Kategorie

Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 2.0 TFSI 211KM

Kamil Fraszkiewicz
Największy mankament silnika 2.0TFSI o mocy 211KM to bardzo duże zużycie oleju.
Największy mankament silnika 2.0TFSI o mocy 211KM to bardzo duże zużycie oleju.
Audi
Przy wyborze samochodu dużą wagę przykładamy do zastosowanego w nim silnika. Jednostka 2.0 TFSI 211KM zapewnia świetne osiągi, jednak jak się okazuje boryka się z pewnymi problemami, które wyraźnie podnoszą koszty jej eksploatacji.

Benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 211KM to druga generacja jednostki 2.0TFSI, która zadebiutowała w Audi A3 Sportback w 2004 roku. Nowsza wersja, która pojawiła się w 2008 roku, oprócz wyraźne większej mocy, zyskała też system sterowania zaworami ssącymi Valvelift. Wzrost mocy i osiągów nie poszedł w parze ze wzrostem jakości samej jednostki napędowej. Wielu użytkowników aut z tym silnikiem(m.in. modeli A5,A4 B8, Q5) zgłasza problem jego nadmiernego apetytu na olej. Producent dopuszcza zużycie oleju silnikowego na poziomie 0,5 litra na 1000km, co może budzić wątpliwości co do jego jakości. Oznacza to bowiem, że przy standardowym okresie przeglądowym, wykonywanym wg zaleceń Audi co 15 tys. km, należy dolać do silnika 7,5 litra oleju!

Zobacz też: Wady i zalety silnika 1.9 TDI

Firma Audi, mimo wielu zgłoszeń od swoich klientów dotyczących tego problemu, nie przeprowadziła akcji serwisowej, ale osoby, które zauważą u siebie spore ubytki oleju w krótkim przedziale czasowym, mogą reklamować ten defekt, o ile ich auto posiada jeszcze gwarancję. Są dwa warianty naprawy silnika 2.0 TFSI 211KM.

  • Jeśli zużycie oleju kształtuje się na poziomie powyżej 0,5l/1000km(badane na zasadzie próby olejowej z zaplombowanym silnikiem) producent przeprowadza stosunkowo prostą naprawę polegającą na wymianie odmy odpowietrzającej skrzynię korbową, pierścienia uszczelniającej wał korbowy(czyli tzw. pierścień Simmerringa) na mocniejszy oraz wgraniu nowego oprogramowania do komputera.
  • Jeśli zużycie oleju przez jednostkę napędową  przekracza 0,7l/1000km, silnik poddawany jest głębokim modyfikacjom, polegającym na wymianie tłoków wraz pierścieniami oraz korbowodami. Ta sama operacja dotyczy tych silników, u których pierwszy wariant naprawy(nowa odma,  simmerring, software) nie przyniósł poprawy. Tak naprawdę jest to jedyna słuszna droga na wyeliminowanie nadmiernego zużycia oleju w jednostce 2.0TFSI, który jednak z racji kosztów jest unikany przez serwisy Audi.

Zobacz też: Eksploatacja silnika 1.6 T

Należy pamiętać, że silnik 2.0TFSI, w niektórych przypadkach, potrafi spalić nawet ponad 1 litr oleju na 1000km. Z tego powodu warto zwrócić uwagę przy zakupie auta z tym silnikiem, czy historia serwisowa samochodu obejmuje naprawę jednostki napędowej. Największe ryzyko dotyczy modeli z roczników 2009-2011, choć problem ten nie jest obcy także autom z poprzednią wersją tego silnika(bez Valvelift).

Polecamy: PITY 2015 z płytą CD

Już w najbliższym czasie przedstawimy kolejną jednostkę napędową, która stwarza problemy eksploatacyjne właścicielom konkretnych modeli aut.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    4 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?