reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ chłodzenia i klimatyzacja > Jak sprawdzać poziom płynu chłodniczego?

Jak sprawdzać poziom płynu chłodniczego?

Jak sprawdzać poziom płynu chłodniczego? Opinii krąży co najmniej kilka, która jest właściwa?

Regularna kontrola poziomu płynów eksploatacyjnych w samochodzie pozwoli zawczasu wyeliminować ewentualną usterkę i w efekcie uniknąć poważnej awarii. W przypadku niedoboru płynu chłodniczego skutkiem będzie przegrzewanie się silnika co może skutkować bardzo kosztownymi naprawami.

Zobacz też: Układ chłodzenia latem. Jak o niego dbać?

Jak sprawdzać poziom płynu chłodniczego?

Żeby prawidłowo sprawdzić poziom płynu chłodniczego należy ustawić samochód na równej nawierzchni. Następnie spojrzeć, jaki jest jego poziom w zbiorniczku. Pamiętajmy, by do kontroli nie odkręcać zakrętki zbiornika.

Poziom płynu będzie się wahał w zależności od tego, czy sprawdzamy jego stan na gorącym (będzie wyższy), czy na chłodnym (będzie niższy) silniku. Ale bez względu na to, czy silnik jest rozgrzany, czy chłodny poziom płynu chłodniczego zawsze powinien oscylować pomiędzy oznaczeniami min i max na zbiorniczku.

Zobacz też: Dlaczego warto używać klimatyzacji zimą?

O czym świadczy zbyt niski lub zbyt wysoki poziom płynu chłodniczego?

Gdy poziom płynu chłodniczego jest zbyt niski może to świadczyć o usterce uszczelki pod głowicą lub powstaniu innej nieszczelności w układzie chłodzenia.

W takim przypadku, żeby kontynuować jazdę, trzeba uzupełnić ubytek (np. wodą) ale należy pamiętać, że nie należy wlewać chłodnego płynu do rozgrzanego układu. Jeżeli silnik jest gorący należy wyciek uzupełnić gorącą wodą. Następnie możliwie najszybciej naprawić przyczynę ubytku.

Gdy płyn jest rozgrzany, korek zbiorniczka płynu chłodzącego należy odkręcać ostrożnie, bo płyn może wystrzelić!

Z kolei zbyt wysoki poziom płynu chłodzącego również może świadczyć o usterce uszczelki pod głowicą. Jego przyczyną może być także zapowietrzenie układu.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Dębska

Prawnik i menadżer LexOmni.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama