REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co zrobić, gdy utracimy kluczyk do samochodu?

Kluczyki możemy zgubić, zniszczyć, ale mogą zostać i skradzione.
Kluczyki możemy zgubić, zniszczyć, ale mogą zostać i skradzione.

REKLAMA

REKLAMA

Bez kluczyka nie jesteśmy w stanie ani otworzyć, ani tym bardziej uruchomić samochodu. Czasami jednak zdarza się, że kluczyk zostanie nam skradziony lub po prostu go zgubimy lub przypadkowo zniszczymy.

We współczesnych, naszpikowanych elektroniką samochodach, nawet tak pozornie prosty element może być skomplikowanym urządzeniem. Nowoczesne konstrukcje posiadają wewnątrz układy elektroniczne o dużych możliwościach, pozwalające np. na zapisywanie aktualnego przebiegu pojazdu czy historii jego serwisowania. W zasadzie nie musi on mieć nawet formy klasycznego klucza z grotem. Coraz częściej spotykane są konstrukcje w formie łatwej do uszkodzenia karty lub pilota zdalnego sterowania. Niezależnie od sposobu w jaki otwieramy i uruchamiamy auto, utrata kluczyka jest sporym stresem i wymusza konieczność podjęcia szeregu działań.

REKLAMA

Zobacz też: Jak poznać powypadkowy samochód?

W najtrudniejszej sytuacji jesteśmy, gdy kluczyk zostanie nam skradziony. Musimy zgłosić ten fakt w jednostce policji, a po sporządzeniu przez nią stosownego dokumentu, musimy go przedłożyć u naszego ubezpieczyciela. Jeśli kluczyk zniszczymy lub utracimy, np. po wpadnięciu go do kratki ściekowej, nie musimy się martwić, że ktoś niepowołany będzie mógł z niego skorzystać. Problemem może być jednak dostanie się do wnętrza samochodu. 

Zobacz też: Jak uchronić auto przed kradzieżą?

REKLAMA

W tym celu wystarczy odszukać fachowców, którzy bez dokonywania zniszczeń, za względnie niewielką opłatą, otworzą drzwi naszego auta. Uruchomienie silnika jest jednak niemożliwe, ponieważ od wielu lat standardem są zabezpieczenia w postaci immobilizera. Aby deaktywować blokadę, niezbędny jest zaprogramowany kluczyk. Jego dorobienie możemy załatwić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest skorzystanie z usług firm parających się dorabianiem kluczy. To rozwiązanie jest tańsze i szybsze, ale w przypadku niektórych samochodów kluczyki są dostępne jedynie w autoryzowanych serwisach. Zamówienie gotowego klucza w ASO wymaga jednak potwierdzenia własności samochodu i nawet dwutygodniowego oczekiwania na realizację zamówienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kompromisowym rozwiązaniem jest zakup niewyciętego klucza w serwisie i wyfrezowanie go w niezależnym warsztacie. Na koniec będziemy musieli wrócić do ASO, gdzie klucz zostanie odpowiednio zaprogramowany do współpracy z centralką pojazdu. W przypadku bardziej nietypowych konstrukcji, np. kart, jesteśmy skazani na usługi przedstawiciela producenta naszego auta.

Zobacz też: Kluczyki - co zrobić, gdy się je zgubi, złamie, zostaną skradzione?

Pamiętajmy, że nawet oryginalny klucz zamówiony w autoryzowanym serwisie będzie traktowany przez naszego ubezpieczyciela jako element nieoryginalny. Jeżeli ukryjemy fakt dorobienia klucza, ubezpieczalnia ma prawo skontrolować, czy posługujemy się oryginalnym elementem

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA