REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.2 SKYACTIV-D 150 KM - Mazda3

Silnik 2.2 SKYACTIV-D dostępny w modelu Mazda3 ma niski stopień sprężania, dwie turbosprężarki i filtr DPF.
Silnik 2.2 SKYACTIV-D dostępny w modelu Mazda3 ma niski stopień sprężania, dwie turbosprężarki i filtr DPF.
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Mazda3 jako najnowszy model w gamie japońskiego producenta oferowana jest m.in. z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D. Dlaczego według producenta jednostka ta jest zupełnie inna od konkurencyjnych rozwiązań?

Wysokoprężny silnik 2.2 SKYACTIV-D ma szesnasto zaworową głowicę, pojemność skokową równą 2191 cm3 i moc maksymalną 150 KM uzyskiwaną aż przy 4500 obr./min. Rozrząd napędzany jest poprzez łańcuch, a zasilanie paliwem realizowane jest poprzez szynę Common Rail. Współpracuje ona z wielootworowymi, piezoelektrycznymi wtryskiwaczami paliwa mogącymi realizować do 9-ciu wtrysków wciągu jednego cyklu! Maksymalne ciśnienie jakie obsługują to 2000 barów.

REKLAMA

Zobacz też: Nowy silnik Forda - 1.0 Ecoboost

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - dane techniczne

Typ silnika R4 DOHC 16-zaw.
Pojemność skok. cm3 2191
Średn. cyl.x skok tłoka mm 86,0x94,3
Napęd rozrządu Łańcuchowy
Układ wtrysku paliwa Wtrysk bezpośredni
Stopień sprężania 14.0:1
Układ oczyszczania spalin Katalizator utleniający i filtr DPF
Moc maks. kW(KM)/obr./min 110 (150)/4500
Maks. moment Nm/obr./min 380/1800
Paliwo CN 51 (ON)
Pojemność zbiorn. paliwa l 51
Pojemność miski olejowej l 4,8

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - zmienne fazy rozrządu i niski stopień sprężania

Silnik wyposażono w zmienne fazy rozrządu zaworów wylotowych, co ma na celu stabilizować spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej i zapobiegać tzw. wypadaniu zapłonów.

Zobacz też: Silnik 4,4l Twin Turbo w BMW M5 - jak działa?

To czym Mazda chwali się w swoich nowych silnikach z serii SKYACTIV-D to bardzo niski stopień sprężania wynoszący 14:1. Pozwala on m.in. na zastosowanie lżejszych materiałów w jego konstrukcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - sekwencyjne turbodoładowanie

Duża moc uzyskiwana w sposób liniowy to zasługa sekwencyjnego turbodoładowania. Dwie turbosprężarki pracują osobno, w zależności od obciążenia jednostki napędowej. Mniejsza z nich działa w niskim zakresie prędkości obrotowej, a większa w wyższym. Odpowiednią temperaturę sprężonego powietrza zapewnia duży intercooler.

Zobacz też: Silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo : opis i budowa

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - filtr cząstek stałych

Jednostka 2.2 SKYACTIV-D jest standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych. Moc na przednie koła przekazuje za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Opcjonalnie dostępna jest skrzynia automatyczna wyposażona również w sześć przełożeń.

Osiągi Mazdy3 w wersji sedan z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D

Osiągi
Prędkość maks. km/h 213
Przyspieszenie (0-100 km/h) s 8
Zużycie paliwa
Miejskie L/100 km 4,7
Pozamiejskie L/100 km 3,5
Średnie L/100 km 3,9
Emisja CO2 (średnia) g/km 104
Norma emisyjna Euro 6

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA