REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Mimo że silnik 1,4 TSI zdobył wiele prestiżowych nagród, wśród użytkowników cieszy się coraz słabszą opinią.
Mimo że silnik 1,4 TSI zdobył wiele prestiżowych nagród, wśród użytkowników cieszy się coraz słabszą opinią.

REKLAMA

REKLAMA

Siedmiokrotny laureat prestiżowej nagrody "International Engine of the Year" silnik 1.4TSI Twincharger, przysparza wielu kłopotów w codziennej eksploatacji. Na co najczęściej skarżą się jego użytkownicy?

Optymistyczne perspektywy jakie dotyczyły wdrożenia do produkcji seryjnej silnika 1.4 TSI, zakładały uzyskanie wysokich osiągów auta przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Jak się okazało, nie wszystko wyszło niemieckiemu koncernowi tak jak powinno, a poważne problemy z jakim borykają się właściciele aut z tą jednostka napędową, wyraźnie nadszarpnęły pozytywną opinią na jego temat.

REKLAMA

Wyjątkowo problematyczna jest jednostka 1.4 TSI Twincharger o mocy 160KM ale podobne problemy dotyczą także pozostałych silników 1.4 TSI, wyposażonych w turbosprężarkę i kompresor czyli tzw. „Twincharger” (o mocach 140KM, 170KM a nawet 122KM - choć w mniejszym stopniu).

Typowe usterki silnika 1.4 TSI Twincharger to:

- szybko rozciągający się łańcuch rozrządu w autach wyprodukowanych w latach 2007-2009;

- wadliwy napinacz łańcucha rozrządu oraz źle funkcjonujący wariator, odpowiedzialny za sterowanie fazami rozrządu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D

REKLAMA

Usterki te są stosunkowo tanie do naprawy ale trzeba się liczyć z wydatkiem za całość ok. 3000zł. Znacznie poważniejsze awarie, które mogą poważnie uszczuplić portfel właściciela pechowego Volkswagena, dotyczą integralnych elementów jednostki napędowej. Jeśli silnik nasz ma wadę fabryczną, to należy być przygotowanym na następujące usterki:

- pękające tłoki i pierścienie podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI, zwłaszcza w wersji 160KM (problem nie jest obcy także użytkownikom aut z pozostałymi odmianami tego silnika, w tym wersji 122KM), których wymiana kształtuje się na poziomie ok. 4000zł, o ile uszkodzeniu nie ulegnie blok silnika;

- uszkodzenie sprzęgiełka magnetycznego pompy wodnej, które odpowiada za uruchomienie bądź odłączenie kompresora – koszt ok. 700zł (usterka nie występuje w autach wyprodukowanych od 2010 roku);

- wadliwe działanie układu wtryskowego, który powodował zmywanie filmu olejowego (usterka objęła akcją serwisową ponad 71 tys. samochodów i polegała na zmianie oprogramowania ECU).

Oczywiście nie wszystkie Volkswageny z tym sinikiem cierpią na powyższe wady, ale warto mieć na uwadze, że wiele egzemplarzy może być wadliwych. Poza tym, użytkownicy dość sceptycznie odnoszą się do rzekomej ekonomiczności tego silnika. Wersja o mocy 160KM spala na trasie przeciętnie 8,5l paliwa na 100km. W mieście od 11-15l/100km. Najmniej problemowe wydają się być modele po 2010 roku. Przed zakupem samochodu z tym silnikiem, warto pokusić się o dokładną weryfikację stanu silnika 1.4TSI i historii jego napraw.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA