REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Honda CRF250M

Honda CRF250M
Honda CRF250M
Fot. Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda zaprezentowała właśnie nowy model motocykla bazujący na CRF250L. Nowa Honda CRF250M cechuje się zmienionym zawieszeniem, efektywniejszym przednim hamulcem, 17” kołami i szerszymi, szosowymi oponami, oferując atrakcyjny wygląd i charakterystykę Supermoto.

Motocykl Supermoto (lub Supermotard) ma swoje korzenie w off-roadzie, ale łączy w sobie zalety maszyny drogowej i terenowej: smukłą sylwetkę, zwrotność, zawieszenie o dużym skoku i wytrzymałość crossówki z przyczepnością, hamowaniem i lekkością prowadzenia maszyny ulicznej. Powstały w ten sposób motocykl jest idealnym narzędziem zarówno do poruszania się po mieście, jak i ostrej jazdy po krętych trasach.

REKLAMA

Zaprezentowana w roku 2012, Honda CRF250L od nowa zdefiniowała motocykl dual purpose: równie dobry w terenie, jak i na asfalcie. W roku 2013 do CRF250L – bazując na jej platformie i sukcesie – dołącza CRF250M, przystępne Supermoto, stworzone z myślą o dobrej zabawie i użyteczności.

Zobacz też: Przyczyny wypadków na autostradach

Przegląd modelu

REKLAMA

Honda CRF250M ma cechować się wysoką jakością wykonania, niskimi kosztami użytkowania i poręcznością w każdej sytuacji. CRF250M to maszyna nie tylko dla początkujących motocyklistów, ale także dla tych bardziej doświadczonych, rządnych nowych wrażeń.

Bazując na CRF250L, CRF250M jest zawieszona o 20 mm niżej dzięki zmienionemu przedniemu i tylnemu zawieszeniu z cięższymi sprężynami i 17” kołami na szerszych, drogowych oponach. Dzięki nowemu, mocniejszemu przedniemu hamulcowi CRF250M jest gotowa aby zdominować asfaltowe ulice. Ochoczo wkręcający się na obroty, jednocylindrowy silnik oferuje zadziwiające osiągi i natychmiastową reakcję na ruchy rolgazu, a dzięki zmienionym przełożeniom, zapewnia imponującą ekonomię jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik

REKLAMA

Chłodzony cieczą silnik CRF250M w układzie DOHC zapewnia płynny i równomierny przyrost momentu obrotowego na niskich obrotach, podczas gdy krótki skok tłoka (średnia 76 mm x skok 55 mm) oznacza świetne osiągi na wysokich obrotach. Efektem jest wyśmienicie zbalansowana i użyteczna w całym zakresie obrotów moc, wynosząca 23 KM przy 8500 obr/min oraz moment obrotowy wynoszący 22 Nm przy 7000 obr/min.

Kompaktowe dźwigienki zaworowe z rolkami o niskim współczynniku tarcia oraz głowica z wtryskiem paliwa PGM-FI o średnicy przepustnicy wynoszącej 36 mm (zasilana przez 5,7 litrowy airbox) zapewniają wydajne spalanie. Kompresja wynosi 10,7:1, a silnik pozwala na przejechanie 34 kilometrów na litrze paliwa, czyli 2,94 l / 100 km wg WMTC, co daje zasięg około 250 km przy 7,7 litrowym zbiorniku. Sześciobiegowa skrzynia biegów napędza tylną, 39-zębową zębatkę, co oznacza wyższe zestrojenie biegów niż w CRF250L, pozwalając na użycie kół o większej średnicy i gwarantując bardziej relaksującą podróż przy wyższych prędkościach.

Zobacz też: Kto powoduje więcej wypadków, rowerzyści czy kierowcy aut?

Przesunięty niesymetrycznie względem wału cylinder redukuje straty podczas tarcia, podobnie jak tłok, na którego powierzchni wykorzystano specjalny materiał i powłokę molibdenową. Wał korbowy wykorzystuje wprasowane w blok silnika metalowe panewki, co wpływa na redukcję masy i pozwala na płynniejszą oraz cichszą pracę silnika. Wałek wyrównoważący redukuje wibracje.

Silnik CRF250M komfortowo mieści się w normach emisji Euro III, sonda Lambda działa wspólnie z wtórnym systemem napowietrzania spalin, a katalizator znajduje się wewnątrz rury wydechowej.

Podwozie

Stalowa, częściowo podwójna rama kołyskowa i rama pomocnicza, aluminiowy wahacz, półki zawieszenia oraz układ Pro-Link, pomalowane są na czarno. Rozstaw osi wynoszący 1446 mm dopasowano do kąta nachylenia główki ramy, wynoszącego 25°45’ i 71 mm wyprzedzenia; wysokość siedzenia wynosi 855 mm, a masa własna CRF250M to 145 kg.

Odwrócony widelec przedniego zawieszenia Showa o średnicy 43 mm, wykończony czarnym alumitem, uzupełnia czarny charakter podwozia. Dla uzyskania lepszych osiągów na drodze zastosowano cięższe sprężyny zarówno z przodu, jak i z tyłu w pojedynczym amortyzatorze Showa o średnicy 40 mm.

Zobacz też: Jak zabezpieczyć auto przed postępującą korozją i wilgocią?

Duża, przednia tarcza hamulcowa o średnicy 296 mm i dwutłoczkowy zacisk (zamontowany przy widelcu poprzez nowy wspornik), zapewniają wyśmienitą siłę hamowania i kontrolę, podobnie jak tylna tarcza o średnicy 220 mm z pojedynczym zaciskiem. Przednie koło (17 x 2,75) obute jest w oponę 110/70-17, a tylne (17x3,50) w oponę 130/70-17. Plastikowe osłony widelca pozostały na swoim miejscu, ale zmieniono stylistykę punktów mocowania linki układu hamulcowego. Podnóżek boczny został skrócony z uwagi na niższy prześwit.

Wzorowane na sportowej serii CRF-R, sinusoidalne linie CRF250M są wzbogacone nową grafiką. Dostępne są dwie wersje malowania: czarna (ze złotymi kołami) oraz czerwono-czarna. Dzięki swojemu off-roadowemu DNA, maszyna jest wąska, dając sporo miejsca do przesuwania się na siedzeniu do przodu lub do tyłu. Wyprostowana pozycja za kierownicą zapewnia świetną widoczność, a połączenie geometrii i wygodnej kierownicy, gwarantują łatwość radzenia sobie w korkach.

Cyfrowy wyświetlacz składa się ze wskaźnika poziomu paliwa, zegara i dwóch liczników przebiegu. Inspirowana modelem CRF przednia osłona chroni instrumenty i mieści w sobie lampę H4 60W/55.

Nowa Honda CRF250M: Specyfikacja techniczna

SILNIK

Typ        chłodzony cieczą, 4-suwowy, czterozaworowy, jednocylindrowy DOHC
Pojemność            250 cm3
Średnica x skok tłoka        76 mm x 55 mm
Kompresja            10.7 : 1
Moc maksymalna        23,1 KM przy 8500 obr/min
Maksymalny moment obr.    22 Nm przy 7000 obr/min
Pojemność zbiornika oleju    1,8 litra

UKŁAD ZASILANIA

Przygotowanie mieszanki    programowalny wtrysk PGM-FI
Pojemność zbiornika paliwa    7,7 litra
Spalanie            2,94 l / 100 km*

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Rozrusznik             elektryczny
Pojemność akumulatora    12V / 6Ah (10h)
Moc alternatora        12V / 24A przy 5000 obr/min

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Sprzęgło            mokre, wielotarczowe
Typ skrzyni biegów        6-biegowa
Przełożenie końcowe        łańcuch

RAMA

Typ                podwójna rama kołyskowa

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)    2127 x 815 x 1147 mm
Rozstaw osi            1446 mm
Kąt nachylenia główki ram    25°45'
Wyprzedzenie        71 mm
Wysokość siedzenia        855 mm
Prześwit            226 mm
Masa własna            145 kg
Promień skrętu        2,2 m

ZAWIESZENIE

Typ            Przód    Teleskopowe
            Tył    Pro-Link

KOŁA

Typ            Przód    szprychowe
            Tył    szprychowe

Rozmiar kół        Przód    17 x MT2.75
            Tył    17 x MT3.50

Opony        Przód    110/70-17M/C 54S
            Tył    130/70-17M/C 62S

HAMULCE

Type            Przód    296 mm tarcza hydrauliczna
            Tył    220 mm tarcza hydrauliczna

INSTRUMENTY I ELEKTRONIKA

Przednia lampa        Hi : 60W x 1 / Low: 55W x 1
Tylna lampa            5W x 1

Podane wielkości są orientacyjne, a producent zastrzega prawo do ich zmiany bez powiadomienia.

* Uwaga: podane wielkości zostały zmierzone przez firmę Honda w standardowych warunkach badawczych opisanych w WMTC (World Motorcycle Test Cycle). Pomiary wykonywano na hamowni podwoziowej na pojeździe w wersji standardowej, jedynie z kierowcą i bez wyposażenia dodatkowego. Rzeczywiste zużycie paliwa może odbiegać od podanego powyżej zależnie od stylu jazdy, stanu technicznego motocykla, warunków pogodowych i drogowych, ciśnienia powietrza w oponach, zainstalowanego wyposażenia, przewożonego bagażu, wagi kierowcy i pasażera itd.

Honda CRF250M
Fot. Honda
Honda CRF250M
Fot. Honda
Honda CRF250M
Honda CRF250M
Fot. Honda
Honda CRF250M
Fot. Honda
Honda CRF250M
Fot. Honda
Honda CRF250M
Fot. Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA