REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E11: wymiana podświetlenia zegarów

Robert Kuśpiel
Wymiana podświetlenia zegarów w Toyocie Corolla E11:
Wymiana podświetlenia zegarów w Toyocie Corolla E11:

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, pokażemy jak w łatwy sposób zmienić standardowe podświetlenie zegarów. Będziemy mogli wymienić wszystkie żarówki, bądź zamontujemy na nie specjalne kapturki.

Co będzie nam potrzebne?
• Kapturki, bądź żarówki z kapturkami
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy

REKLAMA

Wadą kapturków jest to, że pod wpływem temperatury tracą kolor. W serwisach Toyoty, możemy kupić kapturki wraz z kapturkiem czerwonym. Wytrzymują one kilka lat i cena nie jest wygórowana, koszt ok. 10zł za sztukę. Możemy również pokusić się o montaż diod, jednak w tym wypadku wymaga to trochę więcej czasu.
Zatem przystępujemy do wymiany podświetlenia.

Zobacz również: Toyota Corolla E11: wymiana linki otwierania bagażnika

REKLAMA

Pierwszy krok, to odkręcenie śrubokrętem gwiazdkowym wkrętów w osłonie zegarów. Znajdują się one w górnej części osłony. Możemy teraz zacząć wyjmować osłonę. Najprawdopodobniej będzie wychodzić nam to bardzo opornie. Jednak nie trzeba ciągnąć na siłę. Wystarczy dobrze manewrować osłoną podczas wyjmowania. Kiedy się z nią uporamy, możemy przejść do wykręcenia mocowania zegarów.

Przykręcone są za pomocą trzech wkrętów. Zanim je wyjmiemy otwieramy maskę silnika i szukamy linki licznika. Należy jej szukać przy wyjściu z grodzi, kończy się na obudowie skrzyni biegów. Za pomocą śrubokręta odbezpieczamy zabezpieczenie i ciągniemy linkę delikatnie do góry. W miejscu gdzie linka wchodzi do grodzi, musimy ją wepchnąć na około 3 cm. W ten sposób zapewnimy odpowiedni luz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak sprawdzić czy układ zapłonowy dostarcza odpowiednio wysokie napięcie?

Teraz możemy swobodnie wyjąć zegary. Pamiętamy o odłączeniu kostek elektrycznych. Przechodzimy do wymiany żarówek. Wykręcamy stare żarówki i w ich miejsce wkręcamy nowe. Pamiętamy, aby wszystkie były dobrze dokręcone. Przed montażem podpinamy kostki i sprawdzamy czy wszystko działa jak należy, mamy tutaj na myśli podświetlenie zegarów.

REKLAMA

Jeżeli mamy zamiar zamontować diody, trzeba zakupić takie, które będą pasować do naszych zegarów. Wybór kolorów jest tutaj nieograniczony. Pamiętamy tylko o tym, żeby były to diody, które rozpraszają światło. Nie mogą być to diody punktowe. Pamiętamy również, że diody mają polaryzację. Jeżeli po zamontowaniu nie świecą, należy je obrócić. Kiedy wszystko działa składamy zegary i montujemy je w aucie.

Bardzo ważnym momentem jest, zakładanie linki na trzpień skrzyni biegów. Zabezpieczenie przy zakładaniu, musi być wyciągnięte na zewnątrz, tak jak miało to miejsce przy demontażu. Reszta elementów, jest montowana w odwrotnej kolejności. Taka modyfikacja, znacząco zmieni wygląd naszych standardowych zegarów.

Zobacz też: Toyota – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA