REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W203: montaż diodowych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej

Robert Kuśpiel
Pamiętajmy, że po przeróbce nie będziemy mogli już zamontować fabrycznych żarówek.
Pamiętajmy, że po przeróbce nie będziemy mogli już zamontować fabrycznych żarówek.

REKLAMA

REKLAMA

Diodowe podświetlenie tablicy rejestracyjnej jest coraz częściej spotykane w nowych samochodach. W poradniku tym, pokażemy, w jaki sposób zamontować takie podświetlenie w naszym Mercedesie.

Na samym początku, należy uprzedzić wszystkich chętnych chcących wykonać taką modyfikacje, że wiąże się to z przerobieniem fabrycznych oprawek. Niestety, po takim procesie, nie będzie już możliwe zamontowanie standardowych żarówek.

REKLAMA

Na samym początku musimy kupić 2 oprawki z zamontowanymi modułami LED. Są o oprawki do nadwozia kombi. Jeśli takie mamy, poradnik ten nie jest dla nas przeznaczony. Wystarczy tylko przełożyć oprawki i mamy zamontowane nowe podświetlenie. W przypadku sedanów, sprawa wygląda inaczej. Musimy przerobić nasze oprawki, wykorzystując moduły zamontowane w oprawkach z kombi.

Zobacz też:  Tablica rejestracyjna w innym miejscu niż fabryczne

REKLAMA

Pierwszy krok, to demontaż nowych oprawek. Musimy wyjąć z nich moduły LED. Zazwyczaj klosz jest przyklejony do oprawki i trzeba go oderwać. Sam moduł zamocowany jest na wcisk. To, co najważniejsze dla nas, mamy już wymontowane. Teraz przechodzimy do modyfikacji nasz oprawek od sedana. Wyjmujemy je z samochodu i rozkręcamy. Potem, musimy je dokładnie umyć. Następnie demontujemy z nich metalowe blaszki, które służyły do mocowania żarówki rurkowej.

Kiedy mamy wyczyszczone oprawki, przymierzamy moduły LED. Jak zauważymy, nie będą chciały się idealnie zamocować. W tym momencie musimy wyciąć kawałek plastiku, żeby zamontować je do końca. Ucinamy plastiki, które miały trzymać żarówkę. Postępujemy tak z każdym kloszem. Jeżeli uda nam się zamontować moduły LED, przykręcamy klosze i uszczelniamy cały element. Najlepiej zrobić to za pomocą silikonu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak zamontować oświetlenie LED?

Pozostaje nam zamontować gotowe podświetlenie do samochodu. Nie musimy się martwić o wtyczkę, gdyż oprawka została ta sama. Mała uwaga odnośnie samych diod. Przed montażem proponujemy sprawdzić polaryzację każdego modułu. Może się okazać, tak, że wszystko zamontujemy, uszczelnimy, a nasze podświetlenie się nie zaświeci. Możemy być pewni, że taka modyfikacja, znacznie odmieni tył naszego auta. Co więcej, problem przepalonych żarówek i błędu komputera już nam nie grozi.

Biała dioda, znacznie lepiej wygląda, niż żółta żarówka. Największy problem, jaki może wyniknąć, to dostępność oprawek z modułami LED.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA