REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Yamaha XVS1300 Custom - opis modelu

Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Yamaha przygotowała na rok 2014 motocykl niebywale nietuzinkowy. Niesztampowy kształt ramy, ogromne koła i specyficzna pozycja za ogromną kierownicą. A do tego ogromny widlasty silnik o pojemności 1,3 l.

Nowa, piękna Yamaha XVS1300 Custom to prekursor nowego gatunku cruiserów, łączący w sobie fundamentalne cechy klasycznego podwozia choppera z dynamiką chłodzonego cieczą V-twina. Motocykl charakteryzuje niezwykła dbałość o szczegóły oraz ponadczasowy styl, co dostrzeżemy w wykończeniu stalowych błotników, 21-calowych przednich kół oraz żebrach chłodzących.

REKLAMA

Yamaha XVS1300 Custom: silnik o wysokim momencie obrotowym

Sercem tego pięknie wykonanego cruisera jest chłodzony cieczą silnik w układzie V z 60-stopniowym rozstawem cylindrów i rozrządem SOHC, o pojemności 1304 cm3. Łączy on w sobie klasyczny wygląd oraz nowoczesną technologię. Największą zaletą tej jednostki napędowej jest jej wysoki moment obrotowy. W tej dziedzinie XVS1300 Custom nie ma sobie równych. Z czterema zaworami na cylinder, stopniem sprężania o wartości 9,5:1 i pojemności 1304 cm3, silnik z każdym ruchem cylindrów generuje ogromny moment, dający niezwykłe przyśpieszenie, odczuwalne przy najmniejszym ruchu manetką gazu.

Zobacz też: BMW K 1600 GTL Exclusive

Yamaha XVS1300 Custom: zaawansowana technologia

REKLAMA

Silnik Yamahy XVS1300 Custom z wyglądu może stwarzać pozory klasycznej konstrukcji, jednak pod srebrno-czarnym malowaniem kryje się wysoki moment obrotowy i nowoczesna technologia, które optymalizują wytrzymałość oraz wydajność silnika. Masywne cylindry o średnicy 100 mm pracują w tulejach wykonanych z ceramicznych kompozytów, a dla jeszcze większej redukcji sił tarcia korbowody osadzono w łożyskach tocznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niesamowite brzmienie silnika XVS1300 Custom to efekt pracy wału korbowego, na którym zamontowano kute korbowody, zapewniające wysoką trwałość. Dla poprawy komfortu jazdy, przez redukcję drgań, silnik wyposażono w podwójny układ wyważający. V-twin zasilany jest skomplikowanym układem wtryskowym, który pozwala na jego stabilną i skuteczną pracę w szerokim zakresie temperatur.

Yamaha XVS1300 Custom: wydajny układ chłodzenia

Pomimo że silnik XVS1300 Custom jest chłodzony cieczą, jego design zaprojektowano z myślą o wyglądzie klasycznego V-twina, chłodzonego powietrzem. W tym celu ukryto wszelkie rury układu chłodzenia oraz wyeksponowano duże, żebrowane cylindry. Dzięki temu motocykl zachował ponadczasowy wygląd, dysponując tym samym szerokim wachlarzem zalet silnika chłodzonego cieczą.

Zobacz też: BMW S 1000 R - nowy naked bike od BMW

Dla optymalizacji wydajności jednostki napędowej, wyposażono ją w układ wydechowy w systemie 2-w-2, z rurami wydechowymi o niespotykanie dużej średnicy, ściętymi ukośnie, z których wydobywa się charakterystyczny, basowy pomruk.

Yamaha XVS1300 Custom: układ przeniesienia napędu

Wysoki moment obrotowy przekazywany jest na tylne koło za pośrednictwem 5-stopniowej skrzyni biegów oraz paska zębatego. Jego największymi zaletami jest trwałość, cicha i czysta praca, a także minimum koniecznej konserwacji. Dlatego też idealnie pasuje do charakteru i stylu Yamahy XVS1300 Custom.

Yamaha XVS1300 Custom: dane techniczne

  • chłodzony cieczą, 2-cylindrowy silnik w układzie V, z rozrządem SOHC , 60-stopniowym kątem rozwarcia cylindrów, o pojemności 1304 cm3
  • efektywny i wydajny wtrysk paliwa
  • cztery zawory na cylinder (zawory dolotowe o średnicy 36 mm, zawory wydechowe 32 mm)
  • kute korbowody oraz wykonane z ceramicznych kompozytów tuleje cylindrów dla większej trwałości
  • układ chłodzenia cieczą stylizowany na klasyczny układ chłodzenia powietrzem
  • stopień sprężania o wartości 9,5:1
  • układ wydechowy w systemie 2-w-2 z ukośnie ciętymi rurami o dużej średnicy
  • cichy i wydajny układ przeniesienia napędu za pomocą paska
  • wał korbowy z wysokiej jakości wałkami rozrządu
  • układ wyważający drgania silnika

Yamaha XVS1300 Custom: podwozie

Jedną z najbardziej uderzających cech nowego podwozia XVS1300 Custom jest duży kąt nachylenia główki ramy, z daleko wysuniętym przednim kołem, nadający wygląd klasycznego choppera. Do mocowania przedniego widelca użyto specjalnie zaprojektowanych półek z potrójnymi zaciskami. Zwiększono w ten sposób kąt nachylenia główki ramy do 40 stopni, dzięki czemu maszyna zyskała bardziej agresywny wygląd długiego i niskiego krążownika szos.

Yamaha XVS1300 Custom: prowadzenie

XVS1300 Custom, z racji dużego rozstawu osi i nisko położonego środka ciężkości, świetnie prowadzi się po długich, prostych drogach. Jednocześnie, dzięki starannie zaprojektowanym półkom z potrójnym mocowaniem widelca oraz geometrii ramy motocykl równie łatwo prowadzi się przy małych prędkościach, stając się w ten sposób bardziej uniwersalnym.

Yamaha XVS1300 Custom: siedzenie

Znakiem rozpoznawczym XVS1300 Custom jest nisko położona kanapa, która doskonale podkreśla styl motocykla. Znajduje się ona na wysokości zaledwie 670 mm, dzięki czemu każdy kierowca może czuć się pewnie i komfortowo również na postoju.

Yamaha XVS1300 Custom: pozycja za kierownicą

Wysoka, skierowana do tyłu kierownica, nisko położona kanapa oraz wysunięte do przodu podnóżki dają niezwykle wygodną, wręcz relaksacyjną pozycję za kierownicą. Wszystko po to, aby cieszyć się z wysokiego momentu, jaki oferuje jednostka napędowa, i czerpać maksymalną przyjemność z jazdy.

Yamaha XVS1300 Custom: stylowe dodatki

Dobrą wiadomością dla potencjalnych nabywców XVS1300 Custom, zwłaszcza dla tych, którzy cenią sobie indywidualność i chcieliby w przyszłości przebudować motocykl według własnego projektu, jest to że nowa Yamaha posiada oba błotniki wykonane ze stali. Można je ciąć, giąć, spawać, nadając tym samym maszynie niepowtarzalny wygląd i styl.

Aby podkreślić łobuzerską i muskularną sylwetkę XVS1300 Custom, motocykl wyposażono w piękne, 5-ramienne aluminiowe felgi, przystosowane do niskoprofilowych opon. Koła o rozmiarach opon 120/70-21 przód oraz 210/40-18 tył zapewniają doskonałą przyczepność i łatwość sterowania pojazdem.

Na lekkich, aluminiowych kołach umieszczono duże tarcze hamulcowe o średnicach 320 mm i 310 mm z tyłu, które skutecznie gaszą temperament dynamicznego V-twina.

Yamaha XVS1300 Custom: dane techniczne podwozia

  • duży, 40-stopniowy kąt nachylenia główki ramy, nadający motocyklowi styl choppera
  • stabilność jazdy na długich, prostych trasach oraz łatwość prowadzenia przy niskich prędkościach, po krętych drogach
  • niezwykle nisko położona kanapa, na wysokości 670 mm
  • błotniki wykonane ze stali z myślą o ich przebudowie
  • 5-ramienne koła odlewane z aluminium o wymiarach 21'' przód, 18'' tył
  • niskoprofilowe opony o wymiarach 120/70-21 przód oraz 210/40-18 tył
  • tarcze hamulcowe o dużej średnicy: 320 mm przód 310 mm tył
  • wygodna pozycja za kierownicą
  • stylowa linia nadwozia

Źródło: materiały prasowe Yamaha Motor Polska

Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA