Kategorie

Kymco Agility

Anna Matelska
Kymco Agility
Kymco Agility
Fot. Kymco
Kymco Agility to najpopularniejszy skuter tajwańskiego producenta. Często spotykamy go również na polskich ulicach. Dostępny jest w różnych wersjach silnikowych – dwu- i czterosuwowych, 50 i 125 ccm.

Agility miał swoją premierę w 2005 roku i od tamtego czasu zdobył niemałą popularność wśród miłośników zgrabnych i niedrogich jednośladów. Firma Kymco obecnie proponuje już kilka wersji tego praktycznego modelu.

Zobacz też: Zipp Pro 50 2012

Wygląd

Klasyczny Kymco Agility 50 to najwęższy skuter w ofercie firmy – jego szerokość wynosi zaledwie 690 mm. Na sucho sprzęt waży 92,5 kg. Oszczędna i prosta, ale nowoczesna stylistyka nie powali nikogo na kolana, choć ciężko też jej cokolwiek zarzucić. Skuter posiada dwunastocalowe koła z aluminiowymi felgami i dość sporą i wygodną jak na tak małe wymiary kanapę, która spokojnie pomieści dwie osoby. Model dostępny jest w następujących kolorach: srebrnym, czarnym, czerwonym i niebieskim.

Tajwański producent oferuje również lekko odmłodzoną wersję modelu o nazwie Kymco Agility RS. Znajdziemy w nim poszerzoną osłonę czołową, przekonstruowaną tylną obudowę i bardziej żywą kolorystykę. Skuter ten ma też nowocześniejsze lusterka wsteczne, aluminiowy bagażnik i większa przednią lampę wyposażoną w żarówki halogenowe.

Wersja maxi – Agility City 125 waży już trochę więcej, bo 119 kg i wyposażona została w szesnastocalowe koła. Oprócz tradycyjnych schowków duży skuter Agility posiada fabrycznie tylni kuferek. Dostępny jest w kolorze czarnym, białym i grafitowym.

Zobacz też: Nowość 2012: Zipp Parco 50

Silniki i hamulce

Najczęściej spotykaną w Kymco Agility jednostką napędową jest czterosuwowy silnik o pojemności 49,5 ccm. Jego moc maksymalna wynosi 3,6 KM przy 7500 obr/min, a moment obrotowy 3,5 Nm osiągany jest przy 7000 obr/min.

Od niedawna producent oferuje również małego Agility z silnikiem dwusuwowym. Jego moc to 5 KM przy 6500 obr/min, natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 4,9 Nm  i osiągany jest przy 6000 obr/min.

Do wyboru mamy też wersję z bardziej dynamiczną jednostką czterosuwową o pojemności 124,6 ccm, mocy 9,4 KM osiąganej przy 7500 obr/min i momencie obrotowym 9,3 Nm przy 6000 obr/min. Wszystkie te silniki cieszą się dużą niezawodnością, zwłaszcza w porównaniu do chińskiej konkurencji.

Zobacz też: Keeway Matrix 50

Również hamulce różnią się od siebie w poszczególnych wersjach modelu. Mniejszy skuter, Kymco Agility 50 posiada z przodu tarcze, z tyłu zaś bęben. Natomiast Agility City 125 wyposażony został w dwa hamulce tarczowe. Ponieważ każdy z tych sprzętów jest lekki, jeździec nie powinien mieć problemu z jego zatrzymaniem.

Dla kogo?

Kymco Agility to stosunkowo niedroga maszyna – najpopularniejsza wersja 50 4T kosztuje w salonie 3 990 zł. O tysiąc złotych droższy jest skuter z silnikiem dwusuwowym. Za odświeżoną wersję Agility RS zapłacimy ponad 5 000 zł. Najwięcej kosztuje oczywiście Agility City 125 – 5 990 zł, choć i tak jest to najtańszy maxiskuter w ofercie firmy Kymco.

Zobacz też: Vespa LX

Model Agility docenią więc wszyscy oszczędni jeźdźcy, którzy potrzebują niewielkiego i lekkiego sprzętu do codziennego przeciskania się w korkach. Ponad to na tle chińskich wyrobów jest to maszyna dość trwała i mało awaryjna, producent zaś udziela na nią dwuletniej gwarancji.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    4 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?