reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opisy silników > Nowe silniki Toyoty: 1GD-FTV 2.8 i 2GD-FTV 2.4

Nowe silniki Toyoty: 1GD-FTV 2.8 i 2GD-FTV 2.4

Toyota opracowała dwa zupełnie nowe silniki Diesla: 1GD-FTV 2.8 i 2GD-FTV 2.4. Obie jednostki napędowe mają trafić pod maski Land Cruisera i Hiluxa.

Nowe silniki Diesla od Toyoty: 1GD-FTV 2.8 i 2GD-FTV 2.4

Toyota zaprezentowała nową generację turbodoładowanych silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wyznaczających nowe standardy oszczędności paliwa, mocy i niskiego poziomu hałasu. Silniki 1GD-FTV 2.8 i 2GD-FTV 2.4 trafiają stopniowo do kolejnych samochodów terenowych Toyoty, m.in. do Land Cruisera i Hiluxa.

Rewolucyjne turbodiesle o pojemnościach skokowych 2,8 l i 2,4 l zapewniają większy moment obrotowy, większą sprawność cieplną i mniejszą emisję niepożądanych substancji w spalinach. Wyróżniają się ponadto cichą pracą i znakomitymi osiągami w różnych warunkach środowiskowych, łącznie z rejonami o bardzo zimnym klimacie, gdzie temperatura powietrza spada do -40˚C oraz obszarami położonymi na wysokości ponad 4500 metrów nad poziomem morza.

W nowych jednostkach po raz pierwszy w historii seryjnie produkowanych silników wysokoprężnych zastosowano obniżającą straty ciepła technologię TSWIN (Thermo Swing Wall Insulation Technology), która plasuje silnik 1GD-FTV o pojemności skokowej 2,8 l w absolutnej czołówce pod względem sprawności cieplnej, sięgającej 44%. Pomimo mniejszej pojemności skokowej, niż w przypadku obecnego silnika KD, uzyskano w nim maksymalny moment obrotowy większy o 25%, zaś w zakresie małych obrotów – większy o 11%, a jednocześnie obniżono jednostkowe zużycie paliwa o 15%.

Pionierska technologia polega na wykorzystaniu zaawansowanych materiałów o małej przewodności i pojemności cieplnej, które zatrzymują ciepło wytwarzane przy spalaniu paliwa wewnątrz komory spalania, a także łatwo się nagrzewają i szybko stygną. Oprócz ścianek komory spalania, specjalny materiał zastosowano również do produkcji tłoków – jest nim anodowany, porowaty stop aluminium z dodatkiem krzemu (SiRPA – silica-reinforced porous anodized aluminum). Dzięki temu straty ciepła odprowadzanego do układu chłodzenia udało się zmniejszyć o ok. 30%.

Wprowadzone w nowych silnikach udoskonalenia obejmują także zoptymalizowane kanały dolotowe, poprawiające dopływ powietrza do cylindrów. Ponadto opracowany od nowa kształt komory spalania i denka tłoka oraz nowy, pracujący z wyższymi ciśnieniami układ wtryskowy typu common-rail pozwoliły poprawić dostarczanie paliwa do komory spalania. Wszystko to umożliwiło osiągnięcie wyższej sprawności cieplnej i obniżenie emisji niepożądanych substancji.

Zoptymalizowano także sterowanie wtryskiem paliwa, w szczególności charakterystykę wtrysku pilotowego dokonywanego przed dostarczeniem do cylindra zasadniczej porcji paliwa. Jest on precyzyjnie dopasowany do parametrów otaczającego powietrza, co skraca opóźnienie zapłonu i gwarantuje stabilne spalanie nawet w najtrudniejszych warunkach środowiskowych, zapewniając cichą pracę i wysoką sprawność cieplną.

reklama

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 tłok
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 tłok

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 turbosprężarka
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 turbosprężarka

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 układ wtryskowy
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 układ wtryskowy

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 katalizator
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 katalizator

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Chrzanowska

Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Biznesu w ING Lease.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama