reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Historia marek > Ferrari

Ferrari

Ferrari to włoska marka samochodów sportowych, należąca do koncernu FIAT. Jako Grupa Ferrari Maserati, de facto jest niezależnym producentem. Producent ma w swojej ofercie auta sportowe m.in. modele California, SA APERTA, 599 GTO i GTB Fiorano, 458 Italia i 612 Sciaglietti. Siedziba Ferrari znajduje się w Maranello we Włoszech, tam też znajduje się jeden z zakładów produkcyjnych. Drugi znajduje się w Modenie.

Przedsiębiorstwo Ferrari zostało założone przez Enzo Ferrariego w 1947 roku w Modenie i herb tego miasta widnieje w logo marki. Pierwszy model pojawił się niemal od razu i było to Ferrari 125 S z 12-cylindrowym, widlastym silnikiem. W tym samym roku pojawiły się modele 166 i Barchetta. W latach ’50 Ferrari wystawił auta w wyścigach Formuły 1. W latach ’60, na skutek kłopotów finansowych Ferrari, część udziałów Ferrari zakupił FIAT i powoli stawał się głównym udziałowcem przedsiębiorstwa. W 1962 roku powstał model 250 GT Berlinetta Lusso, później 330 GTC i Dino 206 GT, a także legendarne Daytona. W latach ’70 pojawił się model 308 GT-4 z nowym, ośmiocylindrowym, widlastym silnikiem.

Samochody te z założenia miały być szybkie, luksusowe i piękne, więc Ferrari współpracował ze znanymi projektantami, takimi jak Scaglietti, Bertone i Vignale. Tradycją Ferrari jest, że na każde dziecięciolecie istnienia firmy prezentowany jest nowy model supersamochodu, w którym wykorzystane są rozwiązania prosto z toru F1. Do najsłynniejszych należy model F40, który pojawił się w 1997 roku, oraz wypuszczone w 2002 roku Enzo Ferrari.

reklama

Czytaj także

Źródło:

Własne
Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Liferay

Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama