reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > 1.0 TSI: chip tuning - jaki wzrost mocy i czy jest on bezpieczny?

1.0 TSI: chip tuning - jaki wzrost mocy i czy jest on bezpieczny?

Litr pojemności, 3 cylindry i doładowanie. Tak zdaniem Grupy Volkswagena brzmi recepta na ekologiczność i oszczędność. Za mało mocy daje silnik 1.0 TSI? Chip tuning przyjdzie zatem z pomocą. Tylko czy to bezpieczne dla jednostki napędowej?

Silnik 1.0 TSI ma wszystkie te atrybuty, które pozwalają na podnoszenie mocy. Konkretnie posiada bezpośredni wtrysk elektronicznie sterowany, a do tego turbosprężarkę. Jakie można osiągnąć wyniki? Bez względu na wersję - 95, 110, 115 koni mechanicznych - specjaliści od map samochodowych są w stanie wygenerować 130 koni mechanicznych i 230 Nm momentu obrotowego. A to wszystko już za 1500 złotych. I choć wzrost nie wydaje się potężny, warto pamiętać o tym, że silnik 1.0 TSI napędza głównie małe i lekkie auta miejskie.

1.0 TSI: chip tuning to też pewne zagrożenia?

Chipowanie doładowanych silników jest jak najbardziej możliwe. Z drugiej strony to też spora odpowiedzialność. Bo samo podniesienie mocy nie wystarczy. Warto pamiętać o tym, aby tą moc podnieść umiejętnie. Co mamy na myśli? Wielokrotnie jeździliśmy autami z silnikiem 1.0 TSI. I są one wyskalowane w taki sposób, że sporą część momentu obrotowego mają dostępną już przy niskich obrotach. Jeżeli spotęgujemy ten efekt, samochód może się stać naprawdę nerwowy w czasie przyspieszania i ciągle zrywać przyczepność.

Kolejną kwestią - o której nie można zapominać - jest oczywiście wytrzymałość elementów. Bo co z tego, że 15 - 20 proc. wyższą moc jednostka wytrzyma bez problemu, skoro będzie ona oddziaływać na takie elementy jak sprzęgło, skrzynia biegów czy układ przeniesienia napędu. Warto zatem przemyśleć modyfikację w taki sposób, aby zredukować ich obciążenie. W przeciwnym razie eksploatacja może przygotować dla kierowcy serię przykrych niespodzianek i wizyt serwisowych.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

1.0 TSI: chip tuning - jaki wzrost mocy i czy jest on bezpieczny?
1.0 TSI: chip tuning - jaki wzrost mocy i czy jest on bezpieczny?

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Adam Bartosiewicz

doradca podatkowy, radca prawny, doktor nauk prawnych ze specjalnością prawo finansowe, wspólnik kancelarii doradztwa podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama