REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działa inteligentny ogranicznik prędkości ISL w najnowszym Fordzie S-MAX

Ford S-MAX 2015
Ford S-MAX 2015
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Ford S-Max w swojej najnowszej odsłonie zyskał nowoczesny system bezpieczeństwa o nazwie Intelligent Speed Limiter. Dzięki niemu kierowca będzie rzadziej łamał przepisy dotyczące prędkości, a tym samym stwarzał mniejsze zagrożenie w ruchu lądowym. Jak działa system ISL?

Inteligentny ogranicznik prędkości ISL: Ford S-MAX

REKLAMA

Intelligent Speed Limiter to urządzenie przypominające aktywny tempomat, stosowany w wielu luksusowych samochodach wyższej klasy. Jednak w przeciwieństwie do nich jest urządzeniem bardziej zaawansowanym. ISL zdolny jest bowiem nie tylko utrzymywać zadaną przez kierowcę prędkość pojazdu i dostosowywać ją do aut jadących przed nim, ale potrafi także określić obowiązującą na danym odcinku drogi dopuszczalną prędkość. Znając ten parametr komputer dostosowuje szybkość auta do tej wymaganej przez przepisy. W rezultacie nawet jeśli kierowca zagapi się bądź zamyśli, to  S-MAX samoczynnie obniży prędkość do obowiązującej na danym odcinku.

REKLAMA

Aby nowy Ford S-MAX trafnie ocenił prędkość z jaką może się poruszać po drodze, inżynierowie zaopatrzyli go w zespół kamer sczytujących znaki drogowe przed autem. Gdy zostanie wykryte ograniczenie prędkości, pojazd dostosuje się do niego. W przeciwieństwie do aktywnych tempomatów nie wykorzystuje do tego celu układu hamulcowego. Swoje działanie opiera na ograniczeniu dawki paliwa podawanej do komory spalania w silniku, dzięki czemu manewr taki jest mniej niebezpieczny i zaskakujący dla innych uczestników ruchu.

Zobacz też: Nawigacja GPS w budynkach

Do ustalenia prędkości obowiązującej na danej drodze, system ISL wykorzystuje także dane z nawigacji GPS. Informacje o ograniczeniach prędkości naniesione na mapę są dekodowane i dostarczane do jednostki sterującej pojazdu. Dzięki temu, nawet jeśli dany znak drogowy został zniszczony, odwrócony bądź jest po prostu nieczytelny, system może posiłkować się informacjami z mapy GPS. Układ działa w zakresie prędkości od 30 do 200 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oczywiście system ISL nie jest układem autonomicznym. Kierowca może go dezaktywować bądź aktywować w każdej chwili oraz ustalić próg tolerancji do 10 km/h ponad obowiązuje ograniczenie. Może także, jak w każdym aktywnym tempomacie, ustalić prędkość z jaką auto ma się poruszać, a jeśli na jego drodze pojawi się wolniej jadący pojazd dopasuje prędkość do niego. Funkcję ISL kierowca aktywuje w Fordzie S-MAX za pomocą przycisku umieszczonego na kierownicy.

Intelligent Speed Limiter tempomat aktywny Ford S-MAX 2015
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA