REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe PSA

REKLAMA

REKLAMA

Silniki wolnossące zaczynają być rarytasem! Żeby znaleźć na rynku pierwotnym auta zasilane motorami pozbawionymi doładowania, trzeba się naprawdę naszukać. Zobaczcie jakie modele uchowały się jeszcze przed downsizingiem.

Hyundai Tucson - 1.6 GDI 132 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Hyundai

Hyundai Tucson to świetne auto rodzinne. Mieści cztery dorosłe osoby i oferuje przeszło 500-litrowy bagażnik. Bliźniak Kii Sportage choć funkcjonuje w modnym ostatnio segmencie samochodów ze zwiększonym prześwitem, pamięta też o klasyce. Właśnie dlatego model bazowy jest wyposażany w wolnossący silnik 1.6 GDI. Oczywiście konstrukcja nie jest przesadnie prosta - została w końcu wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa. Moc? Ta sięga 132 koni mechanicznych. Być może brzmi ona rozsądnie, jednak głównie na papierze. Tucson jest dość ciężki, silnik nie oferuje zatem imponujących osiągów.

REKLAMA

Zobacz również: Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Fiat 500 - 1.2 8v 69 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Fiat

Fiat 500 drugiej generacji jest ważny dla Włochów z uwagi na wielomilionowy wolumen produkcji. Z polskiego punktu widzenia jego znaczenie jest o tyle duży, że to właśnie nad Wisłą jest realizowana jego produkcja. Urodziwy hatchback w wersji bazowej jest wyposażany w wolnossący silnik benzynowy 1.2 litra. To prawdziwy fenomen! Jednostka jest produkowana do dziś, choć jej konstrukcja pamięta jeszcze czasy świetności modelu… Uno. Motor ma 4-cylindrową głowicę i tylko 8 zaworów. Do tego oferuje symboliczną moc na poziomie 69 koni mechanicznych. Podczas jego eksploatacji obowiązuje stara zasada - nie zmieniamy biegu dopóki wskazówka obrotomierza nie zabrnie pod czerwone pole.

Zobacz również: Używane: Fiat 500 (od 2007) – opinie użytkowników

Kia Ceed - 1.4 MPi 100 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Kia

W roku 2018 Koreańczycy zaprezentowali już trzecią generację Kii Ceed. Hatchback segmentu C otrzymał świeżą stylistykę i dużo nowocześniej wyglądające wnętrze. Podczas tworzenia europejskiej gamy firma nie chciała jednak zrywać z prostotą technologiczną. Stąd na samym dole cennika pojawił się wolnossący benzyniak. Silnik ma rozsądną pojemność na poziomie 1.4 litra i 100 koni mechanicznych. I choć nie czyni z Ceeda demona prędkości, ma szereg innych zalet. Po pierwszej jest trwały. Po drugie daje możliwość montażu instalacji LPG. A to z polskiego punktu widzenia potężna zaleta!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Nowa Kia XCeed plug-in hybrid. Ceed kombi z tym samym silnikiem!

Mazda 6 - 2.0 Skyactiv-G 145 lub 165 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Fot. Mazda

Japończycy doskonale znają zasadę mówiącą o tym, że należy spieszyć się… powoli! Dlatego rewolucja w ich wydaniu jest raczej stopniowa. Przykład? Choć Mazda 6 otrzymała piękną i nowatorską linię nadwozia, a do tego jest parowana z niesamowitym, krwistym lakierem, silnikowo najbardziej zasadnicza zmiana dotyczy wysokiego stopnia kompresji oraz zastosowania rozbudowanego układu odzyskiwania energii hamowania. Poza tym pod maską Szóstki nadal ląduje wolnossący benzyniak występujący w dwóch wariantach mocy - 145 i 165 koni mechanicznych.

Citroen C-Elysee - 1.2 PureTech 82 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Citroen

Citroen C-Elysee nie jest najbardziej udanym modelem. Auto miało skupiać się na jednej wartości - niskobudżetowej eksploatacji. Stąd niezbyt urodziwa bryła czy niska jakość wykończenia kabiny pasażerskiej. Poza tym auto może zostać wyposażone w 1.2-litrowy silnik PureTech w wersji pozbawionej doładowania. A to oznacza moc sięgającą zaledwie 82 koni mechanicznych. Motor ma 3 cylindry, 12 zaworów i spełnia normę emisji spalin Euro 6. I choć podczas jego opracowywania Francuzi zgłosili aż 120 patentów, w jego konstrukcji nie pojawia się np. bezpośredni wtrysk paliwa. Co to daje? Pozwala na łatwy montaż instalacji zasilania LPG.

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Subaru Outback - 2.5i 175 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Subaru

Subaru Outback z całą pewnością bywało piękniejsze. Mimo wszystko najnowsza odsłona modelu ma serię zalet. To nadal praktycznie kombi segmentu D, które zostało wyposażone w zwiększony prześwit i standardowy napęd na cztery koła. Auto oferuje też 559-litrowy bagażnik, a do tego jest napędzane wolnossącym silnikiem. Oczywiście - jak przystało na Subaru - jednostka nie jest byle jaka. Mowa w końcu o 4-cylindrowym bokserze o pojemności 2.5 litra. 175 koni mechanicznych i 235 Nm momentu obrotowego rozpędzają auto do pierwszej setki w 10,2 sekundy. Spalanie? Producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie 7,3 litra w cyklu mieszanym. Wynik ten lepiej jednak traktować z przymrużeniem oka.

Fiat Tipo - 1.4 16v 95 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Fiat

Hasło, z którym Tipo weszło na polski rynek, wydaje się wyjątkowo trafione. Włosi mówili bowiem o nowym Dużym Fiacie w cenie Fiata Pandy. Zalety? Kabina pasażerska spokojnie mieści czterech dorosłych pasażerów, bagażnik sedna ma 520 litrów pojemności, cena startuje od nieco ponad 40 tysięcy złotych (cena czyni cuda!), a wyposażenie bazowe zawiera m.in. radio i klimatyzację. Fiat Tipo jest też wyposażany w wolnossący silnik o pojemności 1.4 litra. 16-zaworowa jednostka być może nie jest wybitnie dynamiczna, mimo wszystko oferuje rozsądne 95 koni mechanicznych oraz idealnie nadaje się do zasilania gazem.

Zobacz również: Fiat Tipo sedan – który silnik i wersję wyposażenia wybrać?

Mitsubishi ASX - 1.6 MIVEC 117 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Fot. Mitsubishi

Mitsubishi ASX nie jest modelem specjalnie młodym. Crossover segmentu C został zaprezentowany w roku 2010 i jak na razie nie doczekał się następcy. Rodowód sięgający niemalże dekady wstecz sprawia, że kierowca nie powinien oczekiwać specjalnie zaawansowanego układu napędowego. Pod maską auta pracuje 1.6-litrowy benzyniak. Technologia MIVEC oznacza zmienne fazy rozrządu, brak doładowania i moc na poziomie 117 koni mechanicznych. Osiągi oferowane przez Japończyka są rozsądne, ale raczej wystarczające podczas jazdy głównie w mieście.

Zobacz również: Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Skoda Fabia - 1.0 MPI 60 lub 75 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Fot. Skoda

Silnik 1.0 MPI łączy klasykę z porcją nowoczesności. Bo choć benzyniak nie ma np. bezpośredniego wtrysku paliwa czy doładowania, jego głowica posiada tylko 3 cylindry. Moc jednostki sięga 60 lub 75 koni mechanicznych. To z całą pewnością nie czyni ze Skody Fabii demona prędkości. Z drugiej strony małolitrażowy benzyniak ma inne zalety. Po pierwsze jest wybitnie oszczędny - szczególnie w sytuacji, w której kierowca zdecyduje się na fabryczną instalację LPG. Po drugie wszystkie raporty wskazują, że motor jest w stanie pokonać nawet 200 tysięcy kilometrów bez najmniejszej awarii. A to dobrze rokuje na przyszłość.

Zobacz również: Skoda 1.0 MPI LPG - czy ma dotrysk benzyny?

Ford Mustang - 5.0 V8 450 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Ford

Silniki wolnossące powoli zaczynają być rarytasem na rynku motoryzacyjnym. Mimo wszystko nadal w ofercie producentów trafiają się smaczki w postaci Forda Mustanga 5.0 V8. Tak, oczywiście rozumiemy, że nie jest to auto dla każdego. Większość kierowców nie będzie w stanie przełknąć ani ceny startującej od przeszło 208 tysięcy złotych, ani spalania wynoszącego w optymistycznym wariancie naście litrów w mieście. Mimo wszystko fajnie jest wiedzieć, że producenci pamiętają nie tylko o tworzeniu 3-cylindrowych, litrowych benzyniaków. Mają z tyłu głowy też potężne V-ósemki dla zapaleńców, które porywają momentem obrotowym i pięknym bulgotem wydobywającym się z rury wydechowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA