REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Auto nie jedzie prosto? Powodów może być kilka!

Auto nie jedzie prosto
Auto nie jedzie prosto

REKLAMA

REKLAMA

Auto nie jedzie prosto? Objaw jest niepokojący, ale nie zawsze świadczy o poważnej usterce pojazdu. Zobaczcie jakie awarie może oznaczać.

Samochód nie jedzie prosto, czyli na początek... opony!

Co zrobić, gdy po puszczeniu kierownicy podczas jazdy, samochód jest ściągany w jedną ze stron? W pierwszej kolejności należy przyjrzeć się stanowi opon. Konkretnie warto skontrolować:

REKLAMA

  • poziom zużycia opon,
  • równomierność zużycia opon,
  • ciśnienie powietrza w oponach,
  • fakt czy opony kierunkowe pracują we właściwą stronę.

Auto nie jedzie prosto? Może zatem hamulce?

Jeżeli opony nie będą wykazywać cech zużycia, kolejnym krokiem powinna się stać kontrola podwozia i kół. Winne mogą być bowiem zapieczone łożyska na piastach, zapieczone hamulce lub np. wykrzywione tarcze hamulcowe. W przypadku tego typu kontroli, nie każdy kierowca może dysponować właściwą wiedzą. Czasami zatem warto zlecić wykonanie zadania mechanikowi.

Zbieżność kół: objawem błędów jest właśnie ściąganie!

Odpowiedzi na pytanie czemu auto nie jedzie prosto poszukiwać można również w zawieszeniu. O ściąganiu decyduje zużycie takich elementów jak końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie czy tuleje wahaczy. Brak uszkodzeń w obrębie zawieszenia pozostawia już tak naprawdę jeden możliwy powód uszkodzenia - chodzi o nieprawidłowo ustawioną zbieżność kół.

Zbieżność kół a geometria pracy kół

Ustawienie zbieżności kół decyduje o tym, pod jakim kątem opony stykają się z nawierzchnią. Złe geometria oznacza nie tylko ściąganie podczas jazdy, ale też decyduje np. o nieprawidłowym ścieraniu bieżnika. W skrajnym scenariuszu prowadzi np. do ząbkowania - czyli trwałego uszkodzenia bieżnika, które wymaga wymiany ogumienia na nowe.

Zbieżność kół: cena usługi umiarkowana

Jeżeli problem ze ściąganiem samochodu podczas jazdy leży po stronie zbieżności kół, geometrię należy jak najszybciej poprawić. Ile to kosztuje? Ustawienie przedniej osi kosztuje na ogół w granicy 100 złotych. Pełna regulacja zbieżności nie powinna okazać się droższa niż 250 - 300 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA