Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Honda CRF250M

Honda CRF250M
Honda CRF250M
Fot. Honda
Honda zaprezentowała właśnie nowy model motocykla bazujący na CRF250L. Nowa Honda CRF250M cechuje się zmienionym zawieszeniem, efektywniejszym przednim hamulcem, 17” kołami i szerszymi, szosowymi oponami, oferując atrakcyjny wygląd i charakterystykę Supermoto.

Motocykl Supermoto (lub Supermotard) ma swoje korzenie w off-roadzie, ale łączy w sobie zalety maszyny drogowej i terenowej: smukłą sylwetkę, zwrotność, zawieszenie o dużym skoku i wytrzymałość crossówki z przyczepnością, hamowaniem i lekkością prowadzenia maszyny ulicznej. Powstały w ten sposób motocykl jest idealnym narzędziem zarówno do poruszania się po mieście, jak i ostrej jazdy po krętych trasach.

Zaprezentowana w roku 2012, Honda CRF250L od nowa zdefiniowała motocykl dual purpose: równie dobry w terenie, jak i na asfalcie. W roku 2013 do CRF250L – bazując na jej platformie i sukcesie – dołącza CRF250M, przystępne Supermoto, stworzone z myślą o dobrej zabawie i użyteczności.

Zobacz też: Przyczyny wypadków na autostradach

Przegląd modelu

Honda CRF250M ma cechować się wysoką jakością wykonania, niskimi kosztami użytkowania i poręcznością w każdej sytuacji. CRF250M to maszyna nie tylko dla początkujących motocyklistów, ale także dla tych bardziej doświadczonych, rządnych nowych wrażeń.

Bazując na CRF250L, CRF250M jest zawieszona o 20 mm niżej dzięki zmienionemu przedniemu i tylnemu zawieszeniu z cięższymi sprężynami i 17” kołami na szerszych, drogowych oponach. Dzięki nowemu, mocniejszemu przedniemu hamulcowi CRF250M jest gotowa aby zdominować asfaltowe ulice. Ochoczo wkręcający się na obroty, jednocylindrowy silnik oferuje zadziwiające osiągi i natychmiastową reakcję na ruchy rolgazu, a dzięki zmienionym przełożeniom, zapewnia imponującą ekonomię jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik

Chłodzony cieczą silnik CRF250M w układzie DOHC zapewnia płynny i równomierny przyrost momentu obrotowego na niskich obrotach, podczas gdy krótki skok tłoka (średnia 76 mm x skok 55 mm) oznacza świetne osiągi na wysokich obrotach. Efektem jest wyśmienicie zbalansowana i użyteczna w całym zakresie obrotów moc, wynosząca 23 KM przy 8500 obr/min oraz moment obrotowy wynoszący 22 Nm przy 7000 obr/min.

Kompaktowe dźwigienki zaworowe z rolkami o niskim współczynniku tarcia oraz głowica z wtryskiem paliwa PGM-FI o średnicy przepustnicy wynoszącej 36 mm (zasilana przez 5,7 litrowy airbox) zapewniają wydajne spalanie. Kompresja wynosi 10,7:1, a silnik pozwala na przejechanie 34 kilometrów na litrze paliwa, czyli 2,94 l / 100 km wg WMTC, co daje zasięg około 250 km przy 7,7 litrowym zbiorniku. Sześciobiegowa skrzynia biegów napędza tylną, 39-zębową zębatkę, co oznacza wyższe zestrojenie biegów niż w CRF250L, pozwalając na użycie kół o większej średnicy i gwarantując bardziej relaksującą podróż przy wyższych prędkościach.

Zobacz też: Kto powoduje więcej wypadków, rowerzyści czy kierowcy aut?

Przesunięty niesymetrycznie względem wału cylinder redukuje straty podczas tarcia, podobnie jak tłok, na którego powierzchni wykorzystano specjalny materiał i powłokę molibdenową. Wał korbowy wykorzystuje wprasowane w blok silnika metalowe panewki, co wpływa na redukcję masy i pozwala na płynniejszą oraz cichszą pracę silnika. Wałek wyrównoważący redukuje wibracje.

Silnik CRF250M komfortowo mieści się w normach emisji Euro III, sonda Lambda działa wspólnie z wtórnym systemem napowietrzania spalin, a katalizator znajduje się wewnątrz rury wydechowej.

Podwozie

Stalowa, częściowo podwójna rama kołyskowa i rama pomocnicza, aluminiowy wahacz, półki zawieszenia oraz układ Pro-Link, pomalowane są na czarno. Rozstaw osi wynoszący 1446 mm dopasowano do kąta nachylenia główki ramy, wynoszącego 25°45’ i 71 mm wyprzedzenia; wysokość siedzenia wynosi 855 mm, a masa własna CRF250M to 145 kg.

Odwrócony widelec przedniego zawieszenia Showa o średnicy 43 mm, wykończony czarnym alumitem, uzupełnia czarny charakter podwozia. Dla uzyskania lepszych osiągów na drodze zastosowano cięższe sprężyny zarówno z przodu, jak i z tyłu w pojedynczym amortyzatorze Showa o średnicy 40 mm.

Zobacz też: Jak zabezpieczyć auto przed postępującą korozją i wilgocią?

Duża, przednia tarcza hamulcowa o średnicy 296 mm i dwutłoczkowy zacisk (zamontowany przy widelcu poprzez nowy wspornik), zapewniają wyśmienitą siłę hamowania i kontrolę, podobnie jak tylna tarcza o średnicy 220 mm z pojedynczym zaciskiem. Przednie koło (17 x 2,75) obute jest w oponę 110/70-17, a tylne (17x3,50) w oponę 130/70-17. Plastikowe osłony widelca pozostały na swoim miejscu, ale zmieniono stylistykę punktów mocowania linki układu hamulcowego. Podnóżek boczny został skrócony z uwagi na niższy prześwit.

Wzorowane na sportowej serii CRF-R, sinusoidalne linie CRF250M są wzbogacone nową grafiką. Dostępne są dwie wersje malowania: czarna (ze złotymi kołami) oraz czerwono-czarna. Dzięki swojemu off-roadowemu DNA, maszyna jest wąska, dając sporo miejsca do przesuwania się na siedzeniu do przodu lub do tyłu. Wyprostowana pozycja za kierownicą zapewnia świetną widoczność, a połączenie geometrii i wygodnej kierownicy, gwarantują łatwość radzenia sobie w korkach.

Cyfrowy wyświetlacz składa się ze wskaźnika poziomu paliwa, zegara i dwóch liczników przebiegu. Inspirowana modelem CRF przednia osłona chroni instrumenty i mieści w sobie lampę H4 60W/55.

Nowa Honda CRF250M: Specyfikacja techniczna

SILNIK

Typ        chłodzony cieczą, 4-suwowy, czterozaworowy, jednocylindrowy DOHC
Pojemność            250 cm3
Średnica x skok tłoka        76 mm x 55 mm
Kompresja            10.7 : 1
Moc maksymalna        23,1 KM przy 8500 obr/min
Maksymalny moment obr.    22 Nm przy 7000 obr/min
Pojemność zbiornika oleju    1,8 litra

UKŁAD ZASILANIA

Przygotowanie mieszanki    programowalny wtrysk PGM-FI
Pojemność zbiornika paliwa    7,7 litra
Spalanie            2,94 l / 100 km*

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Rozrusznik             elektryczny
Pojemność akumulatora    12V / 6Ah (10h)
Moc alternatora        12V / 24A przy 5000 obr/min

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Sprzęgło            mokre, wielotarczowe
Typ skrzyni biegów        6-biegowa
Przełożenie końcowe        łańcuch

RAMA

Typ                podwójna rama kołyskowa

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)    2127 x 815 x 1147 mm
Rozstaw osi            1446 mm
Kąt nachylenia główki ram    25°45'
Wyprzedzenie        71 mm
Wysokość siedzenia        855 mm
Prześwit            226 mm
Masa własna            145 kg
Promień skrętu        2,2 m

ZAWIESZENIE

Typ            Przód    Teleskopowe
            Tył    Pro-Link

KOŁA

Typ            Przód    szprychowe
            Tył    szprychowe

Rozmiar kół        Przód    17 x MT2.75
            Tył    17 x MT3.50

Opony        Przód    110/70-17M/C 54S
            Tył    130/70-17M/C 62S

HAMULCE

Type            Przód    296 mm tarcza hydrauliczna
            Tył    220 mm tarcza hydrauliczna

INSTRUMENTY I ELEKTRONIKA

Przednia lampa        Hi : 60W x 1 / Low: 55W x 1
Tylna lampa            5W x 1

Podane wielkości są orientacyjne, a producent zastrzega prawo do ich zmiany bez powiadomienia.

* Uwaga: podane wielkości zostały zmierzone przez firmę Honda w standardowych warunkach badawczych opisanych w WMTC (World Motorcycle Test Cycle). Pomiary wykonywano na hamowni podwoziowej na pojeździe w wersji standardowej, jedynie z kierowcą i bez wyposażenia dodatkowego. Rzeczywiste zużycie paliwa może odbiegać od podanego powyżej zależnie od stylu jazdy, stanu technicznego motocykla, warunków pogodowych i drogowych, ciśnienia powietrza w oponach, zainstalowanego wyposażenia, przewożonego bagażu, wagi kierowcy i pasażera itd.

Honda CRF250M
Fot. Honda
Honda CRF250M
Fot. Honda
Honda CRF250M
Honda CRF250M
Fot. Honda
Honda CRF250M
Fot. Honda
Honda CRF250M
Fot. Honda
Honda CRF250M
Fot. Honda
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.