reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > 1/4 mili - zmagania napędów (przód, tył, 4x4)

1/4 mili - zmagania napędów (przód, tył, 4x4)


Przygotowując się do zmagań na 1/4 mili tuningujemy auta, wybieramy odpowiednie nadwozie i zastanawiamy się nad napędem. Jak wygląda podział na klasy w zawodach na 1/4 mili?

Klasa "DRAG", czyli auta po poważnych przeróbkach, nie zawsze dopuszczone do ruchu drogowego. Podział na klasy wygląda następująco:
Mini - dowolny napęd, pojemność silnika do 1550 ccm. Auto z silnikiem wolnossącym.
AWD - wymagany napęd 4x4. Auto z doładowaniem, (kompresor(supercharger), podtlenek azotu, turbina - kombinacja dowolna) o pojemności do 1550ccm.
RWD - wymagany napęd na tylną oś. Auto z doładowaniem (kompresor (supercharger), podtlenek azotu, turbina - kombinacja dowolna) o pojemności do 1550 ccm.

Zobacz również: Co to jest swap silnika?

FWD - wymagany napęd na przednią oś. Auto z silnikiem wolnossącym.
FWD Turbo - napęd na przednią oś z doładowaniem (kompresor(supercharger), podtlenek azotu, turbina - kombinacja dowolna) o dowolnej pojemności silnika.
RWD Turbo - wymagany napęd na tylną oś. Auto z doładowaniem (kompresor(supercharger), podtlenek azotu, turbina - kombinacja dowolna). Auto z silnikiem wolnossącym lub silnik wankla.
AWD Turbo - wymagany napęd 4x4 z doładowaniem (kompresor(supercharger), podtlenek azotu, turbina - kombinacja dowolna) lub auto z silnikiem wolnossącym. 

Zobacz również: Montaż sportowego układu dolotowego

Klasa STREET, czyli auta po niewielkich, dozwolonych modyfikacjach, dopuszczone do ruchu ulicznego. Podział wygląda następująco:
Street Diesel - dowolny napęd, auto zasilane olejem napędowym. Pojazd z silnikiem wolnossącym lub z doładowaniem (kompresor(supercharger), podtlenek azotu, turbina - kombinacja dowolna) .
StreetFWD - wymagany napęd na przednią oś. Auto z silnikiem wolnossącym lub zdoładowaniem (kompresor(supercharger), podtlenek azotu, turbina -kombinacja dowolna).
Street RWD - wymagany napęd na tylną oś. Auto zsinikiem wolnossącym lub z doładowaniem (kompresor(supercharger),podtlenek azotu, turbina - kombinacja dowolna).
Street AWD -wymagany napęd 4x4. Auto z silnikiem wolnossącym lub z doładowaniem(kompresor(supercharger), podtlenek azotu, turbina - kombinacjadowolna).

Zobacz również: Magnetyzer: czy to działa?

Dozwolone modyfikacje w klasie STREET:
1. Elektronika i mechanika silnika;
2. Wymiana lub dodanie turbiny lub kompresora;
3. Wymiana lub modyfikacja układu wydechowego lub dolotowego;
4. Podtlenek azotu i wtrysk wody;
5. Opony dopuszczone do ruchu poprzecznie lub skośnie nacinane, nie mogą wystawać poza obrys samochodu więcej niż 5 cm.

Zobacz również: Sportowe filtry powietrza - porady

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

fot. Newspress
fot. Newspress

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Beata Kielar-Tammert

Radca prawny wpisany na Listę Radców Prawnych przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Właścicielka Kancelarii Prawnej www.bktkancelaria.pl, autorka wielu artykułów o tematyce prawniczej publikowanych w czasopismach, na blogu oraz w mediach społecznościowych, specjalizująca się w prawie Unii Europejskiej, prawie gospodarczym i prawach cudzoziemców.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama