REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gotówka, leasing czy wynajem? Leasing na samochód: zasady i możliwości

REKLAMA

REKLAMA

Istnieje kilka opcji, które może wybrać przedsiębiorca decydując się na samochód firmowy. Jakie to opcje i czym się charakteryzują?

REKLAMA

Firmy mogą stać się użytkownikami samochodu poprzez jego zakup za gotówkę lub leasingując. Każde z rozwiązań ma swoje zalety. Kupując za gotówkę, cena samochodu jest niższa niż w leasingu. Jednak poważną wadą jest zmniejszenie kapitału obrotowego firmy. Na dodatek nie może ona wpuścić w koszty od razu całej kwoty zakupu. Amortyzacja nowego samochodu trwa 60 miesięcy, czyli cenę samochodu trzeba podzielić na 60 części i co miesiąc odliczać jedną od dochodu. W przypadku używanych samochodów jest to 30 miesięcy. Przedsiębiorca musi też wziąć pod uwagę, że zakup auta z drugiej ręki wiąże się z większym ryzykiem awarii niż dla nowego pojazdu.

REKLAMA

Leasing operacyjny oferuje inne korzyści: raty są odliczane od dochodu w faktycznej wysokości w bieżącym miesiącu, zatem jeśli klient potrzebuje wysokich kosztów w miesiącu podpisania umowy, może wpłacić wysoką pierwszą wpłatę
i zostanie ona w całości potraktowana jako koszt firmy w tym miesiącu – bez rozkładania amortyzacji na następne miesiące. Jednak leasing ma także wady: jest dość drogi, a raty są wysokie nawet przy rozłożeniu spłaty na 4 lata.
Z kolei wybór auta używanego oznacza wyższe oprocentowanie leasingu.

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Atrakcyjny wynajem długoterminowy

REKLAMA

Sposobem na uniknięcie wysokich rat w niestabilnym otoczeniu makroekonomicznym jest wynajem długoterminowy. Dobrym przykładem takiej oferty może być oparty na leasingu operacyjnym program Toyota Business SmartPlan.
W przypadku skorzystania z niego, klient uzyskuje nie tylko takie same korzyści podatkowe jak w zwykłym leasingu operacyjnym, ale otrzymuje nawet więcej: bardzo niskie raty (niższe nawet o 60 proc. w stosunku do zwykłego leasingu) dzięki temu, że nie spłaca całej wartości samochodu, lecz jedynie utratę jego wartości w okresie trwania umowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

SmartPlan Toyoty to atrakcyjna alternatywa dla klasycznego leasingu, kredytu oraz zakupu gotówkowego, umożliwia małym przedsiębiorstwom dostęp do nowego samochodu na warunkach do tej pory zarezerwowanych jedynie dla dużych firm. – Miesięczny koszt usługi Smart Plan jest stały, dzięki czemu przedsiębiorcy z łatwością mogą planować budżet i prowadzić księgowość. Tak jak w przypadku klasycznego leasingu, całą ratę mogą wliczać do kosztów uzyskania przychodu firmy – podkreśla dyrektor ds. sprzedaży w Toyota Leasing Polska, Bogdan Grzybowski.

Zobacz też: Test Toyota Auris Touring Sports (kombi) Hybrid: najlepsza w mieście

Bądź Smart

Do najważniejszych zalet SmartPlanu należą m.in.: niskie koszty miesięczne, a w zależności od wybranej oferty (Easy, Easy Plus i Comfort) wliczona jest w miesięczną ratę obsługa pojazdu (serwis, opony, ubezpieczenie) oraz gwarancja auta zastępczego. Warto też wspomnieć, że ryzyko finansowe związane z najmem samochodu leży po stronie zarządzającego, a nie klienta.

Zobacz też: Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic/132 KM

Na usługę Smart Plan zdecydowało się juzż ponad 500 firm z polskiego sektora MŚP. To najczęściej kilkuosobowe firmy z dużych aglomeracji. Klienci decydują się na 1 lub 2 auta firmowe. Podpisując umowę wynajmu, przedsiębiorcy wpłacają zazwyczaj kapitał własny w wysokości 15 proc. wartości auta. Program jest jednak pod tym względem elastyczny - pierwsza wpłata może wynieść od 0 do 40%. W ramach usługi, najpopularniejszym modelem jest kompaktowa Toyota Auris oraz należąca do klasy średniej Toyota Avensis. Klient otrzymuje co miesiąc dwie faktury - za ratę leasingową i za kompleksową obsługę wraz z ubezpieczeniem. Obie faktury rozlicza się identycznie jako koszt w bieżącym miesiącu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA