reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Auto Zima > Jak dbać o wycieraczki zimą?

Jak dbać o wycieraczki zimą?

Zima to poważny sprawdzian dla wycieraczek samochodowych. Niewłaściwa ich eksploatacji może spowodować nie tylko ich szybsze zużycie, ale przyczynić się także do zniszczenia szyb w pojeździe.

Jak zadbać zimą o wycieraczki do szyb?

Jesienią i zimą, kiedy przednia szyba jest nieustannie zabrudzona, to właśnie dwa gumowe pióra mają ogromne znaczenie dla naszego bezpieczeństwo na drodze. Zwłaszcza po zmroku, kiedy nawet niewielkie zabrudzenia na powierzchni szyby znacząco pogarszają widoczność.

Zapewne każdy z nas doświadczył, jak męcząca i nieprzyjemna bywa jazda w deszczu i zimowej plusze, kiedy wycieraczki popiskują, nie pracują płynnie i niedokładnie zbierają wodę czy błoto z szyby. Tak, zaniedbany –  pozornie błahy – element, jakim są wycieraczki, może mieć bardzo poważne konsekwencje. Dlatego zaleca się wymianę gumowych piór wycieraczek przynajmniej raz w roku –  najlepiej przed sezonem jesienno-zimowym. To jeden z tańszych elementów eksploatacyjnych samochodu, ale jego właściwa praca jest nie do przecenienia.

Zobacz też: Typowe problemy z autem w czasie zimy

Musimy jednak pamiętać, że zimą, w czasie mrozów gumowe pióra wycieraczek, a w szczególności tzw. żądło, czyli element przylegający do szyby, możemy bardzo łatwo uszkodzić. Sól i chemia, którymi są posypywane drogi, również nie służą gumie wycieraczek. Jak zatem o nie zadbać, by nowy komplet efektywnie oczyszczał przednią (i tylną) szybę przez całą zimę?

Uważaj na mróz

Po mroźnej nocy często zdarza się, że wycieraczki po prostu przymarzają do szyby. W naturalnym odruchu najszybszym i najprostszym rozwiązaniem problemu jest ich oderwanie. To jednak pierwszy krok do wyszczerbienia żądła. Pamiętajmy – przymarzniętych do szyby wycieraczek nigdy nie odrywamy siłą. Złym pomysłem będzie również próba ich uruchomienia. To nie skończy się dobrze ani dla mechanizmu wycieraczek, ani dla nich samych. - Najrozsądniejszym wyjściem z takiej sytuacji jest zaopatrzenie się w odmrażacz do szyb w sprayu. To niedrogi, a wydajny i efektywny preparat. Wystarczy spryskać nim zamarzniętą powierzchnię szyby oraz  wycieraczek i chwilę odczekać. Po 1–2  minutach wycieraczki powinny być zdatne do pracy - podpowiada ekspert z warszawskiego serwisu Feu Vert.

Skrobanie szyby wycieraczką?

Należy również pamiętać, że wycieraczki nie mogą być zamiennikiem skrobaczki do lodu. Jeżeli na powierzchni szyby zgromadził się szron bądź lód, w żadnym wypadku nie powinniśmy uruchamiać wycieraczek, nawet jeżeli szybę spryskamy spryskiwaczem. Już kilka ruchów wycieraczek po takiej chropowatej powierzchni uszkodzi żądło i sprawi, że przestanie ono efektywnie zbierać wodę. W tym przypadku musimy poświęcić trochę czasu na manualne skrobanie albo ponownie możemy skorzystać z dobrodziejstw odmrażacza.

Brud na szybie niszczy jej powłokę

Zimą na przedniej szybie ląduje piach i sól z drogi. To wyjątkowo szkodliwe substancje nie tylko dla wycieraczek, lecz także dla samej szyby. - Zimą zalecamy klientom obfite i częste spryskiwanie szyby w celu usunięcia brudu z jej powierzchni. Piasek i sól zgromadzone na piórach mogą rysować szybę i uszkadzać wycieraczki. W tym okresie z pewnością warto również regularnie oczyszczać szybę i pióra wycieraczek – radzi ekspert Feu Vert.Jeżeli będziemy pamiętać o tych kilku prostych czynnościach, z pewnością wydłużymy okres efektywnej pracy wycieraczek oraz zapewnimy dłuższe życie szybom samochodu. W razie wątpliwości bądź problemów w doborze wycieraczek pomocy udzielą serwisy Feu Vert w całej Polsce.

Źródło: materiały prasowe Feu Vert

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Edyta Bielak-Jomaa

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie uzyskała stopień doktora nauk prawnych i została zatrudniona w Katedrze Prawa Pracy WPiA UŁ na stanowisku adiunkta; do czasu powołania na stanowisko Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, pełniła funkcję Kierownika Podyplomowych Studiów Ochrony Danych Osobowych WPiA UŁ oraz Kierownika Centrum Ochrony Danych Osobowych i Zarządzania Informacją. Była wykładowcą z zakresu ochrony danych osobowych, prawa pracy i zagranicznych migracji zarobkowych. Pełniła funkcję opiekuna naukowego Międzywydziałowego Koła Studenckiego Praw Osób Niepełnosprawnych, prowadziła szkolenia w ramach działalności Międzynarodowej Fundacji Kobiet oraz cykl szkoleń organizowanych dla pracowników i pracodawców regionu „Różni, ale równi” dotyczących równego traktowania oraz zakazu dyskryminacji na rynku pracy. Jest autorką ponad 30 opracowań z zakresu prawa pracy, problematyki rynku pracy, oraz ochrony danych osobowych. Jej zainteresowania naukowe obejmują przede wszystkim problematykę ochrony dóbr osobistych pracowników i ochronę danych osobowych w zatrudnieniu. Jako pierwsza rozpoczęła badania nad ochroną danych osobowych bezrobotnych i poszukujących pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama