REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana głośników

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V wymiana głośników
Volkswagen Golf V wymiana głośników

REKLAMA

REKLAMA

Dobre nagłośnienie sprawia, że słuchanie muzyki w samochodzie jest dużą przyjemnością. Oto opis przedstawiający wymianę głośników w samochodzie Volkswagen Golf V.

Wymiana głośników w Volkswagenie Golfie V nie jest skomplikowana, dlatego osoby które lubią słuchać muzyki podczas jazdy mogą wymienić standardowy sprzęt na bardziej zaawansowany. W poradniku tym pominiemy wygłuszanie drzwi, zmianę wiązek oraz inne operacje mające na celu stworzenia profesjonalnego projektu. 

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

REKLAMA

Na rynku jest wiele modeli głośników, które będą pasowały do Golfa V. To, na które się zdecydujemy zależy tylko od nas. Oczywiście nie zalecamy inwestować w bardzo drogie głośniki jeżeli pozostajemy przy standardowym radiu. Poza komfortem psychicznym, że mamy bardzo drogi model w drzwiach nie poznamy ich możliwości. Przechodzimy do wymiany. Zaczynamy od drzwi przednich.

Zaczniemy od drzwi kierowcy od głośnika niskotonowego. Na początku należy zdemontować boczek drzwi. Pierwszy krok to wyjęcie panelu sterowania szybami. W tym celu należy go delikatnie podważyć. Można zrobić to za pomocą śrubokręta lub odpowiednio twardego, plastikowego elementu. Wyjmujemy cały przełącznik z drzwi i odczepiamy od niego wiązkę elektryczną. Teraz odkręcamy trzy wkręty na dole poszycia, dwa pod panelem sterowania i jeden w prawym górnym rogu tapicerki.

Chwytamy oburącz poszycie za dolną i boczną część i odpinamy ze spinek mocujących. Następnie unosimy je do góry, żeby wypiąć z szyny mocującej. Odłączamy wszystkie złącza znajdujące się z tyłu razem z linką od klamki wewnętrznej. Wyjmujemy boczek i pozostaje nam do zdemontowania specjalny „trójkąt” w miejscu gdzie jest mocowane boczne lusterko. Odkręcamy wkręt mocujący i podważamy go. Wypinamy kostkę głośnika wysoko-tonowego i w ten oto sposób zdemontowaliśmy całe boczne poszycie drzwi kierowcy w Golfie V.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Odpinamy złącze od głośnika i rozwiercamy nity mocujące. Jest ich dokładnie 6 sztuk. Wyjmujemy głośnik i czyścimy dokładnie drzwi ze wszystkich pozostałości po opiłkach. Przechodzimy do montażu. Jeżeli instalujemy oryginalny głośnik to odbywa się wszystko w odwrotnej kolejności. Dokręcamy go na blachowkręty lub mocujemy na nitach jednostronnych. Zdecydowanie polecamy pierwszy wariant.

W przypadku montażu głośników firmowych instalujemy najpierw specjalny dystans. Przykręcamy go na blachowkręty. Dopiero teraz dokręcamy do niego głośnik. Pamiętajmy, żeby dobrać dystans dedykowany do Golfa V. W innym przypadku będą problemy z założeniem poszycia drzwi. Na koniec pozostaje podłączenie głośnika. Jak da się zauważyć ma inne złącze. W tym celu wykorzystamy adapter głośnikowy dostępny za około 5 złotych. Jedną stroną wpinamy w oryginalną wtyczkę a końcówki wpinamy do głośnika.

Pozostaje nam montaż pokrycia drzwi i możemy przejść do strony pasażera. Tutaj sytuacja wygląda podobnie. Również musimy zdjąć tapicerkę drzwi. Pierwszy krok to podważenie osłony rączki drzwi. Możemy zrobić to cienkim, płaskim śrubokrętem. Należy przy tym uważać, żeby nic nie uszkodzić i porysować. Odkręcamy wkręty znajdujące się pod rączką oraz na dole drzwi (3 sztuki) oraz w lewej górnej części (1 sztuka).

Dalszy demontaż przebiega w takiej samej kolejności jak dla drzwi kierowcy. Wymiana głośnika również wygląda identycznie jak po stronie kierowcy. Pozostałe kroki przebiegają w taki sam sposób. Przechodzimy do wymontowania głośnika średniotonowego. Zamontowany jest on po wewnętrznej stronie pokrycia drzwi przednich. Do jego demontażu również jest potrzebne zdjęcie poszycia. Robimy to wyżej opisanymi metodami.

Po zdjęciu odpinamy złącze i odkręcamy wkręty mocujące. Możemy teraz swobodnie zdjąć głośnik. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. W przednich drzwiach pozostaje nam jeszcze głośnik wysokotonowy. Jest on zamocowany w „trójkącie”, w miejscu gdzie znajduje się mocowanie lusterka bocznego. Tutaj również jest wymagane zdjęcie tapicerki drzwi. Odkręcamy „trójkąt” i wypinamy złącze głośników. Demontujemy go z drzwi i mamy swobodny dostęp do głośnika.

Przechodzimy do drzwi tylnych. Zaczniemy od auta 5 drzwiowego. Głośnik wysoko-tonowy znajduje się po wewnętrznej stronie pokrycia drzwi tylnych. Pierwszy krok to demontaż tapicerki. Robimy to w identyczny sposób jak w przypadku przednich drzwi pasażera. Następnie odłączamy złącze głośników i odcinamy nożem plastikowe zgrzewy mocujące osłonę głośnika. Osłonę wyjmujemy razem z głośnikiem. Montaż w odwrotnej kolejności. Zgrzeiny robimy za pomocą lutownicy.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju silnikowego

W przypadku wersji 3 drzwiowej mamy znacznie więcej pracy, wymagany jest demontaż siedzeń. Co więcej musimy zdemontować górne pokrycie słupka. Jeżeli nie ma takiej potrzeby nie zalecamy wymiany. Głośnik jest również mocowany na nity, które należy rozwiercić. Usuwamy zgrzeiny trzymające osłonę głośnika i wyjmujemy go razem z osłoną. Przy montażu nowe zgrzeiny wykonujemy za pomocą lutownicy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA