REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klimatyzacja zimą w aucie. Używać jej czy nie?

Klimatyzacja zimą w aucie
Klimatyzacja zimą w aucie

REKLAMA

REKLAMA

Dziś zajmiemy się tematem klimatyzacji zimą w aucie. Czy używanie schładzacza w sezonie chłodnym ma sens? A jak tak, to o jakich zasadach pamiętać?

Czy zimą włączać klimatyzację w samochodzie?

Na początek warto rozprawić się z motoryzacyjnym mitem. Czy to prawda, że klimatyzacja zimą nie działa w samochodzie? To zależy. Niektórzy producenci stosują układy, w których parownik jest zabezpieczony przed oblodzeniem. W efekcie przy niskich temperaturach schładzacz nie uruchomi się. Tak nie będzie jednak cały czas podczas jazdy. Gdy silnik rozgrzeje się, klimatyzacja powinna zacząć pracować. Zatem czy włączać ją zimą? Odpowiedź brzmi tak. A powodów przemawiających za tym jest kilka.

REKLAMA

Klimatyzacja zimą w samochodzie - co daje?

Schładzacz kojarzy się przede wszystkim z chłodzeniem kabiny pasażerskiej. To jednak nie jedyne zadanie postawione przed nim. Klimatyzacja zimą w samochodzie osusza powietrze. A to oznacza, że w kabinie zalega mniejsza ilość wilgoci, a do tego momentalnie odparowywane są np. szyby. To jednak nie koniec, bo nieużywana klimatyzacja przez cały sezon jesienny i zimowy może oznaczać też usterkę układu. Nieużywana sprężarka może skutkować powstaniem korozji na elementach jej sprzęgła. Poza tym w nowoczesnych silnikach sprężarka jest cały czas podłączona do paska - stosuje się zawory ciśnieniowe. Jest jednak smarowana tylko wtedy, gdy kierowca włączy klimatyzację. Nieuruchomiony schładzacz sprawia, że kompresor jest narażony na szybsze zużycie.

Zobacz również: Filtr kabinowy - Skoda Rapid: Jak go wymienić? Jaki kupić?

Jak ustawić klimatyzację w samochodzie zimą?

Ciężko mówić o tym, aby zimą konieczne było schładzanie kabiny pasażerskiej. Klimatyzacja świetnie radzi sobie jednak również w sytuacji, w której kierowca chce zwiększyć temperaturę we wnętrzu. Zatem jak ustawić klimatyzację w samochodzie zimą? Kierowca musi wybrać odpowiedni sposób pracy - ustawiając stopnie lub przestawiając suwak w klimie manualnej, a następnie określić tempo pracy wentylatora. I właściwie tyle!

Klimatyzacji trzeba używać przez cały rok! Co z serwisem?

Serwis układu klimatyzacji jest jednym z kluczowych wymogów dotyczących utrzymania układu w sprawności przez długi czas. Należy nie tylko dezynfekować kanały wentylacyjne i wymieniać filtr kabinowy, ale dbać też o uzupełnianie poziomu odczynnika w układzie. W końcu to w odczynniku zawarty jest olej smarujący kompresor. Co ile serwisować klimatyzację? Każdego roku znika od 10 do 15 proc. odczynnika. Wizyta w warsztacie jest konieczna zatem co najmniej raz na dwa lata. Koszt? Przeciętnie wizyta będzie oznaczać wydatek od 200 do 300 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA