REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: zwiększenie mocy

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Poradnik ten jest przeznaczony dla osób, które nie mają możliwości zwiększenia mocy, po tak zwanym kabelku. Powodem tego jest np. to, że ECU posiada kości tylko do odczytu.

Na początku naszego działania musimy odłączyć klemy od akumulatora. Następnie zdejmujemy wycieraczki, wykorzystujemy do tego klucz 13. Wycieraczki mogą sprawiać kłopot przy demontażu, lecz wystarczy kilkakrotnie nimi poruszyć i powinny zejść. Kolejnym krokiem jest wyciągnięcie podszybia wraz z gumową uszczelką.
Należy pamiętać, że przy ściąganiu podszybia należy odczepić dopływ płynu do spryskiwaczy.

REKLAMA

REKLAMA

Teraz przechodzimy do lokalizacji ECU. Znajduje się on na samym środku pod szybą. Przypięte są do niego dwie wtyczki razem z wiązkami kabli, należy je wypiąć. Warto mieć w pobliżu płaski śrubokręt, może okazać się pomocny przy demontażu wtyczki. Problemy mogą się pojawić z lewą wtyczka. Jest ona znacznie dłuższa, więc możemy mieć trudności z wyjęciem, zaczep nie wychodzi do końca, gdyż jest blokowany przez blachę.

Kiedy uporamy się z wtyczkami możemy wyjąć ECU. Na bokach są małe wgniecenia na palce, za które ciągniemy. W razie trudności z wyjęciem, należy włożyć rękę pod szybę i popchnąć od tyłu. Teraz musimy go rozkręcić. Możemy mieć problemy z demontażem, gdyż pokrywa zamontowana jest na silikon. Podważamy ją delikatnie z każdej strony. Po otarciu zobaczymy dwa scalaki Boscha (w zależności, jaki jest sterownik), mają one wgrane w sobie mapy. Oba scalaki musimy wylutować.

Zobacz również: Kiedy wymieniać świece?

Powinniśmy pamiętać, że do jednego jest wgrana mapa w wersji High (H), a do drugiego Low (L).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W miejsca scalaków najlepiej jest wlutować podstawki. Pozwolą one na powrócenie do fabrycznej mocy. Jednak nie jest to konieczny wymóg. Nowe scalaki trzeba zaprogramować odpowiednią mapą, tak żeby nie pomylić wersji H z L. Nie należy przesadzać z programowaniem, można łatwo zniszczyć sprzęgło i turbinę. Najlepszym rozwiązaniem jest wgranie mapy przygotowanej pod samochód z automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz również: Jak usunąć zakłócenia elektromagnetyczne, słyszalne w odbiornikach radiowych na zakresach AM?

Scalaki, które zastosowaliśmy są firmy AMD. Koszt jednego scalaka to ok. 15 zł. Najlepiej wybrać wersję, która pozwoli na wielokrotny zapis. Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać o silikonie, kiedy będziemy zamykać ECU. Należy dać nowy silikon, żeby zapewnić dobrą szczelność. Teraz ruszamy na jazdę próbną i sprawdzamy osiągi naszego auta.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA