REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Eksploatacja silnika 1.4 TSI

Jakub Miłkowski
Silnik 1.4 TSI spotkamy w: Volkswagenach, Skodach, Audi oraz Seatach.
Silnik 1.4 TSI spotkamy w: Volkswagenach, Skodach, Audi oraz Seatach.

REKLAMA

REKLAMA

Benzynowy silnik 1.4 TSI jest nowoczesny i dynamiczny, ale potrafi być bardzo kłopotliwy. Czasem bardziej niż jednostka wysokoprężna. Czym może nas jeszcze zaskoczyć silnik Volkswagena 1,4 TSI?

Silnik o pojemności 1.4 i oznaczeniu TSI miał swoją premierę wiosną w 2006 roku. W motorze zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercoler, turbinę oraz kompresor. Silnik ten zaczęto umieszczać od początku produkcji w Volkswagenach np. Polo GTI, Golfie, Jettcie, Passacie, czy też Tiguanie. W 2007 roku skorzystało z tego rozwiązania Audi. Zmieniło jednak nazwę z TSI na TFSI i wykorzystało go w modelach A1, oraz A3.  W 2008 pojawił się w siostrzanych modelach Skody: Fabii RS, Octavii czy Superbie II, oraz Seacie. W hiszpańskim koncernie motor pracuje pod maskami takich modelów jak: Ibiza FR i Cupra, Leon, Toledo, czy Altea.

REKLAMA

Zobacz galerię: Volkswagen za 25 000 zł

Dzięki zastosowaniu w tym silniku mechanicznej sprężarki miano wyeliminować efekt turbodziury. Działanie to polega na tym, iż wysokie ciśnienie doładowania dostępne jest już od najniższych obrotów. Kolejnym plusem miało być niższe zużycie paliwa. Niestety silnik Volkswagena doczekał się choroby wieku dziecięcego. W modelach z lat produkcji 2007 do 2009 dość szybko rozciągał się łańcuch rozrządu. Problem dotyczył przeważnie jednostek o mocy: 140 KM oraz 170 KM. Mechanicy chcąc wyeliminować tą usterkę proponowali stosować rzadszy olej, oraz zmieniać go, co 15 tyś. kilometrów, a nie jak zaleca producent, co 30 tys. kilometrów. Kolejną wadą silnika 1.4 TSI jest wadliwy napinacz łańcucha, oraz przestawiacz faz tzw. wariator.

Zobacz też: Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i skrzyni biegów?

Jedną z najbardziej kłopotliwych jednostek 1.4 TSI jest wersja o mocy 160 KM. W tym motorze psuje się sprzęgiełko magnetyczne pompy wody, które odpowiada za włączanie i odłączanie kompresora. Naprawa tej usterki to cena około 700 zł. Jeżeli jednak kupiliśmy auta z tym silnikiem po 2010 roku nam to nie grozi, ponieważ producent wprowadził poprawiony element.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie są najczęstsze usterki silnika?

Do częstych usterek silnika 1.4 TSI zaliczyć należy także pękające tłoki. Problem ten pojawia się w silnikach o mocy 160 KM, choć zdarza się to także w wariantach o mocy niższej np. w wersji 122 KM. Taką naprawę wykonamy poza ASO jej koszt to około 4 tyś. złotych. W naszym silniku możemy się spotkać także z problemami układu wtryskowego. Usterka ta pojawia się dość sporadycznie, ale warto o niej wspomnieć ze względu na cenę naprawy wynoszącą około 1300 zł.

   Orientacyjne ceny części (w złotych)

                                                ASO                                         Zamienniki

Filtr oleju/powietrza             51/77                                          od 40/ od 54

Cewka zapłonowa              153                                              od 140

Wtryskiwacz                          628                                              od 580

Łańcuch rozrządu                472                                              od 450

Kompresor                           4050                                            nie występuje

Turbosprężarka                   4049                                            nie występuje

Pompa wody                         340                                             od 240

Termostat                              323                                              od 80

Zobacz też: Po co w silniku jest olej?

Czynności obsługowe:

Wymiana oleju:, co 30 tyś. km

Wymiana świec zapłonowych:, co 90 tyś. km

Wymiana filtra powietrza:, co 60 tyś. km

Zobacz też: Docieranie silnika. Poradnik

Bardzo dużym atutem silnika 1.4 TSI jest dobra dynamika, nawet, jeśli jedziemy najsłabszą wersją o mocy 122 KM. Plusem jest także jego spalanie. Jeżeli podróżujemy rozsądnie auto zadowoli się umiarkowanym zużyciem paliwa na poziomie 8 l/100 km. Jednak nie możemy zapomnieć o jego przykrych usterkach takich jak: pękające tłoki i pierścienie.   Podsumowując: jest to silnik, który kusi nas osiągami, ale grozi awariami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA