reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Historia marek > Top 10: Najpiękniejsze projekty Giugiaro. Jest co podziwiać!

Top 10: Najpiękniejsze projekty Giugiaro. Jest co podziwiać!

Z samochodami jest jak z winem. Im starsze, tym lepsze. Szczególnie jeżeli wyszły z tak renomowanej, motoryzacyjnej winiarni, jak studio projektowe Giorgetto Giugiaro. Oto 10 najlepszych nadwozi stworzonych przez włoskiego mistrza.

Lotus Esprit

Lotus Esprit

Lotus Esprit

Lotus Esprit pierwszej serii został zaprezentowany w październiku roku 1975 podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. I auto miało... dość dziwną koncepcję. Było piekielnie lekkie. Wagę niespełna 1000 kilogramów zawdzięczało nadwoziu wykonanemu z włókna szklanego, a do tego czerpało napęd z 4-cylindrowego benzyniaka i transmitowało moc na koła za pomocą przekładni... Citroena. Jednego legendarnemu już Lotusowi nie da się jednak odmówić. Samochód porażał urodą! Choć linia nadwozia była niezwykle prosta, w tej prostocie ukryta została recepta na zgrabność i agresję. A wszystko za sprawą wprawnej ręki mistrza - Giorgetto Giugiaro.

Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto

Giugiaro i prowadzona przez niego firma - Italdesign mają w swoim portfolio również samochody nieco mniej sportowe. Przykład? Idealny stanowi Grande Punto. W swoim czasie włoski hatchback był jednym z lepiej wyglądających modeli segmentu B. A wszystko za sprawą dynamicznej linii połączonej z wielkimi, wyłupiastymi oczami z przodu. Smukłości Fiatowi nadawał fakt, że karoseria była zaprojektowana w oparciu o kształt łzy. Szkoda że wyśmienita praca projektowa włoskiego designera poszła w dużej mierze na marne. Grande Punto było mizernie składane, a do tego produkowane w sumie przez... 13 lat. To całe wieki!

Zobacz również: Top 10: Najgorsze projekty Giugiaro. Motoryzacyjny Armani też ma potknięcia!

Maserati Ghibli

Maserati Ghibli

Maserati Ghibli

Obecnie produkowane Maserati Ghibli jest czterodrzwiowym, luksusowym sedanem. Nazwa po raz pierwszy pojawiła się jednak w gamie włoskiej marki już w 1967 roku i wtedy oznaczała powabne oraz wybitnie sportowe coupe! Pierwsze Ghibli zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro otrzymało długą maskę, niewielką kabinę pasażerską i gładko wykończony tył. Do tego dla lepszego efektu stylistycznego samochód posiadał światła przednie chowane pod lakierowanymi deklami oraz odrobinę chromu poprowadzonego wzdłuż linii progów i szyb. Jednym słowem pełna klasa z lat sześćdziesiątych! Maserati było napędzane dwiema V-ósemkami. Pierwsza miała 4.7 litra pojemności i 310 koni, a druga 4,9 litra i 335 koni.

Volkswagen Golf I

Volkswagen Golf GTi

Niemcy na początku lat siedemdziesiątych podjęli się niełatwego zadania. Postanowili zastąpić samochód dla ludu pojazdem nowego typu. Miejsce Garbusa miał zająć właśnie Golf. Aby spotęgować sukces, do roli projektanta nadwozia zaproszony został mistrz Giorgetto Giugiaro. Włoch nie chciał mocno kombinować podczas tworzenia designu. Właśnie dlatego postawił na proste linie i uniwersalne kształty. Z drugiej strony zastosował linię akcentową idącą przez sam środek boku, duże przeszklenie kabiny oraz kształt inspirowany klinem. Nie, Golf nie był pierwszym hatchbackiem świata. Był jednak modelem, który osiągnął zawrotny sukces. Auto zostało zaprezentowane w roku 1974, powstało w sumie osiem generacji, przy czym już na początku roku 2019 sumaryczna produkcja przekroczyła 35 milionów sztuk.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Dawid Tomaszewski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama