REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku
Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku
Materiały prasowe Brandscope

REKLAMA

REKLAMA

Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

Stacje ładowania w Polsce? Dogonimy Niemców za 130 lat!

Statystyki nie wyglądają dobrze. W tym roku w Polsce powstaje statystycznie mniej niż jedna stacja dla elektryków dziennie. Dla porównania na skali całej Europy dziennie przyrasta aż 411 tego typu punktów! I jeżeli to tempo zostanie utrzymane, polska infrastruktura dogoni niemiecką dopiero za... 130 lat. A to nie koniec, obecnie w Polsce znajduje się 0,8 proc. wszystkich ogólnodostępnych stacji ładowania w Unii Europejskiej.

REKLAMA

Czemu stacji ładowania w Polsce jest tak mało?

Przeszkody? Stacje ładowania w Polsce buduje się wolno, bo na przeszkodzie staje proces wypełniania wszystkich formalności i pozwoleń. Bez usprawnień w tej kwestii ciężko będzie przyspieszyć proces. Poza tym bariery rozwojowe są jeszcze dwie. Po pierwsze chodzi o to, że na razie nikt budową stacji nie jest zainteresowany. Inwestycja jest na tyle duża, że jej zwrot to perspektywa nie kilku, a raczej kilkudziesięciu lat. Po drugie w Polsce rynek e-pojazdów to nadal margines.

Jaka jest szansa dla stacji ładowania w Polsce?

Kto może zwiększyć zbyt samochodów elektrycznych? Eksperci nie mają wątpliwości, że głównym graczem staną się firmy - to do nich należy 70 - 80 proc. rynku nowych pojazdów w Polsce.

Obecnie jedynie 2 proc. małych i 3 proc. średnich przedsiębiorstw ma we flocie samochody w pełni elektryczne, to już 20 proc. firm rozważa wybór pojazdów tego rodzaju (dane raport PKO Leasing). Aż 26 proc. badanych posiadających takie auta wskazuje na chęć zakupu „elektryka” w ciągu 12 miesięcy. Można więc założyć, że Ci, którzy już go mają nie żałują zakupu i są skłonni rozwijać flotę takich pojazdów. Poza tym firmy od kilku lat napędzają rozwój elektromobilności w Polsce - w 2020 roku odpowiadali za rejestrację aż 85 proc. nowych samochodów elektrycznych. - ocenia Karol Kubiak Młodszy Specjalista ds. Administracyjno-Technicznych ze SPIE Building Solutions.

Wolna z szybka stacja ładowania: jakie są różnice?

Jakie stacje ładowania samochodów elektrycznych buduje się w Polsce? W tym roku operatorzy stawiali przede wszystkim na wolniejsze ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW - było ich 68 proc. Szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC) stanowiły 32 proc. nowych punktów w roku 2021. Czemu tak wygląda proporcja? Bo ładowarki prądu przemiennego (AC) mają mniejsze rozmiary, są tańsze w zakupie i działają na podstawowej taryfie za prąd. Przewaga ładowania prądem stałym (DC)? Oferują moc ładowania do 350 kW - co drastycznie skraca czas postoju przy stacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe SPIE Building Solutions

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(35)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Lichwiarz
    2021-09-13 14:56:32
    Polska nie ma żadnego udziału w nowoczesnych technologiach. Czeka jak zwykle na innych - aby im wszystko zrobili i to najlepiej za swoją własną kasę !
    4
  • Bekerel
    2021-09-10 12:54:36
    Socjalistyczne myślenie i jakaś tandetna gra na dumie narodowej. Liczba stacji paliw w Polsce nie wynika z tego ile jest u Niemców albo kiedy ich dogonimy, tylko z popytu na paliwo w kraju. Jak będzie popyt na ładowanie elektryków, to będą i punkty ładowania. To się musi opłacać ekonomicznie i wtedy ludzie do stawiania tego sami się znajdą. Niestety cała ta elektryka jest oparta na dotowaniu wszystkiego - od produkcji ogniw, przez samochody, na zakupach samochodów i oferowaniu punktów ładowania kończąc. To rozumie każdy inteligentny człowiek. Skoro ściema zaczyna się od globalnych teorii antropocentrycznych w temacie CO2, to potem kaskadowo trzeba ją pchać publicznymi pieniędzmi, bo inaczej sama nie pojedzie.
    8
  • m-53
    2021-09-10 10:09:01
    Pedagogika wstydu, samobiczowanie. Redaktorze, wynieście się do Niemiec.
    18
  • nieczasnaelektryki
    2021-09-11 13:53:41
    A po co doganiać? Na chwilę obecną samochody elektryczne są bezużyteczne i bardziej przypominają zabawki dla bogatych niż użytkowe pojazdy do transportu ludzi. Dopóki ładowanie od 0 do 100% nie będzie trwało około minuty lub dwóch, zasięg nie wzrośnie gdzieś do 600-700km to nie będą w żadnym stopniu konkurencyjne dla tych napędzanych silnikami spalinowymi. Budowa stacji ładowania w których auto musi stać wiele godzin aby przejechać kolejne 300-400km w obecnej technologii jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Tym bardziej, że przecież na takiej autostradzie na ładowanie w przyszłości podjedzie nam np. 50 aut, które nie będą tankowały 3 minut tylko zablokują stacje na wiele godzin. W tym czasie my stoimy w kolejce. Ile trwałaby podróż z np. Poznania do Zakopanego? Kilka dni z takimi ładowaniami? Według mnie prędzej sprawdziłyby się napędy wodorowe (tankujemy jak gaz) lub opcja z wymiennymi ogniwami/bateriami, które po prostu zostawialibyśmy na stacji benzynowej i wstawiali do ładowarki a za cenę "ładowania" bierzemy nową baterię którą wsadzamy i jedziemy dalej. Jak się wyładuje lub będziemy chcieli ją doładować to znowu - jedziemy na stację, oddajemy rozładowaną, odbieramy inną już naładowaną , płacimy za różnicę % naładowania.
    4
    pokażodpowiedzi (1)
  • starszy człowiek
    2021-09-10 23:17:02
    Chcę spokojni żyć nikogo nie goniąc. Bo to nie wiadomo dokąd ten na przedzie leci. Może do przepasci?
    6
  • obywatel
    2021-09-10 16:56:21
    No to trzeba skrocic ten czas . Trzeba Opozycje wziac za leb ,zeby nie przeszkadzala i przyspieszyc.
    11
    pokażodpowiedzi (1)
  • Tylko Mirai
    2021-09-10 23:22:54
    za 130 lat nie będzie takich pseudo samochodów.
    6
    pokażodpowiedzi (1)
  • jarek
    2021-09-11 09:01:56
    Po co doganiać? Ta elektro-kupa niedługo padnie z wielkim hukiem!
    5
    pokażodpowiedzi (1)
  • lucek2
    2021-09-13 22:33:19
    Już za kilka lat stacje ładowania przy każdym krawężniku nikomu do niczego nie będą potrzebne. Ewolucja systemów zasilania zmiecie elektryki tak jak konie na ulicach. 1 baterie o żywotności ok 120 tyś km, 2. duże ilości ciepła wydalane podczas ładowania, 3. przy niskich temperaturach spada sprawność baterii, 4. ogromna infrastruktura na potrzeby ładowania, 5. obecnie nie produkujemy w unii tyle prądu żeby zapewnić tak duże zapotrzebowanie.
    0
  • Chata Wuja Toma
    2021-09-11 14:01:52
    A co ? Niemcy beda stac w miejscu i na nas czekac ?
    2
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

REKLAMA

Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

REKLAMA

Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

REKLAMA