reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama

Układ wydechowy

Jak walczyć z rdzą układu wydechowego?

Aktualizacja: 18.07.2011

Jedną z najbardziej powszechnych awarii jest szybko postępująca korozja układu wydechowego. Sprzyjają temu głównie gwałtowne zmiany temperatury i bezpośrednie wystawienie na czynniki atmosferyczne. Jak walczyć z rdzą na tłumikach i rurach? Mamy na to kilka sposobów... »

Kiedy należy wymienić katalizator?

Aktualizacja: 15.03.2012

Trójfunkcyjny reaktor katalityczny, zwany potocznie katalizatorem, spełnia w samochodzie bardzo ważną funkcję, jaką jest oczyszczanie spalin z węglowodorów, tlenku węgla oraz tlenków azotu. Katalizator jest częścią kosztowną i wbrew pozorom łatwo go uszkodzić. »

Czy filtr cząstek stałych można naprawić lub usunąć z układu wydechowego?

Aktualizacja: 07.03.2011

Wymiana filtra cząstek stałych to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. W dodatku jeśli użytkujemy auto tylko w mieście możemy być wręcz pewni, że awaria prędzej czy później się powtórzy. Czy jest zatem sposób, żeby usunąć awaryjny filtr z układu wydechowego auta? »

Jak działają filtry cząstek stałych, dlaczego się psują?

Aktualizacja: 24.05.2011

Filtr cząstek stałych to jeden z najbardziej awaryjnych elementów współczesnych silników diesla. Systemy filtrów cząstek stałych takie jak DPF czy FAP miały dbać o ekologie wyłapując cząstki sadzy, a stały się zmorą kierowców i mechaników, wszystko przez ich totalne niedopracowanie. »

Jak działa układ recyrkulacji spalin EGR?

Aktualizacja: 17.12.2015

Jak działa EGR? Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji szkodliwych składników spalin skłaniają producentów samochodów do opracowywania systemów, które uczynią auta bardziej ekologicznymi bez wpływu na ich parametry eksploatacyjne. Jednym z takich systemów jest EGR. »

Jak działa filtr cząstek stałych?

Aktualizacja: 07.03.2011

Filtr cząstek stałych montowany jest w samochodach z silnikami Diesla. To dzięki niemu te silniki mogą spełniać ekologiczną normę Euro 4, a zatem być ciągle w użyciu. Podpowiadamy, jak działa taki filtr. »

Dlaczego wydech rdzewieje?

Aktualizacja: 07.04.2011

Przed kilkunastoma laty układy wydechowe wytrzymywały nawet całe życie auta bez żadnych napraw. Teraz problemy pojawiają się bardzo szybko. Czasami nawet w kilkuletnich pojazdach. »

Jakie zadania ma sonda lambda?

Aktualizacja: 20.07.2011

Kierowcy przypominają sobie o sondzie lambda, gdy zauważą znaczny wzrost zużycia paliwa lub obniżenie mocy. Mało, kto kontroluję sondę zgodnie z zaleceniami. »

Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?

Aktualizacja: 06.04.2011

Kopcenie podczas jazdy jest jednym z symptomów, który automatycznie powinien zaniepokoić kierowcę i zmobilizować do przyjrzenia się problemowi. W tym wypadku może niestety skończyć się remontem kapitalnym silnika. »

Czym grozi jazda z nieszczelnym tłumikiem?

Aktualizacja: 07.03.2011

Nieodpowiednio dobrany do oporów przepływu i pojemności, zasad prac i mocy silnika, może w dużej mierze przyczynić się do osłabienia osiągów jednostki napędowej. Ale nie tylko. »

Czy można samodzielnie sprawdzić stan katalizatora?

Aktualizacja: 23.11.2011

Słaba moc silnika, problemy z przyspieszeniem, drgania na biegu jałowym? Odpowiedzialny za takie objawy może być zatkany katalizator. Jak w tym przypadku zyskać stuprocentową pewność co do przyczyny? »

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

JSLegal Jankowki & Stroiński

Adwokacka Spółka Partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama