| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opisy silników > Silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo : opis i budowa

Silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo : opis i budowa

BMW wprowadza silnik 1.5 TwinPower Turbo wyposażony w 3 cylindry. Docelowa moc to 225KM.

Najnowsza generacja układu VALVETRONIC to konstrukcja z czopem mimośrodowym, która umożliwia precyzyjne sterowanie zmiennym wzniosem zaworu ssącego. Ze względu na zakres regulacji wzniosu zaworu, w normalnych warunkach pracy silnika przejmuje on funkcję przepustnicy. W rezultacie zmniejszają się zawirowania i zwiększa prędkość przepływu ładunku dozowanego, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Silnik wyróżnia się większą dynamiką i szybkością reakcji, bowiem w porównaniu z układami z tradycyjną przepustnicą, w układzie VALVETRONIC ciśnienie przy zaworach ssących ma zawsze podobną, odpowiednią wartość, co znacznie skraca czas potrzebny do wypełnienia kolektora dolotowego świeżym powietrzem, gdy kierowca musi zdecydowanie przyśpieszyć.

1.5 TwinPower Turbo: budowa

To co łączy jednostkę 1.5 TwinPower Turbo z pozostałymi motorami z serii Efficient Dynamics to także m.in. aluminiowa skrzynia korbowa, układ łańcucha rozrządu zamiast paska wieloklinowego, rozmieszczenie śrub głowicy cylindra oraz wysokogatunkowa powłoka wewnętrznych powierzchni cylindra.

Zobacz też: Silnik 4,4l Twin Turbo w BMW M5 - jak działa?

1.5 TwinPower Turbo: turbosprężarka Twin Scroll

Niezwykle istotne jest także zastosowanie dwukanałowej turbosprężarki typu Twini Scroll oraz intercoolera chłodzącego powietrze. Rozwiązanie to ma ogromny wpływ zarówno na uzyskanie tak wysokiej mocy z jednego litra pojemności skokowej, jak i na zwiększenie wartości i zakresu momentu obrotowego silnika.

1.5 TwinPower Turbo: dźwięk silnika

Nowy silnik 1.5 TwinPower Turbo ze względu na liczbę cylindrów wyróżnia się także brzmieniem. Trzeba bowiem pamiętać, że częstotliwość dźwięku jednostki trzycylindrowej wzrasta o 50 % szybciej niż w przypadku silnika czterocylindrowego.

Jak nowy silnik się sprawuje? NA chwilę obecną nie możemy wydać opinii bowiem BMW nie ma w polskiej ofercie tego silnika. Pierwsze zachodnie testy BMW serii 1 z tym silnikiem każą być jednak optymistami – silnik jest dynamiczny, ma rasowe brzmienie i łatwo wkręca się na obroty. Jak będzie w rzeczywistości pokażą testy.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Klimkiewicz-Deplano

Partner Zarządzający Advicero Nexia, Doradca Podatkowy nr wpisu 09935

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »