 mm

Stopień sprężania

10.6 ± 0.4 : 1

Moc maksymalna

23,18 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

33,88 Nm przy 6 000 obr./min

Układ smarowania

Mokra miska olejowa

Układ paliwowy

Wtrysk paliwa

Układ zapłonu

ECU

Układ rozrusznika

Elektryczny

Skrzynia biegów

Automatyczna z pasem klinowym

Podwozie

Układ przedniego zawieszenia

Widelec teleskopowy

Skok przedniego zawieszenia

110 mm

Układ tylnego zawieszenia

Wahaczowe

Skok tylnego zawieszenia

110 mm

Hamulec przedni

Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 267 mm

Hamulec tylny

Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 267 mm

Opona przednia

120/70-15

Opona tylna

150/70-13

Wymiary

Długość całkowita

2 190 mm

Szerokość całkowita

780 mm

Wysokość całkowita

1 385 mm

Wysokość siodełka

785 mm

Rozstaw osi

1 565 mm

Minimalny prześwit

105 mm

Waga w stanie gotowym do jazdy

211 kg

Pojemność zbiornika paliwa

14,0 litrów

 

Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA