REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wymienić żarówkę w Audi A4 B6? Bez świateł mijania ani rusz!

Jak wymienić żarówkę w Audi A4 B6? Bez świateł mijania ani rusz!
Jak wymienić żarówkę w Audi A4 B6? Bez świateł mijania ani rusz!

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana żarówki mijania potrafi być... prawdziwą gehenną. I tak właśnie jest w przypadku Audi A4 B6. Powód? Główną przeszkodą jest brak miejsca pod maską. Na szczęście kierowcy potrafią sobie z tym radzić. Jest bowiem dość prosty sposób.

Zatem jak wymienić żarówkę w Audi A4 B6? Oto instrukcja krok po kroku:

REKLAMA

  • zlokalizuj uszkodzoną żarówkę - w tym celu uruchom zapłon i zapal światła,
  • otwórz maskę,
  • zdejmij plastikową obudowę zabezpieczającą żarówkę mijania,
  • odepnij kostkę elektryczną,
  • zdejmij metalowe mocowanie utrzymujące żarówkę na miejscu,
    • na ogół wystarczy przesunąć je w jedną ze stron,
  • wyjmij żarówkę i zamień ją na nową,
    • żarówka H7 lub ksenonowa - w zależności od modelu,
  • umieść żarówkę na miejscu - pomogą ci w tym metalowe ząbki u podstawy żarówki,
  • złóż całość w kolejności odwrotnej:
    • tj. załóż metalową zawleczkę, podłącz gniazdo, załóż plastikową obudowę.
  • sprawdź czy nowa żarówka działa prawidłowo.

Pod maską Audi A4 B6 niestety jest bardzo mało przestrzeni. Może się zatem okazać, że masz np. zbyt duże ręce, aby wymiana przebiegła szybko i bezproblemowo, ewentualnie musisz wymienić żarówkę po lewej stronie, a tam umieszczony jest zbiornik płynu do wspomagania. Co wtedy? Kierowcy wypracowali metody zastępcze. Podstawowa dotyczy odkręcenia lampy. Wtedy wymiana każdej żarówki nie powinna zająć więcej niż 10 minut.

  • odkręć dwie śruby w górnej części mocowania lampy - na pasie przednim (torx 30),
  • delikatnie poluzuj dwie śruby mocujące lampę u dołu,
    • do tego może być konieczne odkręcenie części plastikowego dolotu pojawiającego się zaraz za lampą po stronie pasażera,
  • wysuń reflektor,
  • odepnij od niego kostkę elektryczną,
  • wyjmij reflektor,
  • wymień żarówkę,
  • złóż całość w kolejności odwrotnej:
    • tj. wsuń reflektor, podłącz kostkę elektryczną, dosuń reflektor, dokręć dwie śruby u dołu, dokręć dwie śruby u góry.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA