reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Słownik > Filtr paliwa: olej napędowy

Filtr paliwa: olej napędowy

Sprawny filtr paliwa w silniku wysokoprężnym jest o tyle ważny, żę z uwagi na bardzo wysoki stopień dokładności pasowania elementów w aparaturze wtryskowej, dostarczane do niej paliwo musi być bardzo dobrze oczyszczone z zanieczyszczeń stałych.

Paliwo powinno być także oczyszczone z najmniejszej nawet domieszki wody, co ma znaczenie szczególnie podczas mrozów. Z powyższych powodów najczęściej stosuje się wielostopniowe oczyszczanie go. Pierwszym elementem filtrującym jest najczęściej filtr siatkowy z osadnikiem. Zastosowana w nim siatka wychwytuje większe zanieczyszczenia stałe oraz utrudnia przedostawanie się wody do układu wtryskowego. Zanieczyszczenia te zbierają się w osadniku, który należy od czasu do czasu czyścić.

Kolejnym stopniem filtracji jest sporych rozmiarów filtr papierowy, umieszczony w specjalnej puszce, często zaopatrzonej w ręczną pompkę paliwa, przydatną przy odpowietrzaniu układu wtryskowego. Bywają także podwójne filtry puszkowe, w których dawniej stosowano obok filtra papierowego także podobnej wielkości filtr filcowy lub bawełniany. Obecnie stosuje się niemal wyłącznie filtry papierowe. Zatrzymują one zanieczyszczenia stałe o wielkości powyżej 2 mikrometrów. Ich wkłady muszą być wymieniane dość często, zależnie od stopnia zanieczyszczenia używanego paliwa. O zanieczyszczeniu elementu filtrującego, kwalifikującego go do natychmiastowej wymiany, świadczy zmiana jego barwy z początkowo jasnej – zwykle żółto-pomarańczowej, na ciemną, szarą lub szaro-brązową, nierównomiernie pokrywającą powierzchnię filtrującą.

Bardzo rzadko spotykanym elementem filtrującym jest mikroporowaty wkład metalowy, podobny do używanych w aparaturze pneumatycznej. Wkład ten jest wielokrotnego użytku – po wypłukaniu i przedmuchaniu nadaje się do dalszego użytku. Nie wychwytuje on wszystkich zanieczyszczeń, stąd bardzo rzadkie stosowanie go w zasilaniu nowoczesnych silników.

Zobacz też: Rozdzielaczowa (rotacyjna) pompa wtryskowa

reklama

Czytaj także

Źródło:

Własne
Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców51.75 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Żurowski

Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama