REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: montaż czujników cofania – poradnik

Robert Kuśpiel
Posiadanie czujników cofania jest wygodne. fot. Audi
Posiadanie czujników cofania jest wygodne. fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Posiadanie czujników cofania jest bardzo wygodne. Chociaż niektórzy tego nie potrzebują, wydaje nam się, że warto mieć czujniki cofania. W poradniku tym, pokażemy, w jaki sposób zamontować czujniki cofania w Audi A3 8P.

Co będzie nam potrzebne?
• Metrówka
• Wiertarka
• Lutownica
• Miernik
• Dobry zestaw kluczy

REKLAMA

Zobacz też: Audi A3 8P: wymiana sprężyn - jak sobie z nią poradzić?

Taki montaż wymaga od nas trochę czasu. Oczywiście dla bardziej wygodnych, jest możliwa wizyta w warsztacie i wykonanie tego montażu za kwotę ok. 300zł. My jednak postanowiliśmy wykonać sami taką modyfikację. Na samym początku decydujemy się na zakup w jednego z popularniejszych zestawów w znanym serwisie aukcyjnym – czyli taki z wyświetlaczem. Cena niewygórowana ok. 100zł.

Zobacz również: W jaki sposób powietrze opływa samochód

REKLAMA

Pierwszy krok to sprawdzenie działania zestawu. Wszystko sprawdzamy na stole. Jeżeli nie mamy zastrzeżeń do działania, trzeba dobrze przemyśleć sposób montażu. Jak wiadomo mamy bardzo duży wybór możliwości. Jak nam zaleca większość sprzedawców, podczas montażu, musi być zdjęty zderzak, żeby nie porobić zbędnych dziur w pasie. W naszym przypadku sprawa wygląda trochę inaczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy dokładnie obejrzymy samochód od spodu zobaczymy wgłębienia w pasie. Znajdują się one dokładnie na wysokości specjalnego zagięcia na zderzaku. To właśnie na tym zagięciu są fabrycznie montowane czujniki parkowania. Efektem tego jest to, że czujniki skierowane trochę do góry. Czujniki muszą być równomiernie rozmieszczone. W przypadku skrajnych czujników mamy większe pole manewru, gdyż pas już tam nie sięga. Dziury wiercimy odpowiednim wiertłem, które znajduje się w zestawie.

Zobacz również: Jak działa dolna osłona pojazdu, tylny dyfuzor i osłony progów

REKLAMA

Bierzemy się za wykręcenie tylnej lampy. Musimy odszukać przewód odpowiedzialny za światło cofania. Kiedy się z tym uporamy, przylutowujemy kable. Podpinamy przewód do centralki, który steruje załączaniem się czujników. Możemy zamontować już lampę. Kolejny krok, to przeciągnięcie przewodów. Do centralki przeciągamy je przez gumową zaślepkę w podłodze. Znajduje się ona w okolicy koła zapasowego. Jak zauważymy będziemy mieli nadmiar przewodów. Możemy go ułożyć za tylną lampą wraz z centralką.

Musimy jeszcze przeciągnąć kabel do wyświetlacza. Najlepszym rozwiązaniem będzie poprowadzenie go pod plastikowymi listwami w progach samochodu. Wyświetlacz najlepiej zamontować pod przednią szybą, przy samym łączeniu. Staje się on wtedy całkowicie niewidoczny. Zostaje nam tylko sprawdzenie czy wszystko działa. Jeżeli wszystko przeprowadziliśmy zgodnie z instrukcją nie powinniśmy mieć problemów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA