REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Najdłużej produkowane modele samochodów

Top 10: Najdłużej produkowane modele samochodów - Volkswagen T1
Top 10: Najdłużej produkowane modele samochodów - Volkswagen T1
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Producenci motoryzacyjni potrafią przywiązywać się do nazw, które nadają swoim modelom. W efekcie część samochodów może pochwalić się nawet kilkunastoma generacjami i długimi dekadami produkcji. Jakie modele były najdłużej montowane w historii?

Morgan 4/4 - 83 lata

Morgan 4/4

Materiały prasowe Morgan

Materiały prasowe Morgan

Brytyjskie przedsiębiorstwo zaprezentowało swój pomysł na roadstera w roku 1936. To wtedy też rozpoczęła się produkcja tego modelu. Jego wyznaczniki? Auto posiadało ramę wykonaną z drewna, dzięki temu mogło ważyć zaledwie 660 kilogramów. Poza tym nazwa podkreślała dwa aspekty specyfikacji technicznej. Morgan 4/4 miał bowiem 4 koła i silnik posiadający 4 cylindry. Roadstery były budowane w sumie w siedmiu seriach. Oficjalnie produkcja drewnianego kabrio zakończyła się w roku 2019. Powód? Ten jest więcej niż smutny. Pojazd w roku 2018 nie przeszedł testów emisyjnych. Z tego powodu musiał być wykasowany z cenników marki w Europie i Stanach Zjednoczonych. Barbarzyństwo!

REKLAMA

Volkswagen Garbus - 81 lat

VW Garbus

Volkswagen Garbus jest jednym z najdłużej produkowanych samochodów świata. Modele Garbus, New Beetle i Beetle zjeżdżały z taśm linii produkcyjnych w latach 1938 - 2019. A to oznacza, że legendarny chrząszcz w trzech generacjach funkcjonował w europejskich salonach przeszło osiem dekad! Zdecydowanie największym sukcesem cieszył się oryginalny Garbus. Model był montowany do roku 2003 i sprzedał się w ilości sięgającej ponad 21,5 miliona sztuk. New Beetle i Beetle zmieniły jednak sposób postrzegania niemieckiego auta dla ludu. Wprowadziły do jego projektu nieco luzu i lifestylowego charakteru. Poza tym czerpały garściami z nowocześniejszej o całe dekady bazy technologicznej.

Volkswagen Transporter - 71 lat

Volkswagen T1

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen T1 był dość ciekawą konstrukcją. Bo choć inżynierowie pracujący nad tym modelem za bazę otrzymali Garbusa, udało im się stworzyć minivana, który oferował sporej wielkości luk bagażowy oraz... lifestylowy charakter. T-jedynka na stałe zapisała się w popkulturze. I żeby się o tym przekonać, wcale nie trzeba długo szukać. W końcu to Volkswagenem poruszały się dzieciaki w filmach opowiadających o przygodach Scooby-Doo. To też T1 stał się symbolem flower power. Model T6 i T1 dzieli technologiczna przepaść. To jednak nie zmienia faktu, że nowoczesny Transporter nie miałby prawa bytu gdyby nie jego spartański poprzednik. Poprzednik, który zadebiutował 71 lat temu!

Toyota Corolla - 54 lata

Toyota Corolla

Materiały prasowe Toyota

Japończycy podczas prac nad autem kompaktowym nie mieli zbyt skomplikowanej ideologii. Chcieli zbudować pojazd, który okaże się praktyczny, a do tego będzie korzystał z trwałej technologii. I tak w roku 1966 narodziła się Toyota Corolla E10. Pierwsza generacja odniosła dwa sukcesy. Po pierwsze sprawiła, że w Japonii można było wreszcie mówić o masowej motoryzacji. Po drugie samochód zaczął być sprzedawany w USA. A od tego zaczęła się światowa kariera Toyoty, która trwa już 54 lata. Jak do tej pory Corolla doczekała się dwanaście generacji. Ostatnia jest mocno sportowa i mocno... hybrydowa. To już nie tylko trwałe auto na co dzień, ale naprawdę ładne, nowoczesne i trwałe auto na co dzień.

Toyota Century - 53 lata

Toyota Century G20

Zanim Japończycy wpadli na pomysł stworzenia marki sprzedającej samochody luksusowe, majestatyczną limuzynę mieli już w swojej ofercie. Mowa oczywiście o Toyocie Century zaprezentowanej w roku 1967. Pierwsza generacja korzystała głównie z silników V8. Druga była już napędzana rasową, 5-litrową V-dwunastką, podczas gdy trzecia postawiła na... hybrydę. I choć jednostka spalinowo-elektryczna być może nie brzmi imponująco, składa się na nią benzynowa V-ósemka i 224-konny elektryk. A to już imponujące jest! Do chwili obecnej model doczekał się w sumie trzech generacji. Ostatnia z nich jest sprzedawana od roku 2018.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jaguar XJ - 52 lata

Jaguar XJ

Jaguar

Jaguar XJ zajmuje niezwykle ważne miejsce w segmencie samochodów luksusowych. To bowiem limuzyna, która ma najdłuższą historią wśród obecnych rywali. Jej produkcja zaczęła się w roku 1968 - czyli na cztery lata przed montażem pierwszej klasy S i 8 lat przed startem sprzedaży serii 7. XJ miał piękną linię nadwozia, szykowne wnętrze i ciekawą paletę silnikową. Składają się na nią dwie rzędowe szóstki oraz motor V12 o pojemności 5.3 litra. Jaguar miał być prawdziwie luksusowy. Właśnie dlatego samochód nie był oferowany z inną przekładnią niż z automatyczną. Do tej pory Brytyjczycy zaprezentowali osiem generacji swojej limuzyny. Być może jeszcze w tym roku pojawi się kolejna. Dziewiąty z kolei XJ ma mieć napęd elektryczny.

Honda Civic - 48 lat

Honda Civic

Materiały prasowe Honda

Honda już od roku 1967 mogła obserwować potęgujący się sukces modelu Corolla. I na światowym boomie w segmencie C postanowili coś ugrać także dla siebie. Właśnie dlatego w roku 1972 zaprezentowali własny kompakt - model Civic. Na przestrzeni blisko 5 dekad Honda zmieniła się wielokrotnie. Przeszła z roli rynkowego nudziarza na pozycję modelu inspirowanego futurystycznym Star Trekiem. A gdy kształt w stylu UFO stał się zbyt opatrzony, postawiła na nowoczesny i ostry design w sportowym duchu. W przypadku Hondy Civic jedno jest pewne. Dziesięć generacji stanowi pewną klamrę dla japońskiej marki. Bo obecny Civic jest np. ostatnią Hondą, który będzie produkowana w Europie.

Volkswagen Golf - 46 lat

Volkswagen Golf GTi

mototarget.pl

Niemcy na początku lat siedemdziesiątych podjęli ważną decyzję. Postanowili zacząć wycofywać ze sprzedaży klasycznego Garbusa. Samochód był zbyt zacofany technologicznie i zbyt mało praktyczny jak na oczekiwania ówczesnych kierowców. Aby stworzyć legendzie godnego następcę, Niemcy zebrali najlepszych inżynierów oraz poprosili o pomoc samego Giorgetto Giugiaro. I tak powstała pierwsza generacja Golfa w styczniu roku 1974. Nie, to nie był pierwsze kompaktowy hatchback świata. Mimo wszystko był jednym z pionierów. A do tego przyjął się na świecie na tyle dobrze, że model jest produkowany do dziś. W zeszłym roku Volkswagen zaprezentował ósmą generację Golfa.

Mercedes klasy G - 41 lat

Mercedes klasy G

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes jest znany przede wszystkim z produkcji samochodów luksusowych. G klasy pierwszych generacji niestety mocno luksusowe nie były. Tylko czy to przeszkadzało ich właścicielom? Nie do końca. Szczególnie że Gelenda wyśmienicie radziła sobie poza utartymi szlakami. Skąd takie auto wzięło się w ofercie niemieckiej marki? Mercedes postanowił zbudować lekki samochód terenowy na potrzeby armii. Pierwsza generacja była produkowana do roku 1990. Montaż drugiej trwał do roku 2018. Wtedy też zadebiutowała trzecia odsłona. Gelenda choć miała być spartańska i głównie terenowa, z czasem zaczęła mieć coraz więcej lifestylowego błysku. Dobrym przykładem są chociażby wściekle warczące warianty AMG czy absurdalnie wyglądający model 4x4².

Land Rover Defender - 33 lata

Land Rover Defender Works V8

Land Rover

Ciężko znaleźć bardziej legendarną terenówkę. Korzysta z prostej technologii, ma nadwozie zmontowane za pomocą nitów, a do tego wedrze się praktycznie w każdy teren. I choć poza otwartymi szlakami spartański charakter był największą zaletą Land Rovera, tego samego nie dało się powiedzieć w kontekście nowych norm emisyjnych i bezpieczeństwa. Właśnie dlatego Land Rover Defender zniknął z rynku w roku 2016. I gdy wszyscy myśleli, że legendarna terenówka została uśmiercona na dobre, we wrześniu roku 2019 Brytyjczycy zaprezentowali następcę. Jego sprzedaż rozpocznie się prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Defender trafił na tą listę jednak nie tylko dlatego, że czas jego produkcji ponownie zacznie się wydłużać. Opisałem go również z tego powodu, że czerpał garściami od poprzednika - modelu Series. A ten był montowany od roku 1948 do 1985 - czyli dokładnie 37 lat. Defender ma zatem dłuższą tradycję niż wskazują na to oficjalne dane.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA