Kategorie

Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

Kamil Fraszkiewicz
Rodzaj zastosowanych w samochodzie przewodów hamulcowych ma istotny wpływ na skuteczność całego układu hamulcowego. Fot. Fotolia
Rodzaj zastosowanych w samochodzie przewodów hamulcowych ma istotny wpływ na skuteczność całego układu hamulcowego. Fot. Fotolia
Serwisowanie układu hamulcowego przeciętny kierowca sprowadza do wymiany tarcz hamulcowych wraz klockami . Ci skrupulatniejsi pamiętają także o okresowym wymianie płynu hamulcowego. Czy to wszystko o co trzeba zadbać?

Aby ocenić skalę podzespołów wchodzących w skład układ hamulcowego, które należy sukcesywnie wymieniać w pojeździe, należy  pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na pytanie: jaki jest nasz styl prowadzenia samochodu. W większości przypadków auta osobowe wykorzystywane są jako środek transportu pomiędzy domem a miejscem pracy czy sklepem. Tak eksploatowany samochód nie wymaga zazwyczaj większej troski ponad regularną wymianę klocków i tarcz hamulcowych oraz okresową zmianę płynu hamulcowego w układzie.

Wady gumowych przewodów hamulcowych

Kierowcy, którzy jeżdżą swoim samochodem bardzo dynamicznie, regularnie testując zarówno skuteczność szybkiego rozpędzania jak i natychmiastowego zatrzymywania, powinni zadbać także o lepsze przewody hamulcowe. Samochody eksploatowane na torze, mogą już po jednym czy dwóch okrążeniach odmówić współpracy ze względu na przeciążony układ hamulcowy. Nawet wyczynowe tarcze oraz klocki hamulcowe nie wystarczą, by zagwarantować wysoką siłę hamowania. Wysoka temperatura panująca w takich warunkach w układzie hamulcowym (nawet kilkaset stopni) w połączeniu z ogromnym ciśnieniem w nim generowanym (do 400 atmosfer), błyskawicznie przekłada się na ograniczoną skuteczność hamulców. Typowy objaw tego zjawiska, możliwy do zaobserwowania przez kierowcę, to miękki pedał hamulca spowodowany „puchnięciem” przewodów hamulcowym oraz wydłużona droga hamowania.

Zobacz też: Dlaczego pedał hamulca „wciska się” do podłogi?

Wyczynowe przewody hamulcowe

Aby temu zaradzić, zamiast standardowych, gumowych przewodów hamulcowy, auta poruszające się na torze wyposażane są w przewody zrobione z teflonu pokrytego stalowym oplotem. Dzięki temu granica wytrzymałości układu hamulcowego w ekstremalnych sytuacjach istotnie się zwiększa. Pojazd zachowuje swoje wysokie parametry nawet w chwili, gdy poddawany jest dużym przeciążeniom, towarzyszącym dynamicznej jeździe.

Koszt montażu przewodów hamulcowych w stalowym oplocie

Koszt przewodów hamulcowych w stalowym oplocie jest bardzo różny. W zależności od firmy czy miejsca zakupu cena waha się przeciętnie w przedziale od 90-140zł za jeden metr przewodu wykonanego z teflonu w stalowym oplocie. Dodatkowe 20zł kosztuje przeciętnie specjalna końcówka przewodu. Nie są to duże koszta, a w sposób radykalny mogą poprawić nasze bezpieczeństwo na drodze czy torze wyścigowym.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    5 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Rynek motoryzacyjny w Polsce. 5 razy więcej aut przez 30 lat

    Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się. Ostatnie 30 lat minęło pod znakiem 5-krotnego wzrostu ilości samochodów i wzrostu długości dróg.

    Letnie rekordy wypadków drogowych. Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Wypadki. Połowa wakacji za nami. W ubiegłym roku to właśnie sierpień był miesiącem z niechlubnym rekordem największej liczby wypadków. W tym roku w pierwszej połowie letniego sezonu urlopowego liczba zgłoszonych w ramach assistance spraw była wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czy w 2021 r. idziemy na kolejny rekord? Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Check engine: LPG winne pojawienia się kontrolki?

    Check engine: LPG może powodować świecenie się błędu? W niektórych przypadkach tak. To jednak nie wina instalacji, a na ogół gazownika lub usterki.

    Cennik Lexusa NX startuje od 200 tys. zł

    Cennik Lexusa NX został przygotowany dla polskiego rynku. Za bazową wersję hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 200 tys. zł.

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?