reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama

Układ wydechowy

Redukcja emisji azotu w układzie wydechowym silnika 2.0 TDI

Aktualizacja: 15.02.2016

Niektóre samochody Audi (np. Q5) z silnikiem 2.0 TDI o mocy 177 KM mają system redukujący emisję azotu za pomocą selektywnej redukcji katalitycznej. Układ ten wymaga dodatkowego zbiornika na roztwór mocznika w postaci płynu AdBlue, który jest wstrzykiwany do układu wydechowego. W poradzie poniżej opisujemy szczegóły funkcjonowania tego systemu. »

Masz auto z filtrem cząstek stałych? O tym musisz pamietać!

Aktualizacja: 18.09.2012

Filtr cząstek stałych, w zamierzeniach chroniący środowisko naturalne, w rzeczywistości okazuje się często sporym problemem dla właściciela pojazdu. Nieumiejętna eksploatacja auta z filtrem DPF/FAP może w krótkim czasie pochłonąć sporo pieniędzy na jego obsługę. »

Filtr cząstek stałych bez tajemnic

Aktualizacja: 04.10.2012

Coraz ostrzejsze wymogi dotyczące czystości spalin, wymogły na producentach wprowadzenie filtrów cząstek stałych. W naszym poradniku obnażamy całą prawdę o filtrach FAP i DPF. »

Katalizatory samochodowe - działanie, rodzaje, eksploatacja

Aktualizacja: 14.03.2014

Katalizatory są obecnie stosowane we wszystkich samochodach osobowych, z powodu coraz bardziej rygorystycznych regulacji dotyczących ilości emisji szkodliwych substancji przez pojazdy spalinowe. W naszym poradniku dowiesz się jak działa katalizator, jakie są jego rodzaje, jak go prawidłowo eksploatować oraz czy można zarobić na zużytym katalizatorze. »

Katalizatory trójfunkcyjne, utleniające oraz SCR i DeNOx. Do czego one służą?

Aktualizacja: 28.02.2012

Surowe normy emisji spalin wymagają poszukiwania rozwiązań zmniejszających ilość zawartych w nich szkodliwych związków. Wśród nich są tlenki węgla, węglowodory, tlenki azotu i cząstki stałe. »

Układ wydechowy – przegląd usterek. Na co zwrócić uwagę?

Aktualizacja: 15.02.2016

Usterki układu wydechowego to nie tylko głośno słyszalne efekty dźwiękowe spowodowane przerdzewieniem tłumika. To także po cichu zapychające się katalizatory i filtry cząstek stałych oraz działające nieprawidłowo z biegiem lat sondy lambda. Poniżej przedstawiamy możliwe uszkodzenia układu wydechowego. »

Jak użytkować samochód z DPF (filtrem cząstek stałych)?

Aktualizacja: 01.08.2011

Filtr cząstek stałych pojawił się w naszych samochodach z silnikami diesla, aby zredukować ich emisję. Okazuje się jednak, że nie jest to element bezobsługowy. Jak dbać o nasze auto i jak nim jeździć, by DPF służył nam jak najdłużej? »

Czy warto zaślepić EGR? Co to daje?

Aktualizacja: 30.11.2018

Czy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) może być odcięty bez konsekwencji? Dlaczego zaślepia się EGR i jakie skutki ma to dla silnika? Czy można pozbyć się zaworu EGR z układu dolotowego? Dlaczego kierowcy nie wymieniają zaworu EGR na nowy? »

Dlaczego psuje się katalizator?

Aktualizacja: 31.05.2011

Wielu kierowców sądzi, że katalizator powinien wytrzymywać cały okres użytkowania auta. Szacunki producentów są mniej optymistyczne i mówią o przebiegach rzędu 200–250 000 kilometrów. Wielokrotnie zdarza się jednak, że katalizatory psują się już przy 1/4 tego dystansu. Dlaczego? Przez nieprawidłowe użytkowanie auta... Jak można popsuć katalizator? »

Czy nieseryjny wydech może wpłynąć na osiągi auta?

Aktualizacja: 02.05.2011

Panuje powszechne przekonanie, że wymiana układu wydechowego zwiększa osiągi auta. Czy to prawda? Sprawa nie jest prosta. Nieseryjny profesjonalnie wykonany i dobrze przemyślany wydech może zwiększyć moc o 3-5%. Zły dobór będzie skutkował... spadkiem mocy i to nawet o 7-15%! »

Dlaczego czuć spaliny wewnątrz auta? Co się popsuło?

Aktualizacja: 01.07.2020

Intensywny zapach spalin w kabinie, zarówno na postoju, jak i podczas jazdy, nie musi oznaczać poważnej awarii. W takim przypadku zawsze najbardziej podejrzany jest układ wydechowy, który może być nieszczelny. Spaliny w układzie wentylacji mogą być jednak także oznaką problemów z uszczelką głowicy. »

Co daje układ wydechowy ze stali nierdzewnej?

Aktualizacja: 14.03.2014

Układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej to wydatek minimum kilku tysięcy złotych. Różnicę słychać i widać już na pierwszy rzut oka. Ale czy wszystkie zalety wydechu z kwasówki są w stanie zrekompensować tak duże wydatki? »

Czy można stosować katalizatory uniwersalne?

Aktualizacja: 14.04.2011

Awaria katalizatora prędzej czy później kończy się jego wymianą na nowy. Najtaniej jest zastosować wówczas katalizator uniwersalny, tańszy od fabrycznego nawet o 60 procent. Trzeba jednak pamiętać, że katalizator to nie tłumik - zły dobór może skutkować problemami z elektroniką sterującą i znaczącym wzrostem zanieczyszczenia spalin. »

Co zrobić z pękniętym kolektorem wydechowym?

Aktualizacja: 14.03.2014

Pęknięty kolektor wydechowy to niestety częsta awaria. Zdarza się szczególnie w autach z mocno wibrującymi silnikami i objawia się niczym nieuzasadnionym wzrostem hałasu pod maską. Irytujące odgłosy wcale nie łatwo wyeliminować. »

Co najszybciej psuje się w układzie wydechowym? Jak naprawiać proste awarie?

Aktualizacja: 11.04.2011

Głośna praca układu wydechowego, metaliczny brzęk i dziwne stuki na nierównościach nie zawsze oznaczają poważną awarię. Układ wydechowy ma kilka słabych punktów, na szczęście dużą część uszkodzeń można skutecznie i niskim kosztem naprawić. »

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Patforma dla frachtu morskiego, kolejowego i lotniczego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama