Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku
Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku
Materiały prasowe Brandscope
Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

Stacje ładowania w Polsce? Dogonimy Niemców za 130 lat!

Statystyki nie wyglądają dobrze. W tym roku w Polsce powstaje statystycznie mniej niż jedna stacja dla elektryków dziennie. Dla porównania na skali całej Europy dziennie przyrasta aż 411 tego typu punktów! I jeżeli to tempo zostanie utrzymane, polska infrastruktura dogoni niemiecką dopiero za... 130 lat. A to nie koniec, obecnie w Polsce znajduje się 0,8 proc. wszystkich ogólnodostępnych stacji ładowania w Unii Europejskiej.

Czemu stacji ładowania w Polsce jest tak mało?

Przeszkody? Stacje ładowania w Polsce buduje się wolno, bo na przeszkodzie staje proces wypełniania wszystkich formalności i pozwoleń. Bez usprawnień w tej kwestii ciężko będzie przyspieszyć proces. Poza tym bariery rozwojowe są jeszcze dwie. Po pierwsze chodzi o to, że na razie nikt budową stacji nie jest zainteresowany. Inwestycja jest na tyle duża, że jej zwrot to perspektywa nie kilku, a raczej kilkudziesięciu lat. Po drugie w Polsce rynek e-pojazdów to nadal margines.

Jaka jest szansa dla stacji ładowania w Polsce?

Kto może zwiększyć zbyt samochodów elektrycznych? Eksperci nie mają wątpliwości, że głównym graczem staną się firmy - to do nich należy 70 - 80 proc. rynku nowych pojazdów w Polsce.

Obecnie jedynie 2 proc. małych i 3 proc. średnich przedsiębiorstw ma we flocie samochody w pełni elektryczne, to już 20 proc. firm rozważa wybór pojazdów tego rodzaju (dane raport PKO Leasing). Aż 26 proc. badanych posiadających takie auta wskazuje na chęć zakupu „elektryka” w ciągu 12 miesięcy. Można więc założyć, że Ci, którzy już go mają nie żałują zakupu i są skłonni rozwijać flotę takich pojazdów. Poza tym firmy od kilku lat napędzają rozwój elektromobilności w Polsce - w 2020 roku odpowiadali za rejestrację aż 85 proc. nowych samochodów elektrycznych. - ocenia Karol Kubiak Młodszy Specjalista ds. Administracyjno-Technicznych ze SPIE Building Solutions.

Wolna z szybka stacja ładowania: jakie są różnice?

Jakie stacje ładowania samochodów elektrycznych buduje się w Polsce? W tym roku operatorzy stawiali przede wszystkim na wolniejsze ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW - było ich 68 proc. Szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC) stanowiły 32 proc. nowych punktów w roku 2021. Czemu tak wygląda proporcja? Bo ładowarki prądu przemiennego (AC) mają mniejsze rozmiary, są tańsze w zakupie i działają na podstawowej taryfie za prąd. Przewaga ładowania prądem stałym (DC)? Oferują moc ładowania do 350 kW - co drastycznie skraca czas postoju przy stacji.

Źródło: Materiały prasowe SPIE Building Solutions

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(35)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Lichwiarz
    2021-09-13 14:56:32
    Polska nie ma żadnego udziału w nowoczesnych technologiach. Czeka jak zwykle na innych - aby im wszystko zrobili i to najlepiej za swoją własną kasę !
    4
  • Bekerel
    2021-09-10 12:54:36
    Socjalistyczne myślenie i jakaś tandetna gra na dumie narodowej. Liczba stacji paliw w Polsce nie wynika z tego ile jest u Niemców albo kiedy ich dogonimy, tylko z popytu na paliwo w kraju. Jak będzie popyt na ładowanie elektryków, to będą i punkty ładowania. To się musi opłacać ekonomicznie i wtedy ludzie do stawiania tego sami się znajdą. Niestety cała ta elektryka jest oparta na dotowaniu wszystkiego - od produkcji ogniw, przez samochody, na zakupach samochodów i oferowaniu punktów ładowania kończąc. To rozumie każdy inteligentny człowiek. Skoro ściema zaczyna się od globalnych teorii antropocentrycznych w temacie CO2, to potem kaskadowo trzeba ją pchać publicznymi pieniędzmi, bo inaczej sama nie pojedzie.
    8
  • m-53
    2021-09-10 10:09:01
    Pedagogika wstydu, samobiczowanie. Redaktorze, wynieście się do Niemiec.
    18
  • nieczasnaelektryki
    2021-09-11 13:53:41
    A po co doganiać? Na chwilę obecną samochody elektryczne są bezużyteczne i bardziej przypominają zabawki dla bogatych niż użytkowe pojazdy do transportu ludzi. Dopóki ładowanie od 0 do 100% nie będzie trwało około minuty lub dwóch, zasięg nie wzrośnie gdzieś do 600-700km to nie będą w żadnym stopniu konkurencyjne dla tych napędzanych silnikami spalinowymi. Budowa stacji ładowania w których auto musi stać wiele godzin aby przejechać kolejne 300-400km w obecnej technologii jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Tym bardziej, że przecież na takiej autostradzie na ładowanie w przyszłości podjedzie nam np. 50 aut, które nie będą tankowały 3 minut tylko zablokują stacje na wiele godzin. W tym czasie my stoimy w kolejce. Ile trwałaby podróż z np. Poznania do Zakopanego? Kilka dni z takimi ładowaniami? Według mnie prędzej sprawdziłyby się napędy wodorowe (tankujemy jak gaz) lub opcja z wymiennymi ogniwami/bateriami, które po prostu zostawialibyśmy na stacji benzynowej i wstawiali do ładowarki a za cenę "ładowania" bierzemy nową baterię którą wsadzamy i jedziemy dalej. Jak się wyładuje lub będziemy chcieli ją doładować to znowu - jedziemy na stację, oddajemy rozładowaną, odbieramy inną już naładowaną , płacimy za różnicę % naładowania.
    4
    pokażodpowiedzi (1)
  • starszy człowiek
    2021-09-10 23:17:02
    Chcę spokojni żyć nikogo nie goniąc. Bo to nie wiadomo dokąd ten na przedzie leci. Może do przepasci?
    6
  • obywatel
    2021-09-10 16:56:21
    No to trzeba skrocic ten czas . Trzeba Opozycje wziac za leb ,zeby nie przeszkadzala i przyspieszyc.
    11
    pokażodpowiedzi (1)
  • Tylko Mirai
    2021-09-10 23:22:54
    za 130 lat nie będzie takich pseudo samochodów.
    6
    pokażodpowiedzi (1)
  • jarek
    2021-09-11 09:01:56
    Po co doganiać? Ta elektro-kupa niedługo padnie z wielkim hukiem!
    5
    pokażodpowiedzi (1)
  • lucek2
    2021-09-13 22:33:19
    Już za kilka lat stacje ładowania przy każdym krawężniku nikomu do niczego nie będą potrzebne. Ewolucja systemów zasilania zmiecie elektryki tak jak konie na ulicach. 1 baterie o żywotności ok 120 tyś km, 2. duże ilości ciepła wydalane podczas ładowania, 3. przy niskich temperaturach spada sprawność baterii, 4. ogromna infrastruktura na potrzeby ładowania, 5. obecnie nie produkujemy w unii tyle prądu żeby zapewnić tak duże zapotrzebowanie.
    0
  • Chata Wuja Toma
    2021-09-11 14:01:52
    A co ? Niemcy beda stac w miejscu i na nas czekac ?
    2
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mitsubishi Eclipse Cross Ralliart. PHEV z rajdowym sznytem. Tylko sznytem

Mitsubishi Eclipse Cross Ralliart to nowa wersja japońskiego coupe SUV-a napędzanego hybrydą plug-in. Zmiany? Te dotyczą tylko stylizacji. Szkoda...

Mercedes GLA 2023. Mały SUV z Niemiec przeszedł drobny zabieg

Mercedes GLA 2023, czyli mniejszy z niemieckich SUV-ów przeszedł lifting. W jego ramach nieznacznie zmienił się design, ale i paleta silników.

Toyota Hilux powstała w 1968 roku. Kończy właśnie 55 lat!

Toyota Hilux zadebiutowała na rynku w roku 1968. A więc jak nietrudno policzyć, powoli zbliża się do wieku emerytalnego. Tyle że pick-up ani myśli się zatrzymywać!

Abarth 695 Tributo 131 Rally. Pięćsetka z duszą Ferrari

Abarth 695 Tributo 131 Rally waży nieco ponad 1,1 tony, a ma 180 koni. Jest sportowy, agresywny i oferuje rasowy dźwięk wydechu. To nie samochód, to spełnienie marzeń kierowcy.

Test: Abarth 695 Tributo 131 Rally. Ta miłość jest toksyczna. I dobrze mi z tym!

Test: Abarth 695 Tributo 131 Rally jest cudowny, ale nie idealny. Wad mu nie brakuje. Tak samo jak charakteru zresztą. Tym mógłby obdzielić auta w połowie dzielnicy.

Land Rover Classic Defender 90 z Lego. Tańszy, ale nie tani sposób na marzenia

Land Rover Classic Defender 90 z Lego trafi do sprzedaży 1 kwietnia 2023 roku. Auto po złożeniu wygląda po prostu cudownie! Niestety model będzie kosztować 1149,99 zł.

Polskie drogi są dziurawe. Nawet 40 proc. wymaga remontu!

Polskie drogi są dziurawe. Jak duża jest skala zjawiska? Potężna! Nawet 9000 km jezdni w naszym kraju pilnie wymaga remontu.

BMW serii 5 G60. Wersja M5 będzie... elektryczna! Piekło zamarzło?

BMW serii 5 G60 szykuje się do rynkowego debiutu. Marka przekazuje zatem pierwsze informacje o modelu. A te brzmią dość rewolucyjnie.

Elektryczne ciężarówki w Polsce? DHL kupiło właśnie pięć Volvo FM Electric

Elektryczne ciężarówki w Polsce? Powoli stają się elementem drogowego krajobrazu. A zakupy DHL nie ograniczają się do pięciu Volvo FM Electric.

Kręci nas recykling. Oponeo i druga odsłona jego akcji

Kręci nas recykling? Oponeo ma zamiar dokładnie dziś odpalić drugą edycję swojej akcji. W jej ramach będzie sprzątać odpady i sadzić drzewa.

Pechowy kolor samochodu, czyli kolory o największej szkodowości

Pechowy kolor samochodu? Dziś mamy listę kolorów aut z największym ryzykiem szkody. Zestawienie jest naprawdę ciekawe.

Continental PremiumContact 7. Nowość letnia z Niemiec

Continental PremiumContact 7 dopracowuje kwestią trakcji na mokrej nawierzchni. Ale nie tylko! Nowy model ogumienia można zamawiać już dziś.

Goodyear Urbanmax Commuter, czyli opona dla autobusów

Goodyear Urbanmax Commuter to opona przeznaczona do autobusów z napędem konwencjonalnym, hybrydowym, jak i elektrycznym.

Zakup samochodu przez internet? Trochę tak. Od sieci zaczynają się poszukiwania

Zakup samochodu przez internet? 80 proc. nabywców nowych aut i prawie 100 proc nabywców używanych poszukiwania zaczyna w internecie.

Zdał egzamin na prawo jazdy za brata. Obydwaj mają problem

Zdał egzamin na prawo jazdy za brata. Teraz konsekwencje poniosą obydwaj. Grozić im może kara nawet do 3 lat pozbawienia wolności.

Postęp na rynku opon. Przed jakimi wyzwaniami stoją producenci?

Postęp na rynku opon. Bo na przestrzeni ostatnich dwóch trzech dekad zmieniły się nie tylko oczekiwania kierowców, ale i samochody.

Polacy znowu kupują nowe auta. Rośnie ruch w salonach

Polacy znowu kupują nowe auta. W styczniu i lutym br. odnotowano o ponad 3% więcej wizyt w salonach niż w analogicznym okresie ub.r.

Nissan elektryczny? Japończycy mają nowy pomysł

Nissan elektryczny? Marka będzie rozwijać e-napędy i ma na to całkowicie nowy pomysł. Chodzi o komponenty modułowe.

Kradzież na walizkę. Jak się zabezpieczyć auto? Range Rover ma pomysł

Kradzież na walizkę. Jak się zabezpieczyć auto? Odpowiedź może stanowić nowy Range Rover Velar i zastosowany w tym aucie system multimedialny.

Wynajem auta w firmie to nowy kierunek rozwojowy

Wynajem auta w firmie? Aż 42 proc. firm handlowych planuje wynajmować pojazd. A takie dane oznaczają spore przetasowanie na rynku finansowania.

Mercedes Pagoda skończył 60 lat. Klasyk, ale ciągle w formie!

Mercedes Pagoda skończył 60 lat. Roadster był kamieniem milowym w historii marki. Dziś stał się naprawdę pożądanym klasykiem.

Z czego buduje się bolidy F1? To metale, ale nietypowe

Z czego buduje się bolidy F1?  Materiały komponentów pojazdu są wybierane na podstawie ich właściwości mechanicznych i gęstości. Wyższa inżynieria!

Produkcja wodoru. Elektroliza wody i pomysł Toyoty

Produkcja wodoru? Elektroliza wody może stanowić odpowiedź zdaniem Toyoty. Marka zaprezentowała właśnie nowy elektrolizer.

Jeep Gladiator i ciekawostki. 8 faktów, które sprawią że go pokochasz!

Jeep Gladiator i ciekawostki? Nie da się go legalnie zaparkować na chodniku, ale za to ma... wyjmowany system audio. A to dopiero początek listy.

Oszczędności na samochodzie elektrycznym w firmie

Oszczędności na samochodzie elektrycznym w firmie. Czyli dziś zastanowimy się nad tym, ile właściwie można zyskać, kupując elektryka do firmy?