Kategorie

Nowe BMW R 1200 GS Adventure: motocykl wielozadaniowy

BMW R 1200 GS Adventure wyposażono w półaktywne elektronicznie sterowane zawieszenie kół Dynamic ESA.
BMW R 1200 GS Adventure wyposażono w półaktywne elektronicznie sterowane zawieszenie kół Dynamic ESA.
BMW
BMW wprowadza do swojej oferty nowy motocykl z dobrze znanej serii GS. BMW R 1200 GS Adventure adresowany jest do pasjonatów turystyki motocyklowej. Oto najważniejsze cechy nowego GS-a.

Premiera nowego R BMW 1200 GS Adventure oznacza początek kolejnego rozdziału w pełnej sukcesów, ponad trzydziestoletniej historii dużych motocykli serii GS z silnikami w układzie bokser. Od debiutu poprzedniego modelu w 2005 roku, BMW Motorrad, który jest wiodącym producentem turystycznych motocykli enduro z silnikami dużej pojemności, uczynił z potężnego modelu GS Adventure maszynę uznawaną za świetny wybór do długodystansowych podróży. Motocykl ten przenosi poszukiwaczy przygód do najdalszych zakątków świata i pozwala im cieszyć się podróżą, gdy inni już dawno wrócili do domu.

BMW R 1200 GS Adventure: silnik bokser

Nowy R 1200 GS Adventure kontynuuje rodzinną tradycję w oparciu o dynamiczne osiągi, doskonałe własności w jeździe terenowej i turystycznej, jakimi dysponował poprzedni R 1200 GS. Jednocześnie motocykl oferuje nowe, optymalne rozwiązania dla globtroterów, niestrudzonych fanów enduro i podróżników lubiących zjechać z asfaltu.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne w motocyklu

Nowy R 1200 GS Adventure jest napędzany tym samym pełnym werwy, chłodzonym powietrzem i cieczą silnikiem bokser znanym już z modelu R 1200 GS, który z pojemności skokowej 1170 cm3 wydobywa moc 92 kW (125 KM) przy 7750 obr/min. Wyróżniającą cechą tego silnika, przeprojektowanego i wprowadzonego w zeszłym roku w modelu R 1200 GS, jest nowy system wydajnego chłodzenia, który wykorzystuje ciecz zamiast oleju jako medium odbierające ciepło. Nowością w tym silniku jest też pionowe napełnianie cylindrów, dzięki któremu moc dostarczana jest w sposób jeszcze bardziej efektywny, a z nowym silnikiem współpracuje sześciobiegowa przekładnia, która wraz z mokrym sprzęgłem jest zintegrowana z korpusem silnika. Po raz pierwszy w produkcyjnym motocyklu BMW zastosowano bezobsługowy wał Kardana umieszczony po lewej stronie pojazdu. W celu dalszej poprawy własności jezdnych R 1200 GS Adventure, zwłaszcza w terenie, masa koła zamachowego została zwiększona o około 950 gramów, do układu napędowego dodano też dodatkowy tłumik drgań.

BMW R 1200 GS Adventure: szeroko pojęta turystyka

Duży BMW GS Adventure jest ikoną wśród dużej pojemności turystycznych motocykli enduro i jest najlepszym wyborem dla miłośników transkontynentalnych podróży, nawet biegnących przez najodleglejsze zakątki świata. Bez względu na to, czy jazda odbywa się po asfalcie, po żwirowych ścieżkach, czy po bezdrożach, potężny GS Adventure ma za zadanie dowieźć swojego kierowcę bezpiecznie do celu. Takie zadania i inspiracje towarzyszyły BMW Motorrad przy tworzeniu nowego R 1200 GS Adventure - jeszcze lepszego pod każdym względem.

Zobacz też: Bądź widoczny na motocyklu

BMW R 1200 GS Adventure: więcej wlejesz, dalej dojedziesz

Podobnie jak w R 1200 GS, model Adventure jest zbudowany na solidnej i wytrzymałej na skręcanie ramie przestrzennej z rur stalowych. Ma on większy, 30-litrowy zbiornik paliwa (o 10 litrów więcej, niż w R 1200 GS), co pozwala na istotne zwiększenie zasięgu, a sam zbiornik jest teraz wykonywany z lekkiego aluminium. R 1200 GS Adventure już jest w standardzie wyposażony w system ABS, automatyczną kontrolę stabilności (ASC), a także dysponuje dwoma trybami jazdy "Deszcz" i "Droga", które umożliwiają dostosowanie charakterystyki motocykla do większości warunków drogowych. Zwiększa to dodatkowo w znaczący sposób praktyczne możliwości nowego R 1200 GS Adventure, jednocześnie zapewniając istotne podwyższenie poziomu bezpieczeństwa, w szczególności na śliskiej nawierzchni.

BMW R 1200 GS Adventure: systemy wspomagające kierowcę

Kolejne trzy tryby jazdy można dodać zamawiając opcjonalną funkcję Tryby Jazdy Pro, której towarzyszą systemy Enduro ABS i Enduro ASC przeznaczone do jazdy terenowej. Trzy dodatkowe tryby jazdy – “Dynamiczny”, “Enduro” i “Enduro Pro”, które mogą być aktywowane za pomocą klucza kodowego, umożliwiają dostosowanie ustawień zarówno ASC i ABS, a także opcjonalnego półaktywnego elektronicznie sterowanego zawieszenia Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) do specyficznych wymagań jazdy w terenie.

Zobacz też: Poduszka powietrzna dla motocyklisty - rodzaje zabezpieczeń

BMW R 1200 GS Adventure: zawieszenie

Oprócz nowej stylizacji nadwozia w bardziej zdecydowanym stylu, talenty podróżnicze i większe możliwości terenowe nowego R 1200 GS Adventure są wynikiem nowych parametrów podwozia, w tym zwiększonych o 20 milimetrów skoków zawieszenia, zwiększonego prześwitu i zmienionej geometrii tylnego wahacza służącej jeszcze lepszemu prowadzeniu się motocykla. Większa przednia szyba z wygodną ręczną regulacją pokrętłem, dodatkowe kierownice powietrza, a także znacznie zwiększona ochrona rąk, wyraźnie poprawiają ochronę przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi. Szerokie, regulowane podnóżki enduro, wzmocnione dźwignie nożne i całkowicie odnowione nadwozie dodają końcowych akcentów wyglądowi nowego R 1200 GS Adventure.

Najważniejsze cechy nowego BMW R 1200 GS Adventure:

  • Zbudowany według tej samej uniwersalnej koncepcji ogólnej, co R 1200 GS, z pełnym werwy dwucylindrowym silnikiem bokser i zwinnym podwoziem, ale o zwiększonych możliwościach terenowych i lepszym dostosowaniu do długodystansowych podróży.
  • Zwiększona masa koła zamachowego silnika i dodatkowy tłumik drgań, zapewniający jeszcze gładszą pracę silnika i jeszcze lepszy komfort podróży.
  • Skok zawieszeń kół przednich i tylnych mierzony na sprężynach wzrósł o 20 mm w porównaniu do modelu R 1200 GS.
  • Prześwit zwiększony o 10 mm w stosunku do poprzednika.
  • Zmodyfikowana geometria tylnego wahacza poprawiająca zachowanie motocykla przy sportowym sposobie jazdy.
  • Całkowicie przestylizowane panele zewnętrzne o zwiększonej wytrzymałości, nadające GS Adventure bardziej zdecydowanego wyglądu.
  • Zbiornik paliwa o pojemności 30 litrów, zasięg podobny do poprzednika.
  • W standardzie ABS, ASC i dwa tryby jazdy.
  • Trzy kolejne tryby jazdy dostępne jako opcja fabryczna.
  • Półaktywne elektronicznie sterowane zawieszenie kół Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) dostępne jako opcja fabryczna.
  • Wygodniejsze siedzenie z regulacją kątową.
  • Duża regulowana szyba i owiewki.
  • Szerokie podnóżki enduro.
  • Regulowane, wzmocnione dźwignie obsługiwane nożnie.
  • Solidne orurowanie chroniące silnik i zbiornik paliwa.
  • Szeroki zakres akcesoriów i opcji fabrycznych.

Podstawowe dane techniczne BMW R 1200 GS:

                                            BMW R 1200 GS Adventure            BMW R 1200 GS

Pojemność zbiornika paliwa:                         30 l                              20 l

Skok zawieszenia przód / tył:                 210 / 220 mm              190 / 200 mm

Wysokość siedzenia:                              890 / 910 mm              850 / 870 mm

Masa z 90% paliwa:                                     260 kg                         238 kg

Maksymalne obciążenie:                             220 kg                         212 kg

Wymiary długość / szerokość:              2255 / 980 mm            2207 / 953 mm

Zużycie paliwa przy 90 / 120 km/h:          4,3 / 5,9 l                     4,1 / 5,5 l

Źródło: materiały prasowe BMW

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
BMW R 1200 GS Adventure
BMW
BMW R 1200 GS Adventure
BMW
BMW R 1200 GS Adventure
BMW
BMW R 1200 GS Adventure
BMW
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    27 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?