Kategorie

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Kuba Brzeziński
Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie
Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie
Obecnie czas życia modelu to przeciętnie jakieś 7 - 8 lat. Nie wszystkie auta po tak krótkiej produkcji mogą doczekać się następcy. Dowód? Na tej liście ich nie brakuje. Najdłużej produkowany model świata był bowiem obecny w fabrykach przez 65 lat!

Volkswagen Garbus (1938 - 2003) - 65 lat

Volkswagen Garbus

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Historia niemieckiego samochodu dla ludu nie zaczyna się najlepiej. W końcu choć za projektem pojazdu stał sam Ferdinand Porsche, tak naprawdę w dużej mierze inspirował się pracą Hansa Ledwinki - czeskiego inżyniera zatrudnionego w Tatrze. Poza tym zielone światło do produkcji dał sam... Hitler. Koniec końców Garbus był produkowany w sumie przez 65 lat. Jego montaż odbywał się na całym świecie, a bilans sprzedaży sięga w sumie 21 529 464 sztuk.

Mini (1959 - 2000) - 41 lat

Mini

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Społeczeństwo brytyjskie w latach pięćdziesiątych potrzebowało małego i taniego auta dla ludu. British Motor Corporation zleciło zatem prace nad takim właśnie pojazdem Alecowi Issisonisowi. Ten wykazał się wyjątkowym kunsztem inżynierskim. W kabinie o długości zaledwie 3050 mm upchnął przestrzeń, w której podróżować mogły 4 dorosłe osoby z bagażem. Co więcej, auto ważyło nieco ponad 600 kilogramów! Ciekawostki? Mini otrzymało m.in. poprzecznie zamontowany silnik z przodu, który przekazywał moc na przednie koła.

Łada 4x4 (1977 - do teraz) - 43 lata

Łada Niva

Związek Radziecki raczej nie był krajem, który słynął z motoryzacyjnego kunsztu. Tym bardziej można się dziwić, że inżynierowie radzieccy stworzyli auto tak ciekawe jak Niva. Mała terenówka jest nieustępliwa - radzi sobie w naprawdę niedostępnych rejonach. Poza tym cechuje ją wysoki poziom trwałości. W czasie produkcji trwającej już 43 lata, zmieniło się zaledwie parę aspektów w tym aucie. Rosjanie kilkukrotnie modernizowali paletę silnikową oraz starali się nieco wygładzić wygląd nadwozia. Stąd pojawiły się np. plastikowe zderzaki w przedniej i tylnej części.

Hindustan Ambassador (1957 - 2014) - 57 lat

Hindustan Ambassador

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

W połowie lat pięćdziesiątych na dobre pojawiła się moda na sedany. I wtedy właśnie Hindustan Motors zaprezentował 4-drzwiowy model Ambassador. Model pochodzący z segmentu C waży nieco ponad 1100 kilogramów, korzysta z napędu 1,8-litrowego silnika o mocy 74 koni mechanicznych i był nieprzerwanie produkowany w sumie przez... 57 lat! Sedan powstał na bazie brytyjskiego Morrisa Oxford. Jako że w Indiach Hindustan kojarzy się przede wszystkim z niezwykle popularnymi taksówkami, stał się jedną z ikon motoryzacyjnych tego kraju. Ciekawostka, model pojawił się nawet w europejskiej reklamie Peugeota 206.

Renault 4 (1961 - 1992) - 31 lat

Renault 4

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Prawda na rynku motoryzacyjnym jest jedna. Francuzi jak nikt potrafią tworzyć małe samochody miejskie! I żeby się o tym przekonać, wystarczy przypomnieć sobie rok 1961 i prezentację modelu Renault 4. Auto posiadało pięcioro drzwi i było pierwszym przednionapędowym samochodem tej firmy. A to nie wyczerpywało jeszcze zalet hatchbacka. Ten w końcu miał symboliczną masę 600 kilogramów, 24-konny, oszczędny silnik, 5-osobową kabinę pasażerską, sporej wielkości bagażnik i... rozsądną cenę. Model był produkowany we Francji, Słowenii, Hiszpanii i Kolumbii. Bilans? Powstało ponad 8 milionów sztuk!

Citroen 2CV (1949 - 1990) - 41 lat

Citroen 2CV

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Citroen 2CV nie ma w sobie absolutnie żadnego wyrafinowania technologicznego. To miał być naprawdę tani samochód, który powinien zmotoryzować biedną w tamtym czasie Francję. Aby opisać jego ideę w najlepszy sposób, wystarczy przytoczyć słowa dyrektora Citroena. Ten zlecił swoim pracownikom stworzenie czterech kół pod parasolem! A to nie koniec wymogów, bo kolejny brzmiał następująco: "chcę aby w aucie mogły wygodnie pomieścić się cztery osoby wraz z koszykiem zawierającym 60 jaj i by podczas jazdy z prędkością 50 km/h nie zrobiła się jajecznica". Drugie z zaleceń sprawiło, że 2CV otrzymał niezwykle miękkie zawieszenie. Produkcja śmiesznego Francuza po 41 latach osiągnęła poziom 3 868 634 sztuk.

Toyota Land Cruiser 70 (1984 - do teraz) - 36 lat

Toyota Land Cruiser J70

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Japonia również ma listę motoryzacyjnych gwiazd. A jedną z ważniejszych jest bez wątpienia Land Cruiser. To terenówka, która choć dziś ma niezwykle luksusowy charakter, od zawsze wyśmienicie radziła sobie poza utartymi szlakami. A najlepszy dowód na poparcie tezy może dać model generacji J70. Produkcja auta rozpoczęła się w roku 1984 i jest kontynuowana do dnia dzisiejszego w Wenezueli i Australii. Obecne modele mają nowocześniejszy pas przedni - inspirowany tym znanym z Forda F-150 oraz 8-cylindrowy, doładowany silnik diesla o pojemności 4,5 litra.

UAZ 452 (1965 - do teraz) - 55 lat

UAZ 452

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Projektanci ze Związku Radzieckiego nie mieli zbyt dużej wyobraźni. Nie ma się zatem co dziwić, że podczas tworzenia samochodu dostawczego i wielozadaniowego zadbali tak właściwie wyłącznie o zestaw gładko ukształtowanych blach uzupełniony wyłupiastymi oczami. Buchanka była radzieckim odpowiednikiem minibusa. I co ciekawe, choć jej montaż rozpoczął się w roku 1965, model jest oferowany przez UAZ-a do dziś.

Peugeot 405 (1987 - do teraz) - 33 lata

Peugeot 405

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Polscy kierowcy w średnim wieku powinni doskonale pamiętać Peugeota 405. Model zaprezentowany przez francuską markę na dwa lata przed zakończeniem komunizmu w Polsce rozpalał wyobraźnię nadwiślańskich fanów motoryzacji. Na początku lat dziewięćdziesiątych stanowił synonim luksusowej limuzyny z przestronnym i nowoczesnym wnętrzem. Produkcja na Starym Kontynencie została zakończona w roku 1996 - miejsce modelu w ofercie zajęła dużo nowocześniejsza 406-tka. To jednak nie oznacza, że auto z miejsca trafiło do lamusa. Od roku 1987 było produkowane w Egipcie. Tam montaż skończył się w roku 2013. Od tego momentu jest składane np. w Iraku, a od roku 2019 także w Azerbejdżanie.

Volkswagen T2 (1967 - 2013) - 46 lat

Volkswagen T2

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Jednym z najbardziej charakterystycznych vanów świata jest Volkswagen Transporter. I choć to pierwszą generację auta ukochały sobie dzieci kwiaty, najdłużej produkowana była druga. W Europie montaż pojazdu wystartował w roku 1967. W Meksyku trwał do roku 1994, a Brazylii aż do roku 2013. Czemu zapadła decyzja o przerwaniu produkcji? W roku 2014 w Brazylii miały zacząć obowiązywać nowe i zdecydowanie zaostrzone wymogi bezpieczeństwa. T-dwójka nie byłaby w stanie ich spełnić nawet po modyfikacjach. W sumie Volkswagen Transporter T2 był składany przez 46 lat.

Toyota Century G20 (1967 - 1997) - 30 lat

Toyota Century G20

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Toyota to nie tylko bezawaryjne auta miejskie czy rodzinne. To też luksusowa limuzyna! Flagowy model pojawił się na rynku w roku 1967 i jest dostępny wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Napęd? Początkowo Japończycy montowali w aucie gaźnikowy motor o pojemności 3-litrów. Była to V-ósemka! Moc sięgała 172 koni mechanicznych, podczas gdy moment obrotowy miał wartość 246 Nm. Toyota Century G20 robiła wrażenie za sprawą nadwozia i kabiny pasażerskiej. Wnętrze było wyłożone skórą i pełne najnowszych zdobyczy techniki. Poza tym limuzyna może się pochwalić rozstawem osi identycznym jak np. w Rolls-Royce Silver Spirit.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    5 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Niebieska kontrolka temperatury. Co oznacza?

    Niebieska kontrolka temperatury pojawia się na tablicy zegarów części samochodów. Jaką informację przekazuje kierowcy?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego. Co oznacza?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego nie stanowi najlepszego sygnału. Może bowiem oznaczać, że silnik w aucie przegrzewa się.

    Rynek motoryzacyjny w Polsce. 5 razy więcej aut przez 30 lat

    Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się. Ostatnie 30 lat minęło pod znakiem 5-krotnego wzrostu ilości samochodów i wzrostu długości dróg.

    Letnie rekordy wypadków drogowych. Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Wypadki. Połowa wakacji za nami. W ubiegłym roku to właśnie sierpień był miesiącem z niechlubnym rekordem największej liczby wypadków. W tym roku w pierwszej połowie letniego sezonu urlopowego liczba zgłoszonych w ramach assistance spraw była wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czy w 2021 r. idziemy na kolejny rekord? Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Check engine: LPG winne pojawienia się kontrolki?

    Check engine: LPG może powodować świecenie się błędu? W niektórych przypadkach tak. To jednak nie wina instalacji, a na ogół gazownika lub usterki.

    Cennik Lexusa NX startuje od 200 tys. zł

    Cennik Lexusa NX został przygotowany dla polskiego rynku. Za bazową wersję hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 200 tys. zł.

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.