REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto kupować auto sprowadzone z Anglii? Ekspert radzi

Piotr Mieszkowski
Na auta w atrakcyjnych cenach należy uważać, niska cena nie zawsze oznacza dobrą jakość.
Na auta w atrakcyjnych cenach należy uważać, niska cena nie zawsze oznacza dobrą jakość.

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy przeglądamy ogłoszenia dotyczące sprzedaży samochodów używanych często spotykamy adnotację - „anglik”. Oznacza to, że auto zostało sprowadzone z Wysp Brytyjskich. Samochody takie mają bardzo atrakcyjne ceny. Uważajmy jednak na nie, gdyż mogą one mieć w niewłaściwy sposób przełożoną kierownicę na lewą stronę.

REKLAMA

Na ulicach widujemy coraz więcej aut z kierownicą po prawej stronie i angielskimi tablicami rejestracyjnymi. Sprowadzają je do kraju Polacy, którzy wyjechali do pracy w Anglii i zorientowali się, że na różnicy cen używanych aut w Anglii i W Polsce można dobrze zarobić. Ale nie tylko. Na Wyspy Brytyjskie przeniosło się bowiem dużo prywatnych importerów aut, którym przestało się już opłacać jeździć do Niemiec czy Holandii.

REKLAMA

Plusem aut sprowadzonych z Wielkiej Brytanii są ich atrakcyjne ceny. Na minus trzeba jednak zaliczyć duży koszt, jaki trzeba ponieść za przełożenie układu kierowniczego i deski rozdzielczej, z prawej na lewą stronę. Jest to niezbędne, abyśmy mogli zarejestrować takie auto w Polsce. Polskie przepisy nie dają możliwości dopuszczenia do ruchu pojazdu z kierownicą po prawej stronie. Może się to jednak niebawem zmienić, gdyż zmiany przepisów żąda od Polski Komisja Europejska.
Przed decyzją o zakupie anglika, zbadajmy więc dokładnie czy będzie to dla nas opłacalne. Koszty przeróbki w dużej mierze zależą bowiem od tego, jakie nakłady trzeba będzie ponieść na zakup części, a także od tego, ile nam przyjdzie zapłacić za taką przekładkę. Zwykle jednak jest to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych.

Zobacz również: Kupujesz auto – jaki silnik wybrać? Porada

Są auta łatwiejsze do przeróbki - w których ściana grodziowa ma po prawej stronie gotowe miejsca do przełożenia i zamocowania elementów układu kierowniczego, który w anglikach jest po lewej stronie. W niektórych autach jednak ingerencja w konstrukcję auta musiałaby być tak poważna, jak wymiana ściany grodziowej i wielu innych elementów, co znacznie utrudnia przeróbkę, czyni ją nieopłacalną oraz niebezpieczną.

Jeśli jednak zdecydowaliśmy się na zakup i przeróbkę anglika, pierwsze kroki powinniśmy rozpocząć od uiszczenia opłaty akcyzy w urzędzie celnym. Opłata ta wynosi tak jak w przypadku aut sprowadzonych z krajów UE - 3,1% wartości auta w przypadku silnika o pojemności mniejszej niż 2000 ccm oraz 13,6% w przypadku pozostałych aut.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Badanie w ASO przed zakupem – podpowiadamy za co warto dopłacić?

Następnie odwiedzić musimy urząd skarbowy, gdzie płacimy 160 zł za zwolnienie z podatku VAT. Kiedy już dokonamy przeniesienia układu kierowniczego na lewą stronę, powinniśmy udać się na pierwsze w Polsce badanie techniczne do stacji kontroli pojazdów i po pozytywnym wyniku  możemy rejestrować auto w wydziale komunikacji. Niezbędne tutaj będzie tłumaczenie przysięgłe umowy kupna - sprzedaży oraz dokumentów auta.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA