REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rajdowy MINI Cooper: sportowiec made in... Wrocław!

Rajdowy MINI Cooper: sportowiec made in... Wrocław!
Rajdowy MINI Cooper: sportowiec made in... Wrocław!

REKLAMA

REKLAMA

Rajdowy MINI Cooper z Wrocławia to prawdopodobnie jedyny taki egzemplarz w Polsce. Powstał z pasji do rajdów i stał się maszyną do dawania frajdy!

Rajd: Mini w ferworze walki od lat 60.!

Mini to bez wątpienia jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów świata. I choć wywodzi się z segmentu niewielkich pojazdów miejskich oraz powstał na fali kryzysu naftowego, doskonale odnalazł się w świecie... motosportu! Bo już na początku lat sześćdziesiątych brytyjski elegancik pojawił się na starcie Rajdu Monte Carlo. Pierwsze zwycięstwo? To przyszło w roku 1964 - kierowcą auta był Paddy Hopkirk. Sukces udało się powtórzyć dwa i trzy lata później. I choć Monte Carlo dziś kojarzy się głównie z F1 lub klasycznymi rajdami, Mini odnalazło się także w innych dyscyplinach. Przykład? Wystarczy wspomnieć o WRC czy Rajdzie Dakar.

REKLAMA

Rajdowy MINI Cooper

Rajdowy MINI Cooper

Rajdowy MINI Cooper: sportowiec made in... Wrocław!

MINI

Rajdowy MINI Cooper: PZM, FIA, rajdy i... Wrocław!

REKLAMA

Teraz swoją kartę w historii motosportu z logo Mini postanowili zapisać także... Polacy. Oskar i Julia Dobek - małżeństwo z Wrocławia - kupili MINI Coopera S, a następnie zmodyfikowali go w taki sposób, aby spełniał wymogi specyfikacji rajdowej. Samochód ma dopuszczenie do ruchu i certyfikaty bezpieczeństwa zgodne z PZM (Polski Związek Motorowy) oraz FIA (Fédération Internationale de l’Automobile). Dzięki temu regularnie uczestniczy w zawodach z cyklu Tarmac Masters oraz innych imprezach sportowych na terenie Polski. Skutek? Do tej pory Wrocławianom udało się dwukrotnie zdobyć trzecie miejsce w zawodach sportowych. Co więcej, stworzyli też bloga, na którym opisują swoje rajdowe wyczyny (Manufaktura.Rajdowa).

O tym, że wybór padł na samochód MINI, zadecydowało kilka czynników. Pierwszym był fakt, że po wielu trudnych poszukiwaniach fajnego auta pojawiła się propozycja odkupienia prawie gotowej bazy na akurat taki samochód - wstępnie przygotowany już do profesjonalnego sportu. Niestety przygotowanego do wyścigów, nie do rajdów. To spowodowało wiele perturbacji podczas pracy i potroiło koszty budowy. Po drugie MINI Cooper przekonał nas jeszcze innymi walorami - legendą i historią, jaka stoi za marką, przyciąganiem dużych ilości uwagi, ale również właściwościami mechanicznymi. - powiedział Oskar Dobek - właściciel Manufaktury.Rajdowej.

Rajdowy MINI Cooper

Rajdowy MINI Cooper

Rajdowy MINI Cooper: sportowiec made in... Wrocław!

MINI Cooper S: rajdowy, czyli w pełnej modyfikacji

Dane techniczne? Rajdowy MINI Cooper S wrocławian ma 220 koni mechanicznych i 350 Nm momentu obrotowego. Auto na drodze utrzymuje z jednej strony gwintowane zawieszenie KW V2 o specyfikacji torowo-wyścigowej, a z drugiej opony Michelin, czyli profesjonalny slick rajdowy. Hamulce? Wyczynowy układ został oparty o pompę Tilton z korektorem siły hamowania, podczas gdy spiekowe klocki hamulcowe to Ferodo DS3000. W aucie rajdowym niezwykle ważne jest bezpieczeństwo! Dlatego Oskar i Julia zadbali o montaż klatki zgodnej z założeniami "J" FIA, 6-punktowych pasów bezpieczeństwa RRS oraz foteli kubełkowych OMP RS-PT2.

Rajdowy MINI: auto sportowe, ale i... rekreacyjne!

Pasja do rajdów to klucz, który idealnie sprawdza się w przypadku zmodyfikowanego MINI Coopera S z Wrocławia. Mimo wszystko brytyjski maluch nie byłby brytyjskim maluchem, gdyby nie okazał się wszechstronny. I tak polska rajdówka świetnie sprawdza się też jako auto... rekreacyjne! "Od początku chcieliśmy się cieszyć rajdowym rzemiosłem i bawić jazdą. Dlatego nie zależało nam na samochodzie stricte konkurencyjnym, takim do wygrywania od razu „po rozpakowaniu z pudełka”. - powiedział Oskar Dobek. Małżeństwo na pokładzie rasowego MINI zwiedziło praktycznie cały Śląsk. A na tym plany z pewnością się nie kończą...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    REKLAMA

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    REKLAMA

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    REKLAMA