REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy maksi skuter Yamaha X-Max 400

Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400

REKLAMA

REKLAMA

Nowym graczem w segmencie maksi skuterów jest Yamaha X-Max 400. Poniżej prezentujemy szczegóły dotyczące nowego pojazdy Yamahy.

Modelem, który stanowi punkt odniesienia w całym segmencie maksi skuterów, jest Yamaha TMAX, wprowadzony na rynek kilka lat przed stworzeniem rodziny X-MAX. Oferując osiągi motocyklowe, samochodową wygodę i praktyczność skutera, TMAX otworzył całkowicie nowy rynek. Przełomowe, osiągi modelu TMAX nie tylko zmieniły metodę korzystania ze skutera, lecz również sposób patrzenia na ten środek transportu przez kierowców samochodów i motocykli, którzy nagle zobaczyli w maksiskuterze alternatywę godną rozważenia.

REKLAMA

Kolejna odsłona modelu X-MAX

Za całkowitą przemianę stale rozwijającego się i powiększającego rynku maksiskuterów są odpowiedzialne modele Yamahy TMAX i X-MAX. Wielu dzisiejszych kierowców skuterów klasy średniej szuka modeli o zwiększonych osiągach silnika, które jednak zachowują kompaktowe rozmiary i sportową konstrukcję na wzór koncepcji reprezentowanej przez obecny model X-MAX.

W celu zaspokojenia tego popytu Yamaha postanowiła stworzyć kolejną odsłonę maksiskutera X-MAX, czego efektem jest inauguracja modelu X-MAX 400.

Zobacz też: Znaki drogowe o zmiennej treści

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedną z kluczowych właściwości, które cechują rodzinę MAX, i która nadaje wyrazistości nowemu X-MAX 400, jest wysokiej jakości nadwozie z naszymi firmowymi panelami bocznymi „boomerang”. Znajdujące się po obu bokach skutera, począwszy od przedniej części podłóg aż po boczne partie siedziska, panele nadwozia w kształcie bumerangu akcentują dynamiczny styl modelu X-MAX 400 i przywołują natychmiastowe skojarzenia z unikalną rodziną MAX.

Podwójne reflektory z LED-owymi światłami pozycyjnymi oraz LED-owym światłem tylnym

Dwa potężne reflektory jeszcze bardziej podkreślają wygląd tej maszyny. LED-owe światła pozycyjne i nowe LED-owe światło tylne poprawiają bycie widocznym przez innych użytkowników dróg. X-MAX 400 jest pierwszym skuterem marki Yamaha, posiadającym pozycyjne światła LED-owe, które oprócz swoich praktycznych funkcji podkreślają także nowoczesną konstrukcję skutera i wzmacniają ogólne wrażenie wysokiej jakości tego skutera.

Zobacz też: Jak zregenerować stalowe felgi?

Oprzyrządowanie w stylu samochodowym

Deska rozdzielcza i kanapa nowego modelu X-MAX 400 zostały  tak  stworzone, aby stanowić wzór w swojej klasie, a jakość i dbałość o detale są pierwszej klasy. Dopasowanie, wykończenie i wrażenie dotykowe materiałów jest porównywalne do odczuć, jakie oferuje prestiżowy samochód, dzięki czemu X-MAX 400 wyróżnia się spośród konkurencji. Całkowicie nowe oprzyrządowanie w stylu samochodowym zawiera analogowy wskaźnik obrotów i komputer pokładowy, które podkreślają wiodącą specyfikację techniczną modelu X-MAX 400, oferując doskonałą równowagę sportowych osiągów i eleganckiego wzornictwa.

Potężny silnik o pojemności 400 cm3

Nowy, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik DOHC modelu X-MAX 400 jest kolejnym etapem ewolucji sprawdzonej i niezawodnej konstrukcji, która obecnie napędza popularny model Majesty 400. Osiągając 23,2 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr/min, ten kompaktowy i szybko reagujący silnik wytwarza o ponad 54% więcej mocy niż jednostka wykorzystywana obecnie w X-MAX 250. Znaczący wzrost mocy oraz o 60% większy moment obrotowy sprawiają, że nowy X-MAX 400 jest najpotężniejszym modelem X-MAX w dziejach.

Wszechstronny skuter o wysokich osiągach

Pomimo znacznego wzrostu mocy nowy model o pojemności 400 waży tylko 211 kg z płynami. Ta nieduża waga w połączeniu z kompaktowymi rozmiarami sprawia, że wszechstronny X-MAX 400 zwinnie porusza się w miejskim terenie.

Zobacz też: Czy autobusy komunikacji miejskiej zawsze mają pierwszeństwo?

Jedną z najważniejszych właściwości nowego modelu X-MAX 400 jest jego zdolność do spełniania wielu różnych funkcji. X-MAX 400 został stworzony, aby zapewniać doskonałą równowagę między stylem, funkcjonalnością i osiągami. Jego lekkie, kompaktowe zawieszenie oferuje łatwe i zwinne prowadzenie przy niskich prędkościach, podczas gdy duże koła ze stopu i nowe, dynamiczne, chroniące przed wiatrem nadwozie nadają stabilności przy większych prędkościach i na dłuższych trasach.

Opcja z ABS dostępna w drugiej połowie 2013 roku

Nowy X-MAX 400 będzie dostępny w salonach dealerskich od lipca 2013 roku, a w kolejnych miesiącach pojawi się jego wersja wyposażona w ABS.

Gama akcesoriów

REKLAMA

Jako wiodący producent innowacyjnych maksiskuterów, Yamaha jest w stałym kontakcie z naszymi klientami i doskonale zna ich potrzeby i aspiracje, dlatego opracowaliśmy linię akcesoriów, która pozwoli im stworzyć swój własny, unikatowy model X-MAX, lepiej odzwierciedlający ich styl życia.

Dla tych klientów, którzy pragną wzmocnić sportowy potencjał tego zaawansowanego technicznie skutera, Yamaha ma do zaoferowania liczne  akcesoria, takie jak sportowa owiewka, sportowe podłogi, tłumiki Akrapovič typu slip-on, stylowy uchwyt na tablicę rejestracyjną czy oparcie dla pasażera.

Opracowaliśmy także gamę funkcjonalnych akcesoriów, takich jak 50-litrowy kufer centralny, wysoka owiewka i osłony nóg dla kierowców pokonujących długie dystanse, którzy oczekują dodatkowego komfortu i przestrzeni bagażowej.

Zobacz też: Czy dodanie współwłaściciela pojazdu należy zgłosić w urzędzie skarbowym?

Opcje kolorystyczne X-MAX 400

Absolutna Biel (Absolute White)

Matowa Szarość (Matt Grey)

Czerń Północy (Midnight Black)

Cena: 23 900 PLN brutto

X-MAX 400

Silnik

Typ silnika

Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC

Pojemność

395 cm3

Średnica x skok tłoka

83,0 mm x 73,0 mm

Stopień sprężania

10.6 ± 0.4 : 1

Moc maksymalna

23,18 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

33,88 Nm przy 6 000 obr./min

Układ smarowania

Mokra miska olejowa

Układ paliwowy

Wtrysk paliwa

Układ zapłonu

ECU

Układ rozrusznika

Elektryczny

Skrzynia biegów

Automatyczna z pasem klinowym

Podwozie

Układ przedniego zawieszenia

Widelec teleskopowy

Skok przedniego zawieszenia

110 mm

Układ tylnego zawieszenia

Wahaczowe

Skok tylnego zawieszenia

110 mm

Hamulec przedni

Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 267 mm

Hamulec tylny

Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 267 mm

Opona przednia

120/70-15

Opona tylna

150/70-13

Wymiary

Długość całkowita

2 190 mm

Szerokość całkowita

780 mm

Wysokość całkowita

1 385 mm

Wysokość siodełka

785 mm

Rozstaw osi

1 565 mm

Minimalny prześwit

105 mm

Waga w stanie gotowym do jazdy

211 kg

Pojemność zbiornika paliwa

14,0 litrów

 

Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA