Kategorie

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014

Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Grizzly 700 EPS uważany był za jeden z lepszych jeśli nie najlepszych pojazdów ATV z automatyczną przekładną. Zmiany przeprowadzone przez Yamahę modelach na rok 2014 mają w jeszcze większym stopniu wyróżnić ten model na tle konkurencji.

Nowy Grizzly 700 EPS WTHC - najważniejsze cechy podwozia i zawieszenia

Wytrzymała rama Grizzly 700 EPS WTHC na 2014 rok została wyposażona w dodatkowe wzmocnienia, które poprawią ogólną sztywność podwozia, adaptując konstrukcję do szerszego rozstawu kół.

Jedną z najbardziej znaczących zmian w zawieszeniu jest użycie nowego projektu podwozia, które teraz zawiera dłuższe górne i dolne, przednie i tylne wahacze. Są one o 30 mm dłuższe niż te użyte w modelu z 2013 roku, co w przypadku dolnych wahaczy oznacza nową, lżejszą konstrukcję.

Zobacz też: Yamaha XVS1300 Custom - opis modelu

Reklama

Osadzenie przednich felg jest teraz zredukowane o 2 mm, a rozstaw przednich kół został zwiększony o 56 mm. Półosie oraz drążki kierownicze zostały natomiast dopasowane tak, aby sprostać również szerszemu o 60 mm rozstawowi tylnych kół. Ulepszony system zawieszenia zawiera zaprojektowane na nowo amortyzatory z większym skokiem, zoptymalizowanym tłumieniem dobicia i odbicia oraz sprężynami 2-stopniowymi, z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego.

Do zalet nowego zestawu zawieszenia i szerszego rozstawu osi należy zaliczyć m.in. wyższy poziom stabilności oraz zwiększony komfort jazdy, dzięki którym Grizzly 700 EPS WTHC jest jeszcze lepszym pojazdem do użytku rekreacyjnego i profesjonalnego. Zwiększona stabilność jest szczególnie przydatna przy wspinaniu się na strome zbocza i zjeżdżaniu ze skalistych zboczy, zapewniając kierowcy pewność i poprawiając właściwości terenowe tego dzielnego ATV.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - ulepszona geometria układu sterowania

Grizzly 700 EPS WTHC na 2014 rok korzysta nie tylko z nowego projektu zawieszenia, ale również z ulepszonej geometrii układu sterowania. Kształt ramienia prowadzącego przekładni kierowniczej został tak zoptymalizowany, aby zredukować wysiłek kierowcy w czasie dłuższych jazd – kierowanie stało się teraz łatwiejsze, a promień skrętu pozostał niemalże taki sam jak w modelu 2013.

Zobacz też: BMW K 1600 GTL Exclusive

Zmodyfikowany kształt felg

Przednie oraz tylne koła w kształcie spirali w modelu 2014 posiadają nowo zaprojektowane, wykręcone na zewnątrz ranty, które chronione są przez opony. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w środku felgi nie zbiera się brud, co mogłoby się zdarzyć w odwrotnie ukształtowanych rantach. Nowe felgi przyczyniły się też do zredukowania masy nieresorowanej, natomiast redukcja osadzenia o 2 mm pomogła osiągnąć lekkość prowadzenia.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - opony Maxxis

Nowe koła wyposażone są w zestaw opon Maxxis MU19 i MU20 drugiej generacji, które zostały stworzone specjalnie dla Yamahy. Wewnętrzna struktura tych opon została zmodyfikowana pod kątem nowych ustawień wahacza oraz dla zwiększenia komfortu jazdy. Wygląd zewnętrzny oraz kształt bieżnika opon przednich Maxxix MU19A AT25X8-12 i tylnych Maxxis MU20A AT25x10-12 pozostają bez zmian.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - dwustopniowy system EPS

Model 2014 został wyposażony w skalibrowane na nowo oprogramowanie sterujące systemem EPS (elektryczny układ wspomagania kierownicy), zaprojektowane tak, aby dopełnić zmian w geometrii układu sterowania, nowej konstrukcji opon oraz w szerszym rozstawie osi. Wstępna siła została zwiększona, ale zanim EPS zaaplikuje jakąkolwiek siłę wspomagania, potrzebna jest informacja zwrotna o bezwładności.

Zobacz też: Nowe BMW R 1200 RT - opis modelu

Kolejną istotną zmianą jest predefiniowany program sterowania EPS, który załącza się automatycznie w trakcie jazdy z napędem na 4 koła i z zablokowanym dyferencjałem. Inżynierowie Yamahy przeanalizowali różne siły działające tylko w czasie jazdy w trybie 4WD/Diff Lock i w efekcie powstał nowy, predefiniowany program zaprojektowany specjalnie, aby zapewnić odpowiednią siłę wspomagania właśnie w takich sytuacjach.

Nowy Grizzly 700 EPS WTHC - najważniejsze cechy silnika i przekładni

Reklama

Inżynierowie Yamahy skupili swoje wysiłki, aby Grizzly 700 EPS WTHC 2014 był czystszy, oszczędniejszy i agresywniejszy. Jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 686 cm3 z głowicą SOHC przeszedł więc liczne techniczne modyfikacje w niemalże wszystkich kluczowych obszarach.

Wartości momentu obrotowego i mocy zostały zwiększone dzięki kilku zmianom w konstrukcji silnika. Zupełnie nowy wałek rozrządu oferuje zmienione czasy otwarć zaworów ze zredukowanym czasem współotwarcia. Użyta została też nowa, jednoportowa głowica z komorą spalania o zakończeniu jednospadkowym. Razem z lżejszym, kutym tłokiem, zmiany te skutkują zwiększoną kompresją – 10.0:1 w porównaniu do 9.2:1 w poprzednim modelu.

Razem ze zmniejszeniem masy tłoka, zastosowane zostały również wałki wyrównoważające o niższej wadze. Z kolei, aby sprostać wyższej mocy oraz momentowi obrotowemu, poprawiono wytrzymałość łożyska korbowodu, a sam korbowód został poddany nowej obróbce termicznej.

Nowa konfiguracja głowicy/tłoka/wałka rozrządu nie tylko dostarcza większe wartości mocy i momentu obrotowego, ale jednocześnie pozwala silnikowi w modelu 2014 spełnić surowe normy emisji spalin. Kluczowe role w uczynieniu tego silnika czystszym pełnią też katalizator o strukturze plastra miodu oraz system zasysania powietrza (Air Induction), który wprowadza świeże powietrze do portu wydechowego, pozwalając dopalić wszelkie pozostałe węglowodory.

W celu zmaksymalizowania możliwości nowych komponentów silnika i spełnienia norm emisji spalin inżynierowie Yamahy zamontowali w nim nową jednostkę sterującą (ECU). Zawiera ona nowe mapowanie zapłonu i wtrysku paliwa, jak również oprogramowanie nowego systemu AI oraz port i złącze dla nowego narzędzia diagnostycznego Yamaha YDT.

Wynikiem wszystkich tych zmian technicznych na sezon 2014 jest silniejszy, mocniejszy i bardziej elastyczny silnik z poprawioną reakcją przepustnicy w całym zakresie obrotowym. Silnik ten jest nie tylko mocniejszy, ale pracuje ekonomiczniej, spełniając ścisłe normy emisji spalin EPA/CARB (w trybie LA-4). Co więcej, ta zupełnie przekonstruowana jednostka zapewnia oszczędność paliwa około 30% w stosunku do modelu 2013. Ten silnik jest czystszy, oszczędniejszy i bardziej agresywny.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - specyfikacja układu napędowego

Typ: 686 cm3, 1-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy
Średnica x skok: 102,0 mm x 84,0 mm
Stopień sprężania: 10:1
Układ zasilania:  Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa, pojedyncza przepustnica, Mikuni 40IES
Układ zapłonu: TCI – Digital Transistor Controlled Ignition
Rozrusznik: Elektryczny
Skrzynia biegów: Yamaha Ultramatic® z paskiem V-Belt i funkcją hamowania silnikiem wszystkich kół, biegi Szybki/Wolny/N/R/P
Napęd: Yamaha On-Command ze sterowaniem 2WD/4WD/Diff Lock, Shaft

Źródło: materiały prasowe Yamaha

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    26 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.