| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ chłodzenia i klimatyzacja > Co może być przyczyną awarii pompy wodnej?

Co może być przyczyną awarii pompy wodnej?

Jest wiele czynników zewnętrznych, które mogą spowodować awarię pompy i trzeba je wziąć pod uwagę, aby upewnić się, że sama pompa jest zainstalowana właściwie i że układ, w którym pracuje, jest poprawnie złożony.

Oczywiście, należy uważnie przeczytać instrukcję montażu, ale użytecznym będzie również opisanie niektórych typowych sytuacji, w których czynniki zewnętrzne mogą spowodować uszkodzenie pompy.

Zobacz również: Jak rozpoznać zbliżającą się poważną awarię silnika?

Nadmierne napięcie pasa lub zużycie pasa - Przyczyną mogą być: nadmierne napięcie pasa lub niewymienienie zużytego paska, który zawsze należy wymieniać razem z pompą.
Niewłaściwe ustawienie pasa - Oderwanie pierścienia regulującego/podkładki koła pasowego jest rezultatem, a nie przyczyną, złego ustawienia paska rozrządu.
Nierównowaga innych obracających się części przymocowanych do wału/trzonu - Części takie, jak sprzęgła wiskostatyczne i wentylatory przyłączone do trzonu/wału muszą zawsze być sprawdzone, wyważone i – jeśli konieczne - wymienione; w przeciwnym przypadku możliwe jest przedwczesne uszkodzenie pompy.
Wycieki chłodziwa z uszczelki mechanicznej - Pewna ilość wycieku z uszczelki mechanicznej podczas okresu początkowej stabilizacji układu, która zazwyczaj kończy się w obrębie 1-3 godzin działania, jest zjawiskiem normalnym i nieuchronnym. Aby użytkownik nie zauważył wycieku, najnowsze pompy mają misę wyciekową, w której chłodziwo, które wyciekło, odparowuje bez uwidaczniania się.

Zobacz również: Jaki płyn chłodniczy wybrać do wymiany?

Ścinanie łopatek wirnika - Ciała obce w układzie odcięły łopatki wirnika. Czasami ciała obce są resztkami pozostałymi po rozerwaniu pompy zainstalowanej poprzednio. Kluczowe jest upewnienie się, że układ został właściwie wypłukany i wyczyszczony zanim zostanie dodany nowy płyn chłodzący.
Użycie niewłaściwych płynów chłodzących - W takich okolicznościach korozja całej pompy wskazuje na to, że woda i sól znajdują się w układzie. Oczywiste jest, że płyn chłodzący nie jest zgodny ze specyfikacjami dostarczonymi przez wytwórcę pojazdu.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

- przygotuj się na coś innego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »